Friday, March 30, 2012

Hey A.W.A.K !!!!

0 comments

Hey Awak..
tengah buat apa??
lama x dengar cerita..
Awak sihat ke??
Lama x borak n bergurau senda...

Hey Awak...
Masih ingat pada saya??
kalau lupa pun x apa...
tapi saya akan tetap ingat kat awak juge..

Hey Awak...
Dulu awak ada dengan ngan saya..
Selalu kongsi suka dan duka..
tapi skang awak jauh...
Jauhhhhh sangat rasanya....

Hey Awak...
I Miss You... Hope U will miss me tooo...

*******************************
Noted : kebengongan mengatasi fikiran ... ouhh... what a day.... migrain... &%&%&^**)_

Thursday, March 29, 2012

HARTA BEHARGA BUAT SEORANG ISTERI

0 comments
terbaca dari wall member Fb...
Bagi seorang wanita, harta yang paling berharga di dalam hidup ini adalah seorang suami yang soleh. Kepadanyalah, seorang isteri akan merasakan kebahagian di dalam hidupnya dan di Akhirat kelak. Keberuntungan yang akan diterima seorang isteri, jika dia menyakini hidupnya, memberikan segala cinta, perhatian, dan kasih sayangnya kepada suami yang soleh. Kerana pada diri si suamilah, seorang isteri akan mendapatkan apa yang didambanya; Ketenangan, keteduhan, kedamaian, perlindungan dan cinta serta sayang.
Suami yang soleh adalah seorang yang dapat membahagiakan isteri dan anaknya, serta keluarganya baik di dunia ini ataupun di Akhirat kelak. Seorang suami yang soleh tidak akan memberi makan isteri dan anak-anaknya kecuali dengan harta yang halal.
Seorang suami yang soleh adalah seorang suami yang mampu menjaga amanah yang diberikan kepadanya. Dan isteri adalah amanah yang diberikan kepada seorang lelaki yang menjadi suaminya.
Suami yang soleh adalah seorang suami yang mampu memperlakukan isteri dan anaknya dengan sifat-sifat yang terpuji, seorang suami yang soleh akan selalu memperlakukan isterinya dengan sabar; sabar dengan setiap kesalahan-kesalahan isterinya, dan memperlakukan isterinya dengan kelembutan dan penuh maaf saat isteri dipenuhi dengan emosi dan kemarahan.
Suami yang soleh adalah suami yang mampu menjadi pemimpin di dalam rumah tangganya. Seorang suami bagaikan pemerintah di dalam rumah tangganya, seorang suami yang soleh adalah yang mampu memperhatikan hak dan kepentingan rakyatnya di dalam pemerintahan yang dipimpinnya, iaitu isterinya.
Seorang suami yang soleh akan selalu mampu bersikap bijaksana di dalam tindakannya, menghargai pendapat isterinya, dan jika terjadi perbezaan pendapat dengan isterinya, dengan sikap terpuji dan penuh cinta kasih menghargai pendapat sang isteri, serta mencari titik temu bersama dalam kerangka yang diperintahkan oleh Allah dan mejauhi segala yang dilarang oleh Allah.
Seorang suami yang soleh akan selalu mampu menjadi teladan terpuji buat isteri dan anak-anaknya. Mampu menumbuhkan kebiasaan-kebiasaan yang baik, dan mendidik diri, isteri, dan anak-anaknya untuk menapak di jalan-jalan yang menuju keredhaan Allah.
Seorang suami yang soleh adalah seorang suami yang mampu membuat dirinya, isterinya dan anak-anaknya mencintai ilmu, menguasai ilmu dan mampu mengamalkannya, menjadikan ilmu yang diperolehnya itu bermanfaat bagi bangsa, negara, dan agamanya.
Seorang suami yang soleh adalah seorang suami yang mampu membuat isterinya dan anak-anaknya tumbuh, dan berkembang menjadi peribadi yang luar biasa serta menapak tangga-tangga kejayaan di dunia ini dan Akhirat kelak.
Seorang suami yang soleh adalah seorang suami yang akan selalu menjaga isteri dan anaknya dari api neraka…

Happy 3 Series !!!

0 comments
Tengah malam kelaur mencari kedai kek.. Sedihnya banyak kedai dh tutup kalau da pun.. kek dah xder.. :(.. Alhamdulillah.. dengan niat baik nie.. akhirnya jumpa gak Kedai yang ada kek cantik nie.. ^_^ & seronoknya sebab tulisan dia lawa...

Cake in The making....

Balik umah, simpan kek.. & sambung siapkan besday present... siap wrap & gift card...
Tak sabar tunggu hari esok...

seawal pagi di pantry.. x sempat sarapan pun.. aku dh hulur kek dah... hehe...

Happy Birthday Eija... Semoga segala impian terlaksana.. semoga beroleh kebahagiaan dunia & akhirat... Semoga perjalanan hidup dipermudahkan... Amin..

Tak sabar nk bagi present... nk tau gak apa reaksinya...\


Masih terpinga2 & tertanya2 mungkin.. isi kandungan kotak besar itu?? hehehe


Tadaa... Handbag cum beg galas.. cum beg izzul kot.. hahaha


Harap happy menerimanya.. Say abudak baru belajar buat beg.. so klu x kemas sangat tu.. mintak maaf la yer.. ^_^

Tuesday, March 20, 2012

1st Trial....

2 comments
Percubaan berani aku & along... Kami xder pengalaman utk bukak booth.. mula2 rasa nk tolak jer peluang nie.. sebab rasa x bersedia & no ideamacam mana nk mula... tapi pikir2.. sampai bila pun kalau x cuba xkan ada pengalaman dan takkan tau macam mana rasanya bukak booth..

Untuk percubaan pertama kami nie.. untung rugi tolak tepi.. yang penting pengalaman pertama ni yang patut kami rebut.. Banyak benda kot kena prepare.. Doa2kanlah semuanya berjalan lancar .. Doa2kan juga.. pengalaman ini akan membuka ruang untuk kami mengorak langkah lebih jauh... Amin...

Kalau korang free... leh la jenguk2 & bagi support kat kami jugak yer.. ^_^

TQVM...

Friday, March 16, 2012

My New Toy !!!

0 comments

Realy into it.. sangat seronok.. sangat heppy.. sangat suka..
bley lukis2, bley reka2... memang agaknya benda nie diciptakan utk org2 yang macam aku...

mula2 jer rasa janggal sebab besar dr org lain.. tapi bila dah sehari kenal.. dua hari.. tiga hari... owh.. i'm in love with it !!!

sangat tidak kusangka.. kali nie aku sangat suka hp...

Love You My Note.. weee ^_^

Mimpi mainan tido....

0 comments
org selalu kata mimpi tu mainan tido...

memang sah dah.. sebabnya kalau mimpi2 indah.. kompom x bangun nyer lah... huhu..
& al kisahnya...aku bley mimpi sesuatu yang terindah lak malam tadi.. hohoho..
apakah semua itu??
adakah.... hmmm...

smile... walau hanya dalam mimpi... ^_^

* rindu kamu wahai mimpi....

Tuesday, March 13, 2012

Happy 3 in 1... ^_^

3 comments

dari semalam dok pikir macam2 ayat utk memulakan post kali nie.. sampai tak terkata dah banyaknya ayat.. sambil mandi, sambil tido, sambil makan.. hehe susahnya nk kata... cuma yang tau.. hati nie berlonjak gumbira keriangan.. lama dh x rasa perasaan nie.. perasan menerima hadiah dari yang tersayang.. ekekeke..

ahh... malas nk citer panjang2... tgk gambar ajerlah.. ^_^

B kata.. nie hadiah sempena... Hadiah besday.. Hadiah 10 yrs Anniversary & 17th Years Annyversary... Weee... 3 in 1.. i Like !!!


'My wife".. so sweet.. ^_^.. tulipsssss lagi tau.. huhu


Suspen.. dalam kotak ada kotak lagi... aloolooo...

Tweet..twett.. I Love U Tooo.. huhuhu


cute kan 3 ketul tulips tu... pandai laki ku buat.. sanggup tanya en. google nieh...
** masih tertanya2.. apakah yg ada dalam nie ?????

and..... Whattt??????
baru ku sebut2 ngan opismate pagi tadi... & now.. dah ada atas tangan...
huhu.. what a surprise !!!! \^o^/


macam x percaya.... speechlesssss......

Today... B suh guna gak gi opis.. dia dah siap2 setupkan malam tadi.. emm.. banyak nak kena belajar.. sbb i have no idea ngan menda nie..
tapi yang aku tau.... menda nie bley lukis2.. benda nie ada wallpaper tulispsss yang sangat cantik.. & the other things isss.... benda nie ada game Waterrrrr ^_^ weee...

TQ so much B... love u lah...

Thursday, March 8, 2012

Iklan Kejap...

0 comments
ADA SESIAPA BERMINAT??
sy nak let go katil baby nie..
* ketinggian tilam boleh laras
* Tinggi pagar pun boleh laras
* Ada roda
* Condition : 9/10.. x sampai setahun pun guna..
* Reason : umah aku kecik.. xder tempat nk letak dah..
* Additional : Tilam + 2 bolster + bantal tu pun sekali la.. termasuk sarung dia pun boleh... amik jer semua.. :)

Price : RM280 .. self pikup or sy leh hantar area kajang, bangi, upm jer..
* 1st come, 1st pay, 1st serve... hehehehe

Friday, March 2, 2012

Handbag ku sudah beranak !!!

0 comments
kul 3 pagi... leka menyiapkan tempahan towel dr customer.. & entah macam mana.. boleh pulak ada sedikit kesilapan pada towel tu yang buat aku tensen bagai nk rak.. Air mata hampir menitis.. tapi pejamkan mata & cuba bertenang...

dalam tenangkan diri aku dapat satu idea.. & terus baiki sulaman towel tu & buat satu xtra towel sebagai tanda maaf aku pada tuan punya towel.. & sementara tunggu towel disulam oleh mesinku...

aku pun tergerak nk jahit anak beg guna pola yang cikgu bagi masa kelas aritu.. xtau pun nk buat mcm mana sbenarnya.. tapi cikgu kata.. basic sama.. so.. kena pk sikit la.. & akhirnya kul 3 pagi.. aku berjaya siapkan 2 sulam towel termasuklah anak beg tu :D

hasilnya... Begku sudah beranak !! ^_^
cuma snap button belum ada.. tunggu tools sampai next week..


belakang anak beg nie.. aku buat kocek.. senang nk letak syiling...

dalam dia.. guna kain polyester utk wat nametag Huda sbenarnya..
tapi nie jer kain yang ada.. aku rembat jer la.. hehe



Semakin nampak arah & cara utk memperkemaskan jahitan beg ini.. & hilang stress buat menda nie.. Alhamdulillah...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...