Sunday, July 22, 2012

Apakah ini... aku pun tak pasti....

0 comments
Susahkan nak luahkan apa yang terbuku dihati..
Susahkan nak bgtau sesuatu kalau mereka salah paham maksudnya....
susahkan kalau hanya kita yang berusaha..
Susahkan kalau kita fikir semua susah....

JADI??? kenapa perlu bersusah payah lagi?? cukup2lah pendam2.. simpan2.. telan2... makan2... adoiyai.. banyak betul perumpamaan yang ada...

Dunia nie kan.. cukup luas utk kita explore semua benda.. Allah bagi kebebasan utk pilih apa yang kita suka buat.. selagi tidak melanggar batasanNya... Jadi aku rasa.. aku dah pilih apa yang aku suka skang... Cuma kadang2... apa yang aku cuba nk capai tu tak tercapai tanpa bantuan... tambahan dengan keadaan aku yang kureeenng sikit nie.. Walaupun aku xnak pk sebenarnya kekurangan tu.. Sebab bagi aku.. kekurangan tu adalah kelemahan.. Bila org asik bgtau aku..
"ko jangan wat itu.. jangan wat ini.. hati2 sikit awak tu....." walaupun aku senyum ajer.. tapi hakikatnya dalam hati aku nie.. hanya tuhan saja yang tahu sakitnya...
lebih sakit dari sakit yang aku ada... semua itu melemahkan aku.. Bukan pemangkin atau pembina semangat utk aku.. Aku down..aku down..aku down... Well.. life must go on... Think +ve.. aku mesti bangkit kembali...

Aku tak pernah nak mintak apa2 kalau aku benar2 tak perlukan... Aku tak pernah mintak tolong kalau perkara tu aku rasa tak penting... aku tak pernah nak mintak bantuan kalau aku rasa benda tu aku bley buat sendiri... Hakikatnya... aku bukan jenis yang suka meminta2.. Aku lebih suka memberi dari meminta... Aku tak kisah membantu tapi aku tak suka menyusahkan... TAPI.. bila satu ketika aku rasa.. AKU SANGAT2 PERLUKAN BANTUAN... aku akan minta bantuan... Tapi adalah SANGAT MENYEDIHKAN bila.. bantuan yang aku perlukan itu tak dapat dipenuhi... paham ke apa yang aku rasa??

Macam biz yang aku buat... aku bukan buat saja2.. semua yang aku buat ada matlamat.. walau aku kata.. SAJA SUKA2.. perluker??? aku nk terangkan satu persatu MISI & VISI setiap yang aku buat.. perlu ker aku buat poster terus..saya berniaga .. SEBAB!!! tak perlu terlalu bz body laa... AKU TAHU APA YANG AKU BUAT.. & BIZ nie jugak banyak membantu aku. Susah senang biar aku jer yang telan... Nasib baik aku ada kakak ada Abang.. adik beradik aku yang banyak bagi support kat aku... bagi ruang n peluang kat aku utk buat benda nie... tu sebab aku x pernah nk berkira dengan dorang... Kekuatan aku ada bila tgk dorang... Aku tak perlukan wang ringgit untuk pastikan aku berjaya... utk apa modal bertimbun kalau malas berusaha...

Untuk yang paling dekat...
Saya tak minta awak kuar sesen pun.. saya cuma perlukan telinga awak utk dengar luahan saya,
Saya cuma perlukan masa awak sekejap jer... saya cuma minta awak bagi sokongan kat saya....
Saya cuma minta awak ada disisi saya saat saya perlukan... itu saja...
kebebasan selebihnya adalah milik awak.. Kalau yang paling dekat pun tak dapat nak bantu.. apatah lagi yang jauh...

______________________________________________________
aku rasa halatuju hidup aku ni makin pudar.. tak tau nk kemana... rasa mau terbang bebas diangkasa tanpa ada yang larang....

Tuesday, July 17, 2012

Ayen 10th...

0 comments
kek besday yang sempat dibeli .. kek sedap.. tapi kecewa ngan tulisannya...
Diam tak diam.. anak sulungku dah cecah 10 tahun... cepat sungguh masa berlalu.. rasa mcam baru semalam melahirkan.. la nie.. huh.. kejap je kan...

11Julai 2012.. sempat jugak la celebrate birthday dia.. Ingatkan mula2 xnak buat pape..sbb poket tersangatlah keringnya...  tapi dh ada yang bersuara ' takde makan2 ke..' so x sedap hati pulak kalau x buat... so kuarkan jugaklah baki2 duit yang ada,,, berkejar2an membeli kek.. beli kelengkapan yang patut utk jamu adik beradik yang ada... hehe.. ,mesti ayen seronok.. ^_^

Walaupun x semua yang ada dapat hadir tapi selesai gak la.. dalm keadaan yang sangat sederhana tapi cukup riuh ngan suara budak2 nie.. Alhamdulillah...

Dear Hazren.. segala yang terbaik mak doakan untuk kamu... susah senang mak akan cuba usahakan segalanya yang terbaik utk kamu.. Harap kamu membesar jadik anak yang soleh.. Insyaallah...

Sayang Kamu... 

nie jer la sepupu sepapat dia yang dapat datang...


dalam xcited.. dia sedih jugak sbb x ramai yang datang katanya...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...