Sunday, April 17, 2011

Setelah hampir 15 tahun...

0 comments
Tiada kata yang mampu terucap... layan gambar jer la ek.. ^_^

1st Reunion....
menunggu kawan2 lain di meja pendaftaran...
makan malam.. alhamdulillah.. ramai jugak yang dapat hadir..

bersama family cikgu Emran..
bersama family Cikgu Annano
Bersama family Cikgu Sabri
with Cikgu Rozilah
Ngan member2 yang lum balik lagi...
klik2 boboi...
turn gugirl laks..
With My Family... :D

Alhamdullillah.. segala yang dirancang akhirnya terlaksana dengan jayanya.. Semoga bertemu lagi di Reunion akan datang... Aku bangga menjadi salah seorang warga SMVKK Proton 95/96 !!!

Friday, April 15, 2011

sampai bila harus bertahan???

0 comments
sehari, bertahan, 2 hari bertahan, 3 hari masih bertahan, seminggu.. tetap bertahan, 2 minggu, tetap sedaya upaya utk bertahan.. skang dh hampir sebulan.. pendirianku dh mula goyah... ibaratkan hari2 curah air kat atas batu.. lama2 lekuk juga batu tu kan..

masuk telinga kanan kuar telinga kiri.. antara dengar dengan teliti @ dengar separuh hati.. aku pun x tau nk kata apa lagi.. fikiran yang terbeban.. bertambah2 lagi bebanan yang terpaksa ditanggung... Itulah nasib seorang ibu bekerjaya.. hmm...

Hajat dihati, nk ajer aku hantar resign letter.. dok umah jadik suri rumah sepenuh masa. Jaga anak2 & suami dengan riang gembira.. tapi... itu juga bebanan yang aku terpaksa pikul... membantu kewangan keluarga.. kalau tidak.. maka apa pun x jadik... kesiannya ibu bekerjaya..

hari demi hari.. aku gagahkan jugak diri.. pekakkan telinga.. tapi sampai bila?? aku juga manusia biasa.. aku juga ada kelemahan a
ku.. aku juga ada hati & perasaan. tau erti penat, tau erti sabar...
Ya Allah.. ampunkan aku.. lindungilah aku... hindarilah aku dari berprasangka buruk pada mereka2 yang telah banyak berkorban untuk aku.. Amin...

I love my family....

Monday, April 11, 2011

Bila mula kerja...

0 comments
last week aku dh start keje semula.. kembali kepada rutin harianku yang sememangnya penuh.. Berbezanya kali nie.. rutinku berubah lagi dan bertambah penuh dengan kehadiran anak kecik.. makin padat & kadang2 x sempat nk rehat pun.. & bilamana tertido sekejap terasa ruginya sebab banyak benda yg boleh disetlekan dalam masa yang terlelap tu.. tapi bila pk2 balik.. kalau x tertido, bila masa aku nk restkan badan... hmm...

Masa terlalu singkat aku rasa sekarang. semua benda rasa sangat berharga. Hilanglah detik2 bersuka ria, bersenang lenang satu tika dulu.. walaupun kadang2 hati nie terlalu melonjak utk kembali merasai detik2 freedom itu.. ikut hati boleh jer kesana kemari ikut suka hati.. tapi emak mana yang senang hati kalau pergi berjalan2 berjumba jimba dengan meninggalkan anak2 kat umah kan.. Only mothers know...

hope.. aku akan dapat hadapi hari2 ini dengan lebih tenang & tabah...

Wednesday, April 6, 2011

Kesedihan yang melampau...

0 comments
Aku x tau mcm mana aku nak ekpresikan kesedihan aku nie.. aku rasa dengan menulis kat blog nie harap dapat kurangkan kadar kesedihan aku tue.. Punyalah aku berusaha & bersusah payah untuk mengekalkan khasiat susu badan utk anak aku.. sanggup aku beli pam mahal2,sanggup menahan sakit bila pam susu xder.. semata2 nk pastikan anak aku akan dapat susu badan sebaiknya.. tapi menjadi kesedihan yang amat sangat bila.. susu yang aku bekalkan terbuang begitu saja sebab cara penyimpanan yang x betul .. jadiknya susu tu rosak mcm tue jer... yang bertambah lagi sedih bekas2 yang aku bagi tu semuanya penuh, 6 oz setiap satu.. & yang terbuang sebanyak 3 bekas = 18 oz.. kira2 ikut perkiraan, Syifa boleh minum 9x dengan susu tue... Tapi.... aduh... ishkkk.. sangat sedih.. uwaaaa!!!!!!!

Jadiknya sekarang, nak tanak aku kena carik cooler bag jugak utk bekal susu tu ke pengasuh, aku x nk perkara sama berulang lagi.. walaupun keadaan ekonomi aku yg tersangat tight sekarang.. tapi demi anak aku ni.. rela aku ikat perut dari anak aku x cukup susu...

skang aku nk carik kat online.. sekarang jugak ok!!!

~~~~~ aku rasa cam nak menangis.. meraung2 sekarang ~~~~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...