ini tidak adil...

arini dah genap 2 minggu kita sambut puasa.. seronok sambut puasa mcm biasa... tapi xder keseronokan utk sambut raya.. entah.. xder prepare apa2 pun.. biarlah begitu jer.. ada rezeki nnt adalah..
sebenarnya dah penat kot.. tiap2 tahun bertungkus lumus cuba mencukupkan keperluan utk raya.. tapi bila dh makan taun mcm nie.. alahai.. lotih dah makcik...

yang aku nk cerita bukan pasal sambut raya .. tapi pasal arini aku tak bangun sahur... huhuhuu... perkara yang paling aku tak ingini berlaku apabila tibanya ramadhan.. setelelah berhari2 cuba mengekalkan 'kebangunan' di awal pagi.. akhirnya.. arini tewas juga.. mungkin terlalu kepenatan dengan rutin harian.
apa yang aku kesalkan.. as usual, seperti tahun2 yang lalu... apabila aku x terbangun sahur.. maka terciptalah satu perang dingin... perang yang menyalahkan hanya aku seorang sebab utk tidak bangun dan mngejutkan yang lain... its unfair kan... walhal.. aku pun x makan jugak.. aku pun puasa jugak.. aku pun kena gak keje.. aku pun buat jugak rutin harian... walhal.. apa yang aku buat rasanya lebih lagi kot tenaga yang aku perlukan utk berpuasa tanpa sahur... TAPI.. xderlah aku meroyan sensorang, muncung sana sini.. marah x tentu hala.. 
setiap sesuatu dah diditetapkan.. well terimalah dengan redha.. berpuasa hanya bukan bangun sahur n berbuka.. tapi sabar itu perlu dipupuk dengan lebih baik...

Doaku utk ramadhan ini dan akan datang akan lebih baik utk aku & insan2 sekelilingku... amin..

Comments

Popular posts from this blog

WhY???

Tahniah Eija & Ejan !!!

it's normal..