Friday, October 28, 2011

ADAKAH ANDA SERASI BERSAMA PASANGAN ANDA ??

0 comments
Terbaca artikel nie kat FB.. menarik gak & aku amik yg kena mengena ngan aku je.. ^_^

Adakah anda berdua pasangan serasi

Jika anda inginkan perkahwinan yang bahagia, carilah pasangan yang berbeza posisi dengan anda. Semakin jauh, semakin baik.Pasangan yg urutan lahirnya bermula dari belakang, biasanya saling menarik antara satu sama lain. Sehingga sangat baik dalam kehidupan perkahwinan.
Berikut adalah informasi mengenai kombinasi pasangan berdasarkan posisi mereka sebagai anak dalam keluarga serta saranan penting sebagai panduan.


SULUNG + TENGAH = PARADOKS
Anak sulung harus menerima kenyataan bahawa anak tengah mempunyai karakter terbaik dlm mempertahankan sesebuah perkahwinan. Fakta penting bagi anak tengah, anak sulung adalah ‘paradoks’ (kelihatan bercanggah tetapi benar) yang membosankan. Sebagai anak yang memiliki kakak/abang serta adik, anak tengah sudah terbiasa bertolak ansur, berbincang dan gemar memendam perasaan daripada meluahkan isi hati yang sebenar.

SARANAN UNTUK PASANGAN INI


* Selalulah berbincang. Jangan biarkan pasangan anda berkata, “semuanya ok” tanpa mengetahui hal yang sebenarnya. Berusahalah untuk berkongsi perasaan antara satu sama lain.
* Buatlah pasangan anda agar merasa dirinya sentiasa istimewa. Khususnya bagi anak sulung, beri pasangan anda hadiah atau kejutan-kejutan kecil kerana kebiasaannya anak tengah kurang mendapat perhatian keluarga.
* Jika ada masalah, selesaikan segera. Tetapi keputusan hendaklah dibuat secara bersama

Tuesday, October 25, 2011

Terkedu seketika....

0 comments

Kawan-kawan...
kadang kadang memang mudah berkata2 tanpa fikir akibatnya...
memang mudah menyalahkan org lain tanpa kita sedar salah kita...
memang mudah berprasangka kalau kita tak tahu ujung pangkalnya...
memang mudah membuat keputusan kalau bukan kita yang mengalaminya...

Kita marah pada orang yang buat jahat ngan kita...
tapi kadang2 kita lupa.. kita juga buat jahat juga ngan dia..

kita suka komplen pasal orang lain..
walhal pada masa yang sama kita juga sama macam dia...

satu jari kita tunjuk kat dia.. yang lain tu kemana???? confirm la ke kita...
so, muhasabahlah diri kita sentiasa...
semoga kita terhindar dari melakukan kejahatan sia2..
semoga kita menjadi insan yang lebih baik dari masa ke semasa...
semoga kita semua dapat menjaga diri kita dunia & akhirat...

kita hanya mampu bekata2 & sesungguhnya hanya Allah juga yang
layak utk membalas segala kebaikan & keburukan umatNya...

Thursday, October 13, 2011

BIG BAD WOLF...

0 comments
terbaeeekkkkk!!!!!!! Thumbs UP!!!!!!!

Takde kata yang dapat diungkap dengan kunjungan aku ke Jualan Buku Terbesar kat MAEPS hari Isnin lepas... Penyebab utk aku melangkah kaki kesana adalah atas tugas rasmi.. Ditugaskan untuk mencari buku2 berkaitan dengan Management, Motivation & Leadership.. untuk diberikan kepada penaja2 hadiah graduan tahun nie..

Dalam kepala dh dok pk MPH jer.. sebab itu jer pun kedai buku yang aku tau.. tapi kebetulan officemate bgtau ada book xpo tu.. emm.. aku pun menjengah je la.. Dah call semua ajk utk turut sama ikut utk 'servey' dulu.. sebab bujet lum dapat lagi... & akhirnya cuma aku & Ija je yang pegi..

Nk pegi sana kejap jer dari opis nie.. 5 min sampai dah.. so park kat situ & dia akan sediakan Tram utk bawa kita ke depan HALL A tu.. memang welcome la.. x payah susah2, panas2, penat2.. thats nice.. ^_^

TRAM : Cepat & Selesa


dah masuk dewan.. amik kau.. terpegun jap, tgk ramainya manusia walau aku pegi tu seawal dia bukak .. belek2 punya belek... wah.. memang sangat teruja.. buku2 yang dijual memang dapat potongan gila2 punya banyak ~ 95% pun ada.. CUMA korang kena alert ngan buku2 tu.. sebab dia mention awal2 dah.. dia jual as were it is.. haa.. lebih kurang mcm tu la.. so no refund, no return, no xchange.. kira paham kan?? sebab dh murah & pandai2 la nk pilih..

masuk2 jer pintu.. terpegun tgk buku... & setiap buku dibahagi ikut section yang kita suka.. mudah kan!!


bukan nk kata buku2 tu semua rosak.. buku2 yg dijual memang dalam condition yang baik.. cuma bila ramai pengunjung yang x bermotivasi nie dtg.. maka paham2 la apa jadik pada buku2 yang banyak tu... tapi x semua mcm tu... berjuta2 lagi buku yang dalam keadaan baik.. pilih2 la sendiri..

antara buku yang sempat aku servey... harga asal dalam rm70-80 kot.. tinggal RM8 je... hardcover tau!!


Layanan mereka pun bagus, cashier ramah & mesra + cekap buat keje.. walaupun org ramai2 giler.. tapi dorang cool jer.. bagus la.. kat sana aku sempat snap a few gambar jer.. sebab dh angau ngan buku2 tu semua.. so.. aku syorkan pada yang suka buku.. pegila jenguk2.. x rugi punya... ^_^ sebab aku dh pegi 2 kali & rasa cm nk pegi lagi.. :D

bila dh penat membelek buku sure lapar punya.. & apa yang ada.. haaa nie dia.. panasss lagi..

Hari ke 2 : ramai lak yang sudi ikut jadik 'dayang' angkat buku.. see... bagus tak promosi aku pasal xpo nie.. hehe

2 orang jejaka nie.. rela berdiri asal dapat pegi.. hihihi


semua AJK siap sedia nk menjalankan tugas.. hehe



Akhirnya... nie la buku2 yang kami dapat utk penaja.. dari bujet cuma rm80 jer sebuah buku.. kami dapat rm44 utk 5 buah buku... pandai tak kami uruskan kewangan.. hehehe


Kesimpulannya... SAYA SANGAT SERONOK.. dari mood SAD.. now im HAPPY ^_^..

Monday, October 10, 2011

Upset ~_~

0 comments
Sangat KECEWA...
sebab saya dah banyak kali bersabar

Sangat SEDIH..
Sebab saya dah cuba buat tak tahu... tapi...

Sangat TERKILAN...
Sebab saya dah banyak kali bagi peluang

Sangat TERTEKAN....
Sebab tak tahu sampai bila akan macam nie...
lagi.. lagi.. lagi.. lagi.. & lagi....


W.H.Y ?

Friday, October 7, 2011

Apa akan jadik KALAU....

0 comments
WANITA/ISTERI/IBU... memang sangat dikenali dengan sifat penyabar...
Tak kira la apa jua situasi.. yang nyata, wanita itu selalunya sabar.. Walau dalam hati membara marah macam mana pun.. tapi tetap bertahan jugak.. Demi menjaga hati banyak pihak lain.. menjaga anak2.. memikirkan suami memikirkan keluarga... Memikirkan tanggungjawab ....
Bagusnya menjadi seorang wanita...

Tapi kenapa wanita selalu x dihargai?? kenapa bila kita dh buat yang terbaik.. kenapa kita selalu dapat yang sebaliknya... Sampai bila agaknya kita kena perlu sabar, sabar N sabar.. Sememangnya dugaan itu dr Allah.. & dek kerana itulah aku selalu bertahan dengan ujianNYa..

Tapikan.. apa akan jadik kalau sebaliknya??
Apa akan jadik kalau kita HILANG SABAR??
Apa akan jadik kalau kita PUTUS ASA?
Apa akan jadik kalau kita TINGGALKAN mereka??
Apa akan jadik kalau kita BUAT PILIHAN ???

hohoho.... kita hidup berhak untuk MEMILIH.. & PILIHAN itu disusuli dengan RISIKO & TANGGUNGJAWAB...

PERSOALANnya sekarang...

ANDAI aku memilih Jalan A... sampai bilakah akan aku mampu bertahan??? Bilakah sinar baru itu akan muncul.. Bilakah semuanya akan menjadi seperti yang diimpikan...

& ANDAI aku memilih JALAN B.. mampukah aku menanggung segala risiko yang bakal aku tempuh?? Mampukah aku menjalankan tanggungjawab aku dengan sempurna...

YA ALLAH.. sesungguhnya hanya KAU yang MAHA mengetahui... Tunjukkanlah & Berikanlah aku kekuatan dalam mengharungi cabaranMU YA ALLAH...

Kalau aku "GADJET"

0 comments
Kalau aku SEBUAH GADJET..

Aku akan dibawa kemana saja...
Aku diberi layanan istimewa..
Aku aku dibelai sentiasa...
Dibersihkan bila kotor..
Dicaj bila kehabisan tenaga..
Diberi topup setiap bulan..
Menjadi peneman dikala kesunyian..
Menjadi pendamping x kira siang mahupun malam..
Diberi pakaian baru bila baju lama dh x cantik...
Diupdate bila ada apps baru ..
Akan ditatap selalu xpecially sebelum tido & bangun tido...


Tapi bilamana aku seorang manusia...
Segalanya terbalik.. pandai2 la aku jaga diri sendiri...

hmm... kadang kala.. aku benci pada kemodenan... Buat ramai orang lupa pada tanggungjawab... lupa pada sesuatu yang lebih penting daripada GADJET tu semua...

well... dunia dah maju.. tanggungjawab jer yang makin mundur... ~_~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...