Wednesday, February 20, 2013

Again ???

0 comments
owh.... sangat tak best memulakan entry dengan perasaan yang bercampur baur...
2013 aku dikejutkan lagi dengan berita yang sangat tidak sedap untuk didengar..
suatu petang yang aku bz.. sangat2 bz mengejar semua schedule n dateline.. aku didatangi seorang sahabat... menceritakan perihal perilaku sipolan dan sipolan... bagaimana itu dan bagaimana begini... kasihan tetap kasihan.... berdegup jantung.. luruh hati mendengar... serta merta teringat kembali kepada situasi yang hampir sama... cuma bezanya... itu aku.... & aku rasa boleh tangani dengan tenang..  tenang ?? huhuhu... yer.. sangat tenang agaknya... & serta merta itulah fikiran aku berkecamuk.. x tau nk kata apa.. dalam otak dok terfikir2 n tertanya2... kenapa.. kenapa n kenapa benda2 begini sering berlaku....

mereka kenal antara satu sama lain.. mereka kenal keluarga masing2.. mereka kenal pasangan masing2... tapi kenapa masih seakan buat2 tak tahu perkara yang tak patut mereka buat.. runtuh akhlak.. runtuh iman.. runtuh akal agaknya.. entahlah.... apa yang mampu dikata???? bila keadaan begini... bagus tak tahu daripada tahu kan... tapi kalau dah diberitahu.. nk elak macam mana??? aku kena cari jalan penyelesaian jugak walau apa pun keadaannya... tak sanggup utk tahu akibatnya kalau yang empunya diri lebih tahu... Ya allah.. selamatkan mereka... tetapkanlah iman mereka... pulangkanlah mereka kejalan yang engkau redhai... Amin..

*** sangat susah bila kita dipertanggungjawabkan utk mengetahui sesuatu yang kalau boleh kita tak nak tahu... sangat susah bila segala rahsia yang kita tahu.. x boleh dishare dengan org lain... peganglah amanah itu sampai ke mati.. walaupun akhirnya kita pula yang dipandang serong oleh mereka yang kita simpan rahsia mereka... owh... hidup memang begitu.... tabahlah menghadapi setiap dugaan..

Sesungguhnya Allah sentiasa bersama-sama orang yang sabar..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...