Tuesday, January 27, 2015

It's 2015 !!!

0 comments
Hampir setahun berlalu mcm tu jer rupanya.. tanpa coretan kisah suka duka kehidupanku..
yerlah.. last aku berceloteh kat sini, masa.. masa... masa tulah...
tulah kan.. kadang2, bila hati dh kena robek nie.. susah nk pulihakn kembali semangat tu mcm sediakala.. yer.. mungkin nampak sama.. nampak takder beza.. tapi mana tau.. aku jer yang tau.. hahaha

bagaimana sukarnya utk terus tegak berdiri sebagai seorang isteri, seorang ibu, seorang rakan, seorang wanita.. seorang AKU yang ada sekarang...

aku sedar & akui, banyak perkara yang dh berubah dalam hati nie.. xpecially pasal HATI... mungkin dah jadi jiwa kacau, jiwa sentap, jiwa sensitif atau seorang yang xder jiwa... hidup mati hanya kerana Allah.. & amanah aku yang ber 4 sekarang nie.. wah.. 4 dh tau.. haha... 
last aku tinggalkan arena blogging nie masa anak aku 3.. seee... nampak tak berapa jauhnya masa berlalu meninggalkan aku...

ermm.. wahai hati.. tetaplah terus tabah & bersabar.. wahai diri.. tetaplah terus tersenyum & redha dengan segala yang telah direncanakan... Insyaallah, setiap kesukaran akan hadir kebahagiaan juga akhirnya.. cuma masa dan waktu yang akan menentukan...

"BILA SAAT ITU" wallahualam... aku berserah padaMu ya ALLAH...

** inilah latest family photoku ... 


Semoga Allah sentiasa memberikan kebahagiaan & 
menaburkan kasih sayang ku kepada insan2 ini.. AMIN

Thursday, January 23, 2014

Diri ini kembali .... teruji...

0 comments
Hai disana.. hai disini.... hai semua...

sangat sangat sangat n tersangat lamanya aku menyepikan diri dari menarikan jemari disini..
Hari ini... pada tarikh ini... 23hb Jan 2014... aku diuji lagi... seperti tarikh ini juga 23 Feb 2013 aku turut teruji.. setahun aku cuba bangkit utk pulihkan keadaan... pulihkan kecederaan hati yang teramat teruk... namun... sebenarnya gagal utk menyembuhkannya.. walau luka itu x nampak darahnya.. tapi parutnya tetap ketara.. hari ini.. ujian itu.. sedikit merobek kembali luka2 dihati yang sememangnya sudah meninggalkan kesan lama disitu... Tapi aku tetap perlu bangkit kembali.. tanpa rasa jemu...

KENAPA??? Kerana.. sesungguhnya semua ini adalah UJIAN ALLAH... Ujian untuk aku terus tetap berada disampingNya walau dalam susah dan senang.. Walau Sepayah n sesukar mana pun untuk aku melangkah.. tapi langkah ini tetap perlu diteruskan dengan senyuman dan dengan rasa yakin.. Allah sentiasa berada disampingku....

Insyaallah.... Aku tetap terus berharap n berdoa.. Agar suatu hari.. akan muncul juga sinar matahari beserta pelangi menerangi hariku.. Walau sampai ujung usia nnt...

Monday, July 8, 2013

Rindu

0 comments
Tiba2.. hati rasa teramat rindu... menggamit segala kenangan yang tak mungkin boleh dilupakan.. kerinduan yang tak tau mana nak dituju...

Salam rindu buat kamu... ~_~'

Saturday, July 6, 2013

nampak tak??

0 comments
nampak tak?? nmpak tak?? banyak kan post2 aku lately nie... sampai penuh mukasurat x cukup2... emm... sungguh banyak idea n cerita utk dicoretkan rupanya... tapi apakan daya... aku lupa nk kalerkan tulisan tu.. semuanya warna clear.. tu pasal la korang tak nampak apa yang aku post.. haha

well... melalut2 bila post something adalah kerana... ada benda yang mengganggu minda sedarku utk berfungsi secara baik.. ada dah tajuk nk dicoretkan... tapi ayat2 cintanya hanya berlegar2 jer kat kepala.. tak mampu nk diluahkan disini... kerana apa?? ermm.. biarlah rahsia... ahaks..

nantilah.. akan ku pikirkan ayat pemula yang lebih baik. yang penting. Setelah sekian lama berabuk blog nie.. maka ada juga someting yang berjaya aku lahirkan ..
till then... aku tinggalkan korang dengan seribu satu persoalan...

aku, baru jer TERPAKSA melepaskan sesuatu yang SANGAT AKU SAYANG...  sebab......
nantilah aku citer... :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...