Tuesday, March 19, 2013

~*~WAHAI PARA SUAMI~*~*

0 comments


~*~WAHAI PARA SUAMI~*~*

Jika seorang isteri menangis dihadapanmu, itu berarti dia tidak dapat menahannya lagi…

Jika kau memegang tangannya saat dia menangis, dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu..

Jika kau membiarkannya pergi, dia tidak akan kembali menjadi dirinya yang dulu, selamanya!

Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah, kecuali didepan orang yang sangat dia sayangi, dia akan menjadi lemah!

Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah, hanya jika dia sangat menyayangimu. Dia akan menurunkan rasa EGOnya.

Wahai suami2, jika seorang isteri pernah menangis karenamu, tolong pegang tangannya dengan penuh pengertian.

Karena dia adalah orang yang akan tetap bersamamu sepanjang hidupmu disaat kau terpuruk terlalu dalam …

Wahai suami2, jika seorang isteri menangis karenamu, tolong jangan menyia-nyiakannya.

Mungkin, karena keputusanmu, kau merosak kehidupannya.

Saat dia menangis didepanmu, saat dia menangis karenamu.

Lihatlah jauh kedalam matanya.

Dapatkah kau lihat dan kau rasakan SAKIT yang dirasakannya karenamu ?

 

Pada hari penciptaan PEREMPUAN. MALAIKAT bertanya kepada TUHAN :

” Apakah keistimewaan dari ciptaanMU ini ? “

Lalu TUHAN menjawab :

” Ada banyak KEISTIMEWAAN yang dimiliki oleh ciptaanKU ini”..

Dibalik KELEMBUTANYA dia memiliki kekuatan yang begitu dahsyat..

TUTUR katanya merupakan KEBENARAN..

SENYUMAN’nya adalah SEMANGAT bagi orang yang dicintainya. .

PELUKAN & CIUMAN’nya bisa memberi KEHANGATAN bagi anak2nya..

Dia TERSENYUM bila melihat temannya tertawa..

Dia TERHARU

Dia MENANGIS bila melihat KESENGSARAAN pd org2 yg dikasihinya…

Dia mampu TERSENYUM dibalik KESEDIHAN’nya. .

Dia sangat GEMBIRA melihat KELAHIRAN..

Dia begitu sedih melihat KEMATIAN..

TETESAN air matanya bisa membawa PERDAMAIAN.

Tapi dia sering dilupakan oleh SUAMI krn 1 hal

Malaikat pun bertanya : “…Apa itu Yaa TUHAN ??

Tuhan menjawab : Bahwa “Betapa BERHARGAnya dia”…

Friday, March 15, 2013

Muak ke??

0 comments
huhu.. terasa ada org sudah tak sanggup & dah muak nk layan karenahku lagi... hmm apakan daya.. kamu juga yang buat aku jadik begini.. jadik kamu terimalah apa yang jadik pada aku sekarang nie... hehe....

Maaflah.. walau kamu kata kamu begitu dan begini.. kamu tidak begitu dan tidak begini.. tapi maaf lagi... aku belum percaya itu semua.. kerana selagi hati ini merasa keraguan.. maknanya.. masih ada 'benda' yang belum dihapuskan sepenuhnya.. baik di pandangan zahir mahupun batin..

Maaflah.. andai ini semua membuat kamu rasa tak selesa.. tapi nyatanya aku lagi beratus kali tak selesa...
kalau kamu ingat aku suka jadik begini.. jawapannya adalah TIDAK SAMA SEKALI.. tapi apakan daya...

nasi sudah menjadi bubur.. kerana aku dh pun menjadi seperti ini sekarang.. apa yang boleh dilakukan.. cuma memikirkan cara utk membaiki bubur tu menjadi sesuatu yang enak & berguna .. dan tidak dibazirkan begitu sahaja... tetapi.. andai kamu sudah tak lalu nk jamah bubur tu lagi..hmm... aku pun tak tau nk kata apa.. terpulanglah...

Thursday, March 14, 2013

Fraser Hill Ride.. 1st time...

0 comments
Al kisah perjalananku ke Bukit Fraser mengikut group2 rider yg selama nie hanya mampu kupandang & berkata dalam hati.. fuyoo... bestnya naik moto besar ramai2 g jalan2.. huhu...
teringat masa aku kat kampung.. zaman2 comot dulu.. memang suka naik moto.. memang biasa gak la kena kejar ngn abang2 polisi.. tapi aku larik la masuk kebun... ekeke... la nie... entah macam mana ntah.. aku pun dah tersekali dalam golongan moto2 nie semua.. Bukan disengajakan pun... & bukan pi joint secara sah pun.. bak kata one of bikers tu... "unregisted" folower.. haha

Citernya bermula bila kawan B ajak gi ride.. suka2.. dah banyak kali dia ajak.. tapi asik B x nk ikut jer.. sebab B kata.. kalau nk ikut.. nk ajak aku sekali.. huhu (dalam hati ada taman nie.. bila dia masih teringat utk membawaku berjalan2 sekali naik motonya tu.. ekeke) & kebetulan pulak MIL ku tipon ari khamis malam.. kata nk bawak anak2 pi bercuti kat Pangkor... ermm.. memang berat hati nk lepaskan anak2 pegi tanpa kami disisi.. tapi bila kenangkan.. memang dh lama kot atuk n neneknya x spend time ngan cucu2nya.. so dengan risau n berat hati aku lepaskanlah jugak.. baik si abang.. kakak mahupun si kecik itu.... So sunyilah rumahku tanpa mereka selama 3 hari 3 malam.. huhu

Kebetulan pulak.. ari ahad tanpa anak2 tu la yang Fizi *kawan B ajak pi Bukit Fraser tu.. so.. anak2 xder kat umah jadik aku pun bg green light la kat B.. so.. bergeraklah kami pagi ahad tu follow Fizi... Ingatkan stakat 2 moto jer.. paling2 ramai pun aku ingat 5 bijik jer lah masuk kami.. sekali.. rupa2nya ramai dah... dekat 10 biji ada kot... sumer moto besau2.. huhu seram...

Dipendekkan citer... perasaan folow group bikers nie 50-50 la... nk kata seronok sangat tu tak.. nk kata x seronok pun tak.. tapi yang nyata, satu pengalaman baru utk aku n B.. & yang penting bukan masa bersama bikers2 tu sumer.. tapi masa yang dapat kami spend time together.. hehe

rehat jap kat pintu masuk 1st sebelum naik bukit...

Jom layan gambar yg sempat aku snap jer la ek.. cakap banyak pun x guna.. letih nk baca hehe...

meluruskan kaki tangan badan leher segalalah.. hehe 

inilahFizi dalam ini cerita
Me with Love ..
Dah sampai kat kaki bukit.. lega jap.. kepala dh mengong dh rasa.. huhu...



Inijerlah gambar yang sempat aku snap masa kat atas bukit tu.. pastu hujan dah.. memasing dh rushing turun...

Inilah tujuan utama mereka sanggup mendaki bukit berliku2 itu..
MAKAN n turun... huhu... yang penting sedap..... :)




 Next Trip.. Next time??? maybe yes.. or maybe no... hehe.. Just wait n see.. ^_^




Wednesday, March 13, 2013

dup dap.. dup dap...

0 comments
dup dap.. dup dap... hatiku berdegup kencang lagi.... hmm.. apa pula kali ini... hati cuba bertenang seperti sebelum ini.. hati cuba utk menjadi kuat seperti sebelum ini.. hati cuba menjadi biasa seperti sebelum ini.. tapi nyata.. tak semudah yang disangka.. walau dimulut ku kata -ok- xder paper... tapi nyata sebenarnya hati ini belum boleh menerima segala2nya seperti biasa lagi... mungkin hati ini terlalu terluka.. mungkin hati ini belum terubat.. mungkin hati ini takkan pulih sampai bila2... tapi aku tetap berdoa & terus berdoa.. agar hati ini terus diberi kekuatan.. hati ini terus memaafkan & hati ini akan tetap teguh menyayangi walau dalam susah dan senang...

** hargailah setiap yang hadir dalam diri anda walau seteruk mana pun ia.. hargailah setiap peluang yang diberikan walaupun hanya sekejap cuma..  kerana.. andai suatu hari.. yang hadir itu ditakdirkan untuk pergi.. tiada lagi peluang utk anda nikmati walau hanya sesaat cuma.. **

Wednesday, March 6, 2013

Ada Mu

0 comments
Merenung ke luar jendela
Melihat kebesarannya
Mensyukuri segala nikmat
Yang dikurniakan di dunia

Kau berikan ku kekuatan
Tuk berpegang pada jalan
Walau penuh dengan cabaran
Ku tahu ku adaMu Tuhan

Kerna kau yang satu
Yang setia bersama ku
Dikala ku jatuh ku bangkit kernaMu
Ku tahu ku adaMu disisi ku selalu
Bantulah hambaMu mencari keredhaanMu

Ku tahu ku adaMu
Ku adaMu selalu

Kerna kau yang satu
Yang setia bersama ku
Dikala ku jatuh ku bangkit kernaMu
Ku tahu ku adaMu disisi ku selalu
Bantulah hambaMu mencari keredhaanMu

Ku tahu ku adaMu
Ku adaMu selalu

ku merenung ke luar jendela
Melihat kebesarannya
Walau penuh dengan cabaran
Ku tahu ku adaMu Tuhan

Tuesday, March 5, 2013

Peperangan

0 comments
Sedang Malaysia digemparkan dengan 'peperangan' di Lahad Datu... aku pula berperang dengan diri sendiri.. Entah kenapa sejak dua menjak nie.. aku jadik sangat uncontrol.. susahnya nk kawal diri.. kawal emosi.. kawal perasaan.. kawal tindakan.. kawal perkataan.. kawal muka.. kawal kete.. eh.. huhu... kan dah kata.. x terkawal.. nk menaip pun kekok je rasa skang... huhu

Dalam saat2 mengharungi  suka duka kehidupan... tiba2.. satu saat aku rasa diri sangat2 kosong... serba serbi dibuat x kena.. hmmm.... andai masa boleh diundurkan... tapi nyata itu semua x boleh.. yang datang tetap datang... bertubi2 dan bertimpa2.. tapi itu semua caturan Allah... andai kita redha dengan setiap ujianNya.. pasti kita dapat harungi dengan bijak..

Tak siapa sukakan dugaan.. tak siapa sukakan kekecewaan.. tak siapa juga sukakan kesakitan.. tapi bukan semua benda yang datang pada kita bertujuan utk menjatuhkan.. malah aku sangat2 bersyukur padaNya.. kerana setiap ujian yang didatangkan ini membuat aku lebih tabah & lebih terbuka dalam menilai dan melihat setiap yang hadir dalam diri aku sebagai sesuatu yang berharga.. Segala2 ini juga membuatkan aku rasa lebih dekat denganNya.. aku tak perlu memberi kepercayaan kepada sesiapa dah.. cukup bagiku hanya Allah yang satu.. kerana setiap tangisan dan doaku panjatkan padaNya sentiasa didengari... Alhamdulillah...

Aku bersyukur lahir sebagai Islam agamaku.. aku bersyukur kerana masih diberi masa utk merubah dan memperbaiki diri dari hari kehari.. Walaupun begitu.. aku hanya manusia biasa.. bukan semua aku mampu lakukan tanpa pertolonganNya.. Insyaallah... Aku akan cuba sentiasa bagi yang terbaik utk orang2 disekelilingku... 

* terdengar topik pagi radio pagi tadi... antaranya berbunyi 'PEPERANGAN YANG PALING DASYAT IALAH PEPERANGAN HAWA NAFSU" kerana kita terpaksa berperang dengan diri sendiri.. ia sudah ada dalam diri.. jadi bagaimanakah utk kita terus melawan & memerangi nafsu tu... Sama2lah kita renungkan... :)

Monday, March 4, 2013

Dia Milikku

0 comments
Dia Milikku

Semula ku tak tahu engkau juga, telah ingin memilikinya
Bukankahku lebih dulu
Bila engkau temanku
Sebaiknya tak mengganggu

Dia untukku, bukan untukmu
Dia milikku, bukan milikmu
Pergilah kamu jangan kau ganggu
Biarkan aku mendekatinya
Kamu tak akan mungkin
Mendapatkannya karena dia
Berikan aku pertanda cinta
Janganlah kamu banyak bermimpi..ooo
Dia untuk aku

Bukankah belum pasti kamu juga kan jadi dengan dirinya
Dia yang menentukan, apa yang kan terjadi
Tak usah mengaturku

Dia untukku, bukan untukmu
Dia milikku, bukan milikmu
Lihatlah nanti, lihatlah saja
Biarkan aku mendekatinya
Kamu tak akan mungkin
Mendapatkannya karena dia
Berikan aku pertanda juga
Janganlah kamu banyak bermimpi

Kusarankan engkau mundur saja,,,ooo
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...