Saturday, December 15, 2012

menjaga hati

0 comments
Masih tertinggal,
bayangan mu,
yang telah membekas,
di relung hati ku.
Hujan tanpa henti,
seolah pertanda,
cinta tak disini lagi kau t’lah berpaling.

Biarkan, aku menjaga, perasaan ini oh.
Menjaga, segenap cinta, yang telah kau beri.
Engkau pergi, aku tak ‘kan pergi.
Kau menjauh aku tak ‘kan jauh.
Sebenarnya, diri ku masih,
mengharapkan mu.

Masih adakah,
cahaya rindu mu,
yang dulu selalu,
cerminkan hati mu.
Aku tak’kan bisa,
menghapus diri mu,
meski ku lihat kini kau diseberang sana.

Andai akhirnya,
kau tak juga kembali,
aku tetap sendiri,
menjaga hati.

Sejujurnya, diri ku masih,
mengharapkan mu.

Tuesday, December 11, 2012

Bicara Manis Menghiris Kalbu...

0 comments
Satu per satu teman
Ada disekeliling mu
Satu per satulah jua 
Tinggalkan diri mu
Cumalah aku sahaja 
Yang masih lagi bertahan
Memendam rasa

Bulan madu yang indah 
Sudah sampai kehujungnya
Engkau pun mula berubah 
Dan beralih arah
Kata-kata manis 
Tiada lagi ku dengar
Hidup ku pula makin tawar

Tiap bicara manis 
Bagaikan selumbar bisa
Kau tanam di jiwa 
Tak terlihat oleh pandangan Mata mu

Tiap bicara manis 
Memujuk dan merayu ku
Tak usah berlalu 
Dan merajuk bawa hati pilu

Andai sudah tiba masa
Dan tiada jodoh kita
Biar kita berpisah... dari merana

#
Keikhlasan hati ku
Bukanlah untuk di balas
Cukuplah sekadar
Jadi kenangan waktu berjauhan

Tuesday, November 20, 2012

Silent Is Better ...

0 comments
Assalamualaikum wahai blog ku yang disayangi...
terlalu lama menyepikan diri dari kamu... bukan marah.. bukan benci... malah rindu lagi.. huhuhu
apakan daya.. terlalu sibuk menguruskan diri & keluarga.. tak pernah ada ruang kosong utk aku terus menulis meluahkan rasa.. banyak sangat benda.. banyak sangat perkara yang terpendam dan terperuk kat dalam jiwa nie.. tapi satu pun x mampu utk diluahkan.. baik suka mahupun duka...

seakan fobia ada jugak.. bila kata2 mengundang dukalara.. lain yang kita cuba utk sampaikan.. lain pulak penerimaan dan pemahaman mereka.. sudah terbiasa utk meluahkan bukan melalui kata2 tapi hanya mampu menulis.. tapi bila tulisan juga mendapat kritikan sinis.. maka.. aku pilih utk berdiam diri sahaja.. walaupun hati sangat meronta2 utk mencari teman berkongsi suka duka.. tapi apakan daya.. Biarlah pahit itu aku telan ajer.. macam telan ubat2 yang memang dh biasa kena telan... hehehe

Apa2 pun yang terlintas .. apa2 pun yang terjadi... aku berdoa.. segalanya adalah yang terbaik.. Ujian Allah Itu Pasti.. cuma aku tak pasti sejauh mana aku mampu bertahan seorang diri.. Apa2pun.. terima kasih Allah.. terasa semakin dekat diri ini denganMu.. semakin tenang rasanya jiwa ini.. Biarlah orang terus berkata & berteka teki.. Biarlah fitnah itu ditaburi.. Biarlah mereka seronok melarikan diri.. Biarlah mereka dengan dunia mereka sendiri.. Yang pasti.. Segala yang terjadi pasti ada hikmahnya.. Nyaris utk bersuara.. tapi aku kembali memilih utk terus berdiam diri.. Biarlah waktu yang menetukan.. Segala2nya aku serah kepadaMu yang Esa... sesungguhnya diam itu adalah lebih baik dari berkata-kata..

** Niesa Sayang ' 95 **

Wednesday, August 29, 2012

Baju lama vs memori lama..

0 comments
Assalamualaikum & selamat pagi rabu...
dalam x sedar dah penghujung bulan ogos dah... dan dah 3 hari masuk keje selepas cuti raya aritu.. dan sepanjang 3 hari jugaklah aku pakai baju kurung pegi keje... WAH?!!... haha.. mcm dah lama jer tak berbaju kurung kan... disebabkan aku takder baju raya untuk tahun nie...*tetiba sedih laks...  jadi aku bongkarlah balik semua kotak2 bajuku yang lama... alhamdulillah... masih muat & elok lagi untuk dipakai.. ada antara baju aku yang dah lebih 10 tahun usia dia... & kebanyakannya memang over 15 years... huhu... pandai tak aku jaga baju2 tu semua?? hhehe * kes sayang buang baju la nie...

Bila pakai balik baju2 lama.. secara tak sengaja .. kekadang teringat balik memori2 lama bila pakai baju2 nie... bayangkanlah.. antara baju2 yang aku pakai sumer zaman2 sekolah lagi... zaman2 comotlah org kata kan.. zaman2 cinta monyet.. zaman2 kepala batu.. panas baran.. sumer ada la... hehehe syiok jugak jadik aku masa dulu kan... sukati jer nak buat apa.. haha... tetiba rasa rindu masa lalu... zaman yang x perlu nak fikir2 sangat... just do it!! bestkan... manalah kawan2 lama aku semua... rindu lak kat korang... hope korang berbahagia semuanya... :)

* miss my past :(

Tuesday, August 28, 2012

-takder tajuk-

0 comments
hi blog.. lama x jumpa kan.. lama x sembang2... hehe... sori... banyak kali dah aku bukak tutup jer ngko nie... tapi aku x tinggalkan memo pun.... aku taip.. aku padam.. aku taip aku padam... naper ntah... kadang rasa nk sangat tiggalkan memo utk ko .. tapi kadang tu aku rasa.. mcm xpayah la...huhu... mengong gak aku nie skang... hati kering dah nie... x tau la apa perasaan yang tinggal dalam hati nie... huhu

ari nie... suka2 ati aku jer... aku taip gak kat sini... tak tau nk kata apa... tapi yang nyata.. ada sesuatu yang buat aku menjalankan jugk jari jemari nie kat sini... haa... yer... tadi aku baca post2 kengkawan kat fb.. banyak gak post yang best2.. buat aku senyum sensorang... haha

meh kita copy paste balik apa2 yang aku baca tadi...
  
"Mereka yg tetap dihati kita akan kekal dalam ingatan walaupun telah terhapus dalam kehidupan harian..."
" Indahnya kehidupan ini bukan kerana seberapa banyak orang yang mengenali kita.. NAMUN seberapa banyak orang yang bahagia kerana mengenali kita"
"Bercinta memang mudah, Untuk dicintai juga memang mudah.. TAPI untuk dicintai oleh orang yang kita cintai itulah yang sukar diperolehi.."  

antara ayat2 yang aku baca jap tadi la nie.. hehe korang rasa nk senyum gak ke?? senyumlah... asal tak mengganggu orang keliling udah... orite blog... cukup memo ni aku tinggalkan utk ko arini... lain hari aku rajin aku singgah... till then...

** I miss someting !!**

Thursday, August 16, 2012

Nak Raya Dah???!!!

0 comments
** jangan persoal kereta itu.. entah sapa punya x tau.. tumpang posing jer..

tak sampai beberapa hari jer lagi raya bakal menjelma?? apa persiapan kali nie?? hmm.... KOSONG...

baik segi mental & fizikalnya.. semuanya seakan tak bergerak.. tak mampu nk gerakkan.. kadang2 keinginan tu datang.. tapi padam tiba2 bila memikirkan banyak lagi perkara yang perlu didahulukan... Dengan kesihatan yang kurang stabil sejak kebelakangan nie.. jadinya.. raya tahun nie.. biasa2 saja la agaknya....

Mode beraya sakan tu memang xder.. tapi mode nk berkumpul beramai2 sesama adik beradik tu sentiasa ditahap 100%... kerana merekalah pengubat dikala suka dan duka.. apa pun keadaannyanya.. mereka la yang sentiasa ada disisi kita... Tanpa mereka semua.. sunyilah hidup kami sekeluarga... :)

Salam sayang utk semua.. Selamat hari raya. & ampun maaf dipinta..

Saturday, August 4, 2012

ini tidak adil...

0 comments
arini dah genap 2 minggu kita sambut puasa.. seronok sambut puasa mcm biasa... tapi xder keseronokan utk sambut raya.. entah.. xder prepare apa2 pun.. biarlah begitu jer.. ada rezeki nnt adalah..
sebenarnya dah penat kot.. tiap2 tahun bertungkus lumus cuba mencukupkan keperluan utk raya.. tapi bila dh makan taun mcm nie.. alahai.. lotih dah makcik...

yang aku nk cerita bukan pasal sambut raya .. tapi pasal arini aku tak bangun sahur... huhuhuu... perkara yang paling aku tak ingini berlaku apabila tibanya ramadhan.. setelelah berhari2 cuba mengekalkan 'kebangunan' di awal pagi.. akhirnya.. arini tewas juga.. mungkin terlalu kepenatan dengan rutin harian.
apa yang aku kesalkan.. as usual, seperti tahun2 yang lalu... apabila aku x terbangun sahur.. maka terciptalah satu perang dingin... perang yang menyalahkan hanya aku seorang sebab utk tidak bangun dan mngejutkan yang lain... its unfair kan... walhal.. aku pun x makan jugak.. aku pun puasa jugak.. aku pun kena gak keje.. aku pun buat jugak rutin harian... walhal.. apa yang aku buat rasanya lebih lagi kot tenaga yang aku perlukan utk berpuasa tanpa sahur... TAPI.. xderlah aku meroyan sensorang, muncung sana sini.. marah x tentu hala.. 
setiap sesuatu dah diditetapkan.. well terimalah dengan redha.. berpuasa hanya bukan bangun sahur n berbuka.. tapi sabar itu perlu dipupuk dengan lebih baik...

Doaku utk ramadhan ini dan akan datang akan lebih baik utk aku & insan2 sekelilingku... amin..

Sunday, July 22, 2012

Apakah ini... aku pun tak pasti....

0 comments
Susahkan nak luahkan apa yang terbuku dihati..
Susahkan nak bgtau sesuatu kalau mereka salah paham maksudnya....
susahkan kalau hanya kita yang berusaha..
Susahkan kalau kita fikir semua susah....

JADI??? kenapa perlu bersusah payah lagi?? cukup2lah pendam2.. simpan2.. telan2... makan2... adoiyai.. banyak betul perumpamaan yang ada...

Dunia nie kan.. cukup luas utk kita explore semua benda.. Allah bagi kebebasan utk pilih apa yang kita suka buat.. selagi tidak melanggar batasanNya... Jadi aku rasa.. aku dah pilih apa yang aku suka skang... Cuma kadang2... apa yang aku cuba nk capai tu tak tercapai tanpa bantuan... tambahan dengan keadaan aku yang kureeenng sikit nie.. Walaupun aku xnak pk sebenarnya kekurangan tu.. Sebab bagi aku.. kekurangan tu adalah kelemahan.. Bila org asik bgtau aku..
"ko jangan wat itu.. jangan wat ini.. hati2 sikit awak tu....." walaupun aku senyum ajer.. tapi hakikatnya dalam hati aku nie.. hanya tuhan saja yang tahu sakitnya...
lebih sakit dari sakit yang aku ada... semua itu melemahkan aku.. Bukan pemangkin atau pembina semangat utk aku.. Aku down..aku down..aku down... Well.. life must go on... Think +ve.. aku mesti bangkit kembali...

Aku tak pernah nak mintak apa2 kalau aku benar2 tak perlukan... Aku tak pernah mintak tolong kalau perkara tu aku rasa tak penting... aku tak pernah nak mintak bantuan kalau aku rasa benda tu aku bley buat sendiri... Hakikatnya... aku bukan jenis yang suka meminta2.. Aku lebih suka memberi dari meminta... Aku tak kisah membantu tapi aku tak suka menyusahkan... TAPI.. bila satu ketika aku rasa.. AKU SANGAT2 PERLUKAN BANTUAN... aku akan minta bantuan... Tapi adalah SANGAT MENYEDIHKAN bila.. bantuan yang aku perlukan itu tak dapat dipenuhi... paham ke apa yang aku rasa??

Macam biz yang aku buat... aku bukan buat saja2.. semua yang aku buat ada matlamat.. walau aku kata.. SAJA SUKA2.. perluker??? aku nk terangkan satu persatu MISI & VISI setiap yang aku buat.. perlu ker aku buat poster terus..saya berniaga .. SEBAB!!! tak perlu terlalu bz body laa... AKU TAHU APA YANG AKU BUAT.. & BIZ nie jugak banyak membantu aku. Susah senang biar aku jer yang telan... Nasib baik aku ada kakak ada Abang.. adik beradik aku yang banyak bagi support kat aku... bagi ruang n peluang kat aku utk buat benda nie... tu sebab aku x pernah nk berkira dengan dorang... Kekuatan aku ada bila tgk dorang... Aku tak perlukan wang ringgit untuk pastikan aku berjaya... utk apa modal bertimbun kalau malas berusaha...

Untuk yang paling dekat...
Saya tak minta awak kuar sesen pun.. saya cuma perlukan telinga awak utk dengar luahan saya,
Saya cuma perlukan masa awak sekejap jer... saya cuma minta awak bagi sokongan kat saya....
Saya cuma minta awak ada disisi saya saat saya perlukan... itu saja...
kebebasan selebihnya adalah milik awak.. Kalau yang paling dekat pun tak dapat nak bantu.. apatah lagi yang jauh...

______________________________________________________
aku rasa halatuju hidup aku ni makin pudar.. tak tau nk kemana... rasa mau terbang bebas diangkasa tanpa ada yang larang....

Tuesday, July 17, 2012

Ayen 10th...

0 comments
kek besday yang sempat dibeli .. kek sedap.. tapi kecewa ngan tulisannya...
Diam tak diam.. anak sulungku dah cecah 10 tahun... cepat sungguh masa berlalu.. rasa mcam baru semalam melahirkan.. la nie.. huh.. kejap je kan...

11Julai 2012.. sempat jugak la celebrate birthday dia.. Ingatkan mula2 xnak buat pape..sbb poket tersangatlah keringnya...  tapi dh ada yang bersuara ' takde makan2 ke..' so x sedap hati pulak kalau x buat... so kuarkan jugaklah baki2 duit yang ada,,, berkejar2an membeli kek.. beli kelengkapan yang patut utk jamu adik beradik yang ada... hehe.. ,mesti ayen seronok.. ^_^

Walaupun x semua yang ada dapat hadir tapi selesai gak la.. dalm keadaan yang sangat sederhana tapi cukup riuh ngan suara budak2 nie.. Alhamdulillah...

Dear Hazren.. segala yang terbaik mak doakan untuk kamu... susah senang mak akan cuba usahakan segalanya yang terbaik utk kamu.. Harap kamu membesar jadik anak yang soleh.. Insyaallah...

Sayang Kamu... 

nie jer la sepupu sepapat dia yang dapat datang...


dalam xcited.. dia sedih jugak sbb x ramai yang datang katanya...


Monday, June 25, 2012

cemburu tapi ....

0 comments
Secara tak sengaja.. terpandang satu folder.. yang banyak gambar dia dari saya... tergerak hati utk membelek2 seketika... hmm.... dimana saya?? tercuit rasa hati.. terdetik rasa cemburu.. tapi ... hanya tersenyum.... :)

Muhasabah diri sendiri... Tak apa... mungkin melihat dia lebih membahagiakan dari melihat saya.. adanya dia.. boleh mengurangkan tekanan bila bersama saya.. kerana.. saya sedar.. saya bukan yang terbaik.. walau sudah sedaya upaya utk jadi yang terbaik.. terlalu banyak kekurangan pada diri ini utk memenuhi segala permintaan dia... Mungkin saya sempurna dimata org lain.. tapi tak sempurna dimata dia...

Pernah... selalu juga... saya perhati setiap gerak gerinya.. setiap keadaannya.. setiap perbezaannya.. apabila dia bersama saya dan apabila dia bersama dia... ??? huh peningkan ayat nie??  tapi tak apa.. bukan utk sesiapa paham apa yg saya cerita.. cuma mahu menghilangkan sedikit rasa duka... :) utk dia.. tindakannya lebih cepat dari utk saya... utk dia.. maafnya lebih pantas dari utk saya.. tapi tak apa...
saya akan tetap terus tersenyum.. walaupun ada dia diantaranya.. selagi dia membahagiakan... tak apa...

** pepatah mengatakan.. CEMBURU TANDANYA SAYANG... jadik.. aku rasa.. x salah kot nak ada sikit rasa cemburu tu... sebabnya... kalau aku x cemburu kang.. takut kata aku tak sayang lak.. hehe

Friday, June 15, 2012

wanita biasa..

0 comments
Bukan mudah utk aku menyampaikan maksud yang tersurat & tersirat... 
lebih2 lagi kalau ia telah terpendam sekian lama... 
Bak kata pepatah.. diluah mati mak, ditelan mati bapak... 
Harapannya.. moga ada sinar baru dalam setiap yang berlaku...
Berserah & redha dengan setiap ketentuanNya... Insyaallah..

~~ Aku Sayang Kamu ♥ ~~~


Aku ini wanita biasa
Bisa sakit luka karena cinta
Dingin sepi kerap menyapa
Air mata jatuh lukisan raga
Kadang ku kuat setegar karang
Kadang ku rapuh lemah liar merana

Maafkan aku bila hasratku keliru
Sulut gairah jiwamu
Ku yang dosakan cinta kekasih

Maafkan aku bila hasratku keliru
Sulut gairah jiwamu
Ku yang dosakan cinta kekasih hatiku
Kekasih hatiku maafkan aku 
Aku wanita biasa

Dingin sepi kerap menyapa
Air mata jatuh lukisan raga
Kadang ku kuat setegar karang
Kadang ku rapuh lemah liar merana

Maafkan aku bila hasratku keliru
Sulut gairah jiwamu
Ku yang dosakan cinta kekasih

Maafkan aku bila hasratku keliru
Sulut gairah jiwamu
Ku yang dosakan cinta kekasih
Hatiku… maafkan aku..

Tuesday, June 12, 2012

Stress kot !!!

0 comments
Suka tak kalau org paksa korang buat apa yang korang x suka? yang korang belum bersedia utk buat? atau yang korang rasa x selesa utk buat? dan jawapan aku secara peribadi.. AKU TAK SUKA MEMAKSA & DIPAKSA.. biarlah apa yang aku buat tu atas kerelaan aku sendiri... biar ia datang & lahir dari diri aku sendiri.. Ia lebih manis & akan meninggalkan impak yang lagi baik dari paksaan.. Lagipun tiada paksaan dalam Islam.. Betapa indahnya Islam itu sendiri..

Time2 camnie la aku rasa bengang sangat !!! Time aku tak buat apa yang orang suka.. aku akan dipandang lain macam.. akan diperli & disinis.. Sakitnya hati... Tapi bila korang buat cenggitu.. ada aku perli? ada aku sinis? ada aku paksa?? aku cuma diam & panjatkan doa padaNya agar korang terbuka hati utk buat seperti apa yang aku harapkan...

** isk.. baru jer nak merasa nikmatnya hidup.. dah terluka lagi hati nie... Sabar jer la... Aku lari kang baru tau !!!

Thursday, June 7, 2012

Jalan-jalan ke Utara..

0 comments
Perjalanan tanpa perancangan pun asalnya.. terus jadik satu percutian keluarga yang jimat & santai.. Redah jer kemana nk pegi.. singgah jer mana2 yang rasa nk singgah.... Asalnya cuma nk pegi kenduri kawen member opis.. terus la jadi percutian jalan2.. Anak2 pun suka & aku tentulah sangat happy..
Banyak aku dapat amik gambar sepanjang perjalanan.. Cuma terkilan lak bila tiba tempat2 cantik tp batry hp dah kong... apa taknya.. aku dok asik check-in jer sepanjang perjalanan.. mau tak kong.. hehe

Enjoy sedikit memori yang sempat aku rakam sepanjang perjalanan... ^_^

bangunan nie area Damansara.. pantang aku lalu jalan nie memang berkenan tgk... hehe

Sesak kejap sebab trafik light jer.. Kat Kuala selangor ni kalau tak silap..

dah masuk perak... apa ntah nama kawasan nie.. tapi cantik view dia..

Yang nie dah dekat2 nk sampai umah pengantin... Sangat2 cantik

Selamat Pengantin Baru Yati - Faez
~Kampung Telok Penchalang, Sitiawan, Perak~

Dah dapat pelamin yang cantik.. mcm rumah sendiri kami kerjakan.. hehe

Pengantin Comel.. Izzul takut.. Syifa' happy jer.. :)

Area Nelayan Kg. Permatang.. nk benti je rasa lepak..
tapi sempat snap dalam kete jer.. ari panas x terkata...

Teluk Batik.. x berapa nk cantik .. tempat terhad...

Otw.. nk sampai Selama dh ni kot..

Pagi hari di Kampung Sungai Rambutan, Selama, Perak


Nnt ada sambungan lagi.. tunggu next post la yer.. ^_^

Thursday, May 31, 2012

Penyembuh Rindu

0 comments


Adakah kau berada di sana
Ku dapat rasa kehadiranmu
Walau hanya di dalam kalbu
Ku merindumu selalu

Pelik juga tapi kupun rasa
Bagai kau berdiri disisiku
Terkenangkan waktu ketika
Berdampingan bersama-sama

Setiap pertemuan
Pasti akan temu detik perpisahan
Walau kini terpisah
Kenangkanlah saat indah
Sebagai penyembuh rindu

Kita tak ditakdirkan bersama
Untuk masa yang lebih lama
Biarpun hanya seketika
Kehadiranmu dirasa..rasa

Setiap pertemuaan
Pasti akan temu detik perpisahan
Walau kini terpisah

Kenangkanlah saat indah sebagai penyembuh rindu
Kenangkanlah saat indah sebagai penyembuh rindu

Wednesday, May 23, 2012

lukisan...

0 comments
ini hasil lukisan dari My Note.. saja nk tayang.. huhu... mcm penah pegi tempat nie... tapi dimana ya???

Monday, May 21, 2012

S.E.N.Y.U.M

0 comments
hehehe.. ada ker org senyum sorang2 tanpa sebab??
kompom xdernya... walaupun dia kata "xder apa.. saja nk senyum.." maknanya.. adala tu..
cumanya dia nk share atau tak jer kenapa dia senyum...
maybe dia terbaca perkara2 yang lucu..
terpandang sesuatu yang mengingtkan kisah2 lalu..
terkenang memori indah kala dulu..
haa.. mcam2 la.. yang nyata sesuatu perkara yg dia ingt tu mesti yang best & pastinya dh mengusik perasaan & hati kecil dia sampai dia bley senyum sorang2...
 ^_^


& untuk aku yang tersenyum2 jer arinie.. tak payah la nk tanya2 lagi...

 "xder apa.. saja nk senyum.."  ^_^

Wednesday, May 16, 2012

Skodeng....

0 comments
Tetiba terkenang bahasa skodeng nie... skang pun suka 'skodeng' fb member2 lama.. tapi x post pape.. x komen paper.. x like paper.. saja suka2 tgk.. ilangkan bosan.. lepaskan rindu.. hehe seronok gak rupanya.. menskodeng dalam diam nie...

Terbaca/tertengok benda yang best2.. seronokla juga rasa hati.. tapi bila terkena part2 yang menyentuh jiwa raga tu.. terkilan & terasa kesian gak kat dorang.. tapi tangan ni x mampu nk coret pape... hanya mampu memandang dan mendoakan dari jauh... Andai mereka gembira.. semoga kegembiraan itu berkekalan... dan andai sebaliknya.. semoga kesedihan itu tidak lama...

Kawan2 ku sekalian...BEWARE !! I'm Watching U.. hihiihii

Thursday, May 3, 2012

1st day keje...

0 comments
1st day masuk keje terus meeting ISO...
Semalam 1st day aku masuk keje lepas dekat 3 minggu gak kot aku xde.. last day aku keje 9 april 2012.. pastu 10hb aku kursus.. pastu terus dah aku mc sampai la smalam 02 mei baru aku masuk keje... huhu

kejap jer kan masa berlalu.. tapi entah napa masuk opis skang mcm hilang separuh semangat... Sbb bos aku yang baik hati baru jer bersara... dah dekat 6 tahun kot aku keje bawah dia.. dialah bos yang paling cool yang pernah aku jumpa.. & entah napa lately asik dok terbayangkan bos aku tu jer.. aduila... syahdu lak tetiba bila bos xder nie...

Smalam plak... masuk keje terus ada meeting .. errkk.. blur tuh... mcm2 masalah rasanya.. tapi hidup perlu diteruskan.. walau apa pun masalah yang datang .. kita kena hadapi dengan tenang & rasional.. Insyaallah.. setiap masalah yang datang pasti ada jalan penyelesaiannya...


Farewell bos... Selamat Bersara !!

Wednesday, April 25, 2012

Tak suke!!

0 comments
Blogger dah tukar format, setting layout.. aishh... macam2 yang dia tukar,.. aku x suka.. payah aku nk update blog.. xtau mana nk tekan.. meraban2 aku tekan.. last2 aku logout..

itu jer la keje aku skang... mc 2 minggu.. aku ngadap lappy, ngadap note, ngadap mesin.. layan fb, main game, menjahit.. ermm.. naper aku tak tido ek??? hehehe sebab aku x suka tido siang... rasa rugi masa yang allah bagi.. kalau aku tido siang tu.. maknanya aku penat sangat la tu.. Bagi aku quality time utk tido adalah malam... siang.. banyak aktiviti yang boleh aku buat,...

Berbicara bab tido.. entah naper.. lately aku asik mimpi yang 'bukan2'... mimpi yang aku tak suka bila termimpi, tapi bila kenangkan balik.. aku boleh senyum.. melayang2 fikiran ke dalam mimpi tu semula...  rasa nk dok dalam mimpi selama2nya pun xper.. hahaha

Bloger nie pun satu.. lain kali la nk tukar format baru pun.. haish.. baru jer bersemangat nk upload gambar2 yang aku snap.. sekali.. poning makcik...

haish.. oklah.. nak mandi... dah pukul 9.30 pagi.. aku tak mandi lagi?? aiyork.. mau jadik apa ini.. dah.. dah.. gi mandi eh...


Tuesday, April 24, 2012

Number ONE For ME!!

0 comments
I was a foolish little child
Crazy things I used to do
And all the pain I put you through
Mama now I'm here for you


For all the times I made you cry
The days I told you lies
Now it's time for you to rise
For all the things you sacrificed

Oooh
If I could turn back time rewind
If I could make it undone I swear that I would
I would make it up to you
Oooh
If I could turn back time rewind
If I could make it undone I swear that I would
I would make it up to you


Mom I'm all grown up now
I'ts a brand new day
I'd like to put a smile on your face everyday


Mom I'm all grown up now
And it's not too late
I'd like to put a smile on your face everyday


You know you are the number one for me
You know you are the number one for me
You know you are the number one for me
Oh oh
number one for me


Now I finally understand
That  famous  line
About the day I'd face in time
Coz now I have a child of mine


Even though I was so bad
I've learnt so much from you
Now I'm trying to do it too
Love my kids the way you do


Oooh
If I could turn back time rewind
If I could make it undone I swear that I would
I would make it up to you
Oooh
If I could turn back time rewind
If I could make it undone I swear that I would
I would make it up to you


Mom I'm all grown up now
I'ts a brand new day
I'd like to put a smile on your face everyday


Mom I'm all grown up now
And it's not too late
I'd like to put a smile on your face everyday


You know you are the number one for me
You know you are the number one for me
You know you are the number one for me
Oh oh
number one for me


There is no one in this world
That can take your place
Oooh I'm sorry for ever taken you for granted


I will use every chance I get
To make you smile
Whenever I'm around you


Now I will to try to love you
Like you love me
Only God knows how much you mean to me


Oooh
If I could turn back time rewind
If I could make it undone I swear that I would
I would make it up to you
Oooh
If I could turn back time rewind
If I could make it undone I swear that I would
I would make it up to you


Mom I'm all grown up now
I'ts a brand new day
I'd like to put a smile on your face everyday


Mom I'm all grown up now
And it's not too late
I'd like to put a smile on your face everyday

The number one for me
The number one for me
The number one for me
Oh oh
number one for me

Monday, April 9, 2012

New Blog

0 comments

Dalam kecelaruan kepala skang... salah satu cara yang boleh mendatangkan ketenangan adalah dengan mengambil gambar.. inspired by someone yang aku suka tgk cara dia amik gambar.. tapi aku x punya camera yang canggih mahupun kelas khas utk amik gambar.. tapi aku sangat suka utk rakamkan moment yang ada.. Thank to my hubby yang telah berhabis hadiahkan aku Note..

Kadangkala.. menceritakan sesuatu dari lukisan adalah lebih mudah dari meluahkan...

Enjoy viewing my new blog....

"Picture of Mine.."

jiwa kacau...

0 comments

Friday, April 6, 2012

Sonotron Therapy

0 comments

Al kisah setelah kakiku sakit kembali.. aku kena wat rawatan semula.. so benda yang paling ringkas sebagai langkah permulaan.. Dr suggest utk aku jalani treatment Sonotron Therapy .. Yang bestnya.. aku xyah pegi jauh2.. otw nk gi keje bley singgah kat PK jer.. so buat therapy tu dalam 30 min macam tu..

Hari nie aku dah wat 2nd treatment.. so next week kena lagi sekali.. Then dia kata.. kalau x ok lagi.. dia akan tukar treatment lain lak.. pastu tgk keadaan mcm mana.. if x kebah2 jugak.. so, dinasihatkan utk aku pegi jumpa ortopedik balik.. ermmm.. telan air liur aku dengar...

Just now, dr nasihatkan aku banyakan rest.. jangan angkat berat2.. jangan berdiri lama2, jangan dok lama2... jangan itu.. jangan ini.. aiyo... apa macam?? dalam kepala dah dok pk umah yg tunggang langgang kalau aku dok diam2.. huhu... Then dr tanya aku.. "Ingat tak lagi step2 fisio masa kaki x baik lagi??" hehe dengan senyum jer la aku jawab... " iiiingat kottt" ;p maknanya.. aku x ingat la tuh.. hahaha

entahlah ek.. aku xder idea ngan kaki aku skang.. aku xtau nk dok diam atau nk wat mcm biasa.. yang nyata aku x mampu nak kata apa2...

~~~ menyesal aku putuskan kamu, ternyata aku x mampu.. lalala eh...eh... ;p

Thursday, April 5, 2012

Igauan lama kembali...

0 comments
errmm.. apa nk citer pasal post nie ek...
tapi aku nk citer gak.. bagi tenang sikit jiwa nan lara nie..

Citernya... bukan pasal apa.. tapi pasal kesakitan lutut yang kembali menyerang.. huhu
sangat sakit tu tidak.. tapi sakit, x selesa, rimas, risau, geram, emm.. macm2 perasaan ada la sebenarnya... Alkisahnya... dah dekat seminggu dh lututku ni sakit.. tapi malas nk amik pusing.. abaikan aje. teruskan ajer keje2 yang menimbun2... x sempat nk pk kesakitan nie.. tapi makin hari makin lama ku biar.. makin sakit la plak rasa.. & penyudahnya hari ni rasa mcm nk berjalan pun payah... nak duduk antara 2 sujud pun siksa... mulala kepala dok pk balik benda2 dulu.. terkenang & terbayang balik hidup dengan wheelchair, ngan tongkat... huhu tidaklah... bertapa siksanya zaman itu bila hidup terpaksa bergantung & menyusahkan orang sekeliling..

tapi andai benar terjadi lagi... andai benar allah nk uji lagi..
BERSEDIAKAH aku dikala diri tidak langsung bersedia..
TABAHkah aku disaat ketabahan diri sudah mula goyah...
MAMPUkah aku .. sebab aku rasa tak mampu dah nk tanggung apa2...

Ya Allah Ya Tuhanku... semoga kau berikan ketabahan & kesihatan yang baik kepadaku untuk aku terus membesarkan anak2ku.. Amin..

Tuesday, April 3, 2012

Playing with Embird

0 comments
Ada req from Atiqah kat Jepun.. katanya nk wat something dr koleksi niesa utk new born baby sebagai projek student sana.. tapi atiqah nk aku wat blanket siap embroid logo persatuan dorang... Erm.. xcited nk propose job nie utk dorang.. walaupun aku ada software nie, tapi jarangnya masa utk aku explore...

Malam nie.. errrkkk.. malam ker.. dah pagi dah nie ha... esok aku ada kursus plak.. huhu abaikan... ermm.. hati dh berkobar2 nk try design guna embird nie.. Memandangkan logo dorang pun mcm x susah sangat utk aku try.. why not.. inilah masanya... puas jugakla dok study manual dia.. huhu

& keseronokan berganda bila 1st try nie.. aku rasa menjadi la jugak.. hehe
berbaloi berjaga sampai pagi kerana menatap benda nie.. ^_^.. If Atiqah x jadik proceed projek ni pun x apa.. At least, aku dh mula kenal My Embird nie.. hehe IN LOVE jugak la...

Alhamdulillah....

Nie draf aku dalam pc.. ready nk tranfer ke mesin...


La nie dah siap.. ermm.. macam menjadi jer.. ^_^


Inilah hasilnya... perlu kemasan lagi.. but 4 me.. Its a good start... hehe

Friday, March 30, 2012

Hey A.W.A.K !!!!

0 comments

Hey Awak..
tengah buat apa??
lama x dengar cerita..
Awak sihat ke??
Lama x borak n bergurau senda...

Hey Awak...
Masih ingat pada saya??
kalau lupa pun x apa...
tapi saya akan tetap ingat kat awak juge..

Hey Awak...
Dulu awak ada dengan ngan saya..
Selalu kongsi suka dan duka..
tapi skang awak jauh...
Jauhhhhh sangat rasanya....

Hey Awak...
I Miss You... Hope U will miss me tooo...

*******************************
Noted : kebengongan mengatasi fikiran ... ouhh... what a day.... migrain... &%&%&^**)_

Thursday, March 29, 2012

HARTA BEHARGA BUAT SEORANG ISTERI

0 comments
terbaca dari wall member Fb...
Bagi seorang wanita, harta yang paling berharga di dalam hidup ini adalah seorang suami yang soleh. Kepadanyalah, seorang isteri akan merasakan kebahagian di dalam hidupnya dan di Akhirat kelak. Keberuntungan yang akan diterima seorang isteri, jika dia menyakini hidupnya, memberikan segala cinta, perhatian, dan kasih sayangnya kepada suami yang soleh. Kerana pada diri si suamilah, seorang isteri akan mendapatkan apa yang didambanya; Ketenangan, keteduhan, kedamaian, perlindungan dan cinta serta sayang.
Suami yang soleh adalah seorang yang dapat membahagiakan isteri dan anaknya, serta keluarganya baik di dunia ini ataupun di Akhirat kelak. Seorang suami yang soleh tidak akan memberi makan isteri dan anak-anaknya kecuali dengan harta yang halal.
Seorang suami yang soleh adalah seorang suami yang mampu menjaga amanah yang diberikan kepadanya. Dan isteri adalah amanah yang diberikan kepada seorang lelaki yang menjadi suaminya.
Suami yang soleh adalah seorang suami yang mampu memperlakukan isteri dan anaknya dengan sifat-sifat yang terpuji, seorang suami yang soleh akan selalu memperlakukan isterinya dengan sabar; sabar dengan setiap kesalahan-kesalahan isterinya, dan memperlakukan isterinya dengan kelembutan dan penuh maaf saat isteri dipenuhi dengan emosi dan kemarahan.
Suami yang soleh adalah suami yang mampu menjadi pemimpin di dalam rumah tangganya. Seorang suami bagaikan pemerintah di dalam rumah tangganya, seorang suami yang soleh adalah yang mampu memperhatikan hak dan kepentingan rakyatnya di dalam pemerintahan yang dipimpinnya, iaitu isterinya.
Seorang suami yang soleh akan selalu mampu bersikap bijaksana di dalam tindakannya, menghargai pendapat isterinya, dan jika terjadi perbezaan pendapat dengan isterinya, dengan sikap terpuji dan penuh cinta kasih menghargai pendapat sang isteri, serta mencari titik temu bersama dalam kerangka yang diperintahkan oleh Allah dan mejauhi segala yang dilarang oleh Allah.
Seorang suami yang soleh akan selalu mampu menjadi teladan terpuji buat isteri dan anak-anaknya. Mampu menumbuhkan kebiasaan-kebiasaan yang baik, dan mendidik diri, isteri, dan anak-anaknya untuk menapak di jalan-jalan yang menuju keredhaan Allah.
Seorang suami yang soleh adalah seorang suami yang mampu membuat dirinya, isterinya dan anak-anaknya mencintai ilmu, menguasai ilmu dan mampu mengamalkannya, menjadikan ilmu yang diperolehnya itu bermanfaat bagi bangsa, negara, dan agamanya.
Seorang suami yang soleh adalah seorang suami yang mampu membuat isterinya dan anak-anaknya tumbuh, dan berkembang menjadi peribadi yang luar biasa serta menapak tangga-tangga kejayaan di dunia ini dan Akhirat kelak.
Seorang suami yang soleh adalah seorang suami yang akan selalu menjaga isteri dan anaknya dari api neraka…

Happy 3 Series !!!

0 comments
Tengah malam kelaur mencari kedai kek.. Sedihnya banyak kedai dh tutup kalau da pun.. kek dah xder.. :(.. Alhamdulillah.. dengan niat baik nie.. akhirnya jumpa gak Kedai yang ada kek cantik nie.. ^_^ & seronoknya sebab tulisan dia lawa...

Cake in The making....

Balik umah, simpan kek.. & sambung siapkan besday present... siap wrap & gift card...
Tak sabar tunggu hari esok...

seawal pagi di pantry.. x sempat sarapan pun.. aku dh hulur kek dah... hehe...

Happy Birthday Eija... Semoga segala impian terlaksana.. semoga beroleh kebahagiaan dunia & akhirat... Semoga perjalanan hidup dipermudahkan... Amin..

Tak sabar nk bagi present... nk tau gak apa reaksinya...\


Masih terpinga2 & tertanya2 mungkin.. isi kandungan kotak besar itu?? hehehe


Tadaa... Handbag cum beg galas.. cum beg izzul kot.. hahaha


Harap happy menerimanya.. Say abudak baru belajar buat beg.. so klu x kemas sangat tu.. mintak maaf la yer.. ^_^

Tuesday, March 20, 2012

1st Trial....

2 comments
Percubaan berani aku & along... Kami xder pengalaman utk bukak booth.. mula2 rasa nk tolak jer peluang nie.. sebab rasa x bersedia & no ideamacam mana nk mula... tapi pikir2.. sampai bila pun kalau x cuba xkan ada pengalaman dan takkan tau macam mana rasanya bukak booth..

Untuk percubaan pertama kami nie.. untung rugi tolak tepi.. yang penting pengalaman pertama ni yang patut kami rebut.. Banyak benda kot kena prepare.. Doa2kanlah semuanya berjalan lancar .. Doa2kan juga.. pengalaman ini akan membuka ruang untuk kami mengorak langkah lebih jauh... Amin...

Kalau korang free... leh la jenguk2 & bagi support kat kami jugak yer.. ^_^

TQVM...

Friday, March 16, 2012

My New Toy !!!

0 comments

Realy into it.. sangat seronok.. sangat heppy.. sangat suka..
bley lukis2, bley reka2... memang agaknya benda nie diciptakan utk org2 yang macam aku...

mula2 jer rasa janggal sebab besar dr org lain.. tapi bila dah sehari kenal.. dua hari.. tiga hari... owh.. i'm in love with it !!!

sangat tidak kusangka.. kali nie aku sangat suka hp...

Love You My Note.. weee ^_^

Mimpi mainan tido....

0 comments
org selalu kata mimpi tu mainan tido...

memang sah dah.. sebabnya kalau mimpi2 indah.. kompom x bangun nyer lah... huhu..
& al kisahnya...aku bley mimpi sesuatu yang terindah lak malam tadi.. hohoho..
apakah semua itu??
adakah.... hmmm...

smile... walau hanya dalam mimpi... ^_^

* rindu kamu wahai mimpi....

Tuesday, March 13, 2012

Happy 3 in 1... ^_^

3 comments

dari semalam dok pikir macam2 ayat utk memulakan post kali nie.. sampai tak terkata dah banyaknya ayat.. sambil mandi, sambil tido, sambil makan.. hehe susahnya nk kata... cuma yang tau.. hati nie berlonjak gumbira keriangan.. lama dh x rasa perasaan nie.. perasan menerima hadiah dari yang tersayang.. ekekeke..

ahh... malas nk citer panjang2... tgk gambar ajerlah.. ^_^

B kata.. nie hadiah sempena... Hadiah besday.. Hadiah 10 yrs Anniversary & 17th Years Annyversary... Weee... 3 in 1.. i Like !!!


'My wife".. so sweet.. ^_^.. tulipsssss lagi tau.. huhu


Suspen.. dalam kotak ada kotak lagi... aloolooo...

Tweet..twett.. I Love U Tooo.. huhuhu


cute kan 3 ketul tulips tu... pandai laki ku buat.. sanggup tanya en. google nieh...
** masih tertanya2.. apakah yg ada dalam nie ?????

and..... Whattt??????
baru ku sebut2 ngan opismate pagi tadi... & now.. dah ada atas tangan...
huhu.. what a surprise !!!! \^o^/


macam x percaya.... speechlesssss......

Today... B suh guna gak gi opis.. dia dah siap2 setupkan malam tadi.. emm.. banyak nak kena belajar.. sbb i have no idea ngan menda nie..
tapi yang aku tau.... menda nie bley lukis2.. benda nie ada wallpaper tulispsss yang sangat cantik.. & the other things isss.... benda nie ada game Waterrrrr ^_^ weee...

TQ so much B... love u lah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...