Monday, May 31, 2010

Jalan2 di JUSCO

0 comments
Semalam.. pegi jalan2 kat JUSCO MAHKOTA CHERAS... jusco tu baru bukak.. memandangkan aku tgh mencari seluar baru utk menampung perut yang semakin comey nie.. hehe jadik tergerak ajak B gi JUSCO.. lagipun aritu masa pegi JUSCO kat Mid, tgk pakaian pregnant dia lawa2.. teringin gak nak bli.. huhu tapi serol kata kat Cheras ada JUSCO baru bukak.. so kesanalah kami semalam...

Seronoknya shoping sebab semua B bayar.. hehehe Tima kasih B.. lagi seronoknya sebab dapat beli 2 slack mengandung + 1 baju mengandung juga.. comey sangat... Ingat dah abis bayar tu nk kuar dah.. tersangkut plak kat tempat swimming suit punya area.. teringat plak Ayen nyer baju dah kecik2.. so pegi la jeguk2.. sbb terpikir nnt nak pi Tambun... so bley la dia pakai baju baru.. pilih punya pilih.. akhirnya dapatlah jugak utk ayen.. mahal la sikit tapi xperlah.. sbb Ayen punya susah nk carik.. selalu jumpa yang kecik je.. so pas fitting sumer.. tetiba nampak lak swimming suit utk maknye.. sangat cantik ... siap ada cam skirt lagi.. so xder la seksi sangat.. ibaratkan pakai Track + blouse la.. belek2 harga pun.. eh.. tgh offer... B pun kata amik la... hehehe.. x lepaskan peluang.. terus masuk fitting room & yea... aku suker... cuma tang perut jer ternampak bukit sikit.. heheh tapi B kata.. xperla.. dh mengandungkan.. :D

kesimpulannnya.. terasa nk repeat shoping lagi.. geram tgk baju2 pregnant kat situ lawa2.. geramm..

Monday, May 24, 2010

semakin penat...

0 comments
hari kehari.. badan rasa semakin penat.. emosi semakin kacau bilau.. sangat susahnyer nk kawal diri terutama bila dirumah.. melihat kain baju yang melambak, melihat pinggan mangkuk yang x berbasuh, tgk umah bersepah.. isk.. sakit mata, sakit hati, sakit jiwa raga dibuatnya.. adoi... terus perasaan jadik x tentu hala.. asik nk marah jer.. naper la xleh nak sabar jer cam selalu.. nape la xleh nk cool down & buat biasa jer.. huhu.. sumer gara2 perubahan hormon dalam badan nie agaknya.. AKu x salahkan dia yg ada dlm perut nie.. tapi aku salahkan diri sendiri yang x tahu nk kawal perasaan....

*********************************
Ya Allah.. tabahkanlah hati hambamu ini, berikanlah kesabaran yang tinggi dalam mengharungi hari2 yang penuh dugaan ini.. Janganlah aku dibenci & janganlah aku membenci... hindarkanlah aku dari perkara2 yang x disukai oleh org disekelilingku.. Semoga aku berjaya harungi saat2 ini dengan tabah & tenang... Amin...
Aku sayang semua...

Monday, May 17, 2010

setahun dah berlalu...

2 comments
Terasa sangat pantas masa berlalu... pejam celik,pejam celik.. dah setahun dah injury aku nie.. huhu.. bila teringat balik pengalaman pertama aku jatuh & terus injured tu.. isk.. ngerinya.. terbayang semula saat 1st operation.. mcm mana urat2 yang putus & berterabur tu disedut & ditarik2 oleh Doktor.. Lampu bilik operation tue.. huhu semuanya macam baru sangat berlalu & terbayang2 jer kat depan mata...isk..

2nd operation plak.. masih terkenang tabung darah yang tergantung di kaki.. jahitan2 yang membuatkan aku x lena tido.. huhu.. pengalaman itu begitu mengajar aku erti ketabahan sebenar.. harapannya.. ia xkan berulang lagi..

Kini.. kecederaan dikaki tu semakin pulih.. cuma keyakinan dalam diri jer yang x berapa nak pulih sepenuhnya.. aku terasa rendah diri berbanding org lain.. terasa kekurangan berbanding org lain... tapi gagahkan jugak.. buat2 x kisah.. padahal dalam hati hanya tuhan saja yang tau.. Mungkin kerana itu, allah kurniakan aku kandungan ini.. untuk mengubat hati yang semakin kecewa & mengembalikan keceriaan dalam kehidupanku.. Alhamdulillah...

Setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya.. apa yang penting, kita hendaklah sentiasa sabar & tabah menerima apa saja dugaan yang datang.. Segalanya telah ditentukan & segalanya telah ditakdirkan. semestinya apa yang tertulis itu adalah yang terbaik utk aku... Insyaallah...

Friday, May 7, 2010

pada suatu hari yang tak diduga...

1 comments
04 Mei 2010 : Jam bunyi pukul 4.30 pagi... aku matikan, bunyi lagi pukul 5.00 pagi aku matikan jugak.. last2 bangun pagi hari itu pukul 6.30 pagi.. hmm.. agak kelewatan jugak.. terus bangun, mandi, solat & mengejutkan anak2 & suami yang masih lena diulit intan.. hehe.. bersiap seperti biasa, tapi badan terasa x berapa stabil, hati pun berapa x berapa sedap, fikiran agak terganggu.. tapi xtahu apa & mengapa punca pada perkara itu.. tapi teruskan juga rutin harian itu seperti biasa walau terasa agak keberatan.. dek kerana itu.. aku pun capai jer baju apa yg ada & sarung jer la tudung mana yang ala2 sesuai.. rasanya mcm xsesuai mana pun.. hahaha.. gasakla.. janji sampai kat opis lengkap berpakaian suda.. :P

Nak keluar dari umah, terdengar pulak anak sulung aku batuk2.. mula2 rasa cam biasa jer.. xperlah.. nnt balik kang bawak la gi klinik, tapi lepas tgk dia mcm nk muntah jer.. pastu batuk lagi.. hati rasa x sedap.. terus cancel gi opis & hantar anak gi klinik dulu.. Huda pun kata nk ikut mak.. memandangkan aku akan masuk lewat ke opis, so, xpelah.. baik aku hantar jer si comel nie gi skolah.. lagipun bukan selalu.. sbb pagi2 ayah dia yang hantar.. mood aku x berapa nk baik jugak masa bawak anak2 nie.. tapi cuba gak gagahkan diri tu.. rasa x kena sana & sini, tapi memandangkan org tersayang berada disisiku.. kuatkan hati tabahkan hati, drive & tawakal jer..

Lepas hantar huda, terus bawak ayen gi Az zahrah Bangi. sbb nk tunggu azzahrah bandr tek x bukak lagi.. sampai kat sana.. alamak, ramai lak orang.. sian ayen kena tunggu.. mula2 bole tahan je tunggu tapi lepas tu ayen pun dh mula bosan, x dok diam.. aku abaikan jer & tunggu je la ngan sabar.. tepat kul 9, akhirnya no kami dipanggil jua.. jumpa dr, cerita itu & ini.. alhamdulillah.. ayen xder apa2, cuma mungkin tonsil dia tu yng jadik punca.. as usual.. hmm.. alhamdulillah lega.. aritu ayen dapat mc. so hantar dia gi baby sitter jer.. skip la sek. agama & sek. kebangsaan sekali.. then aku terus gi opis.. dekat 10 lebey gak baru sampai...

Sampai kat opis, perut agak kelaparan & pedih sbb x sarapan dr pagi.. lupa sbb asik pkkan anak yg x berapa sihat nie.. so terus je la masuk pantry dok makan.. x sempat pun nak jamah pape.. kepala dah berputar2 pening.. tapi mungkin sbb angin dh naik kat kepala nie.. so, cepat2 makan & rehat jap.. tapi pening x jugak kurang, so aku mintak kat bos nak lepak kat surau dulu, baring... dekat 2 jam dh baring.. tapi still x kebah2.. jangankan kata bangun, beralih kepala pun dunia ku seakan berputar.. aku merengek sensorang kat surau tu.. nk mintak tolong xder siapa kecuali aku.. so, istigfar je, ingt tuhan... itu je mampu aku buat.. tetiba teringat utk sms B.. mintak tlg B amik & hantar aku balik.. serius x larat dh nie.. dalam hati agak berat nk suh b datang opis tapi sebab dh x larat sangat.. terpaksala.. Sori B.. kebetulan.. masa tu B ada keje kot, xbleh nk hantar aku balik.. so, aku tahan lagi..

dekat kul 1 agaknya, dengar sorang demi sorang masuk surau.. tapi aku x mampu utk bukak mata & tgk siapa yng datang.. kepala aku masih berputar.. dalam ramai2 yg tanya aku cuma ingt su je.. sebab sue naik hantar air & ubat.. aku makan & sambung tido balik.. tapi pelik.. x jugak jalan.. malah makin berputar, aku redha je n berdoa harap2 menjelang petang pening aku akan hilang.. & x lama lepas tu, B call, B cakap B boleh amik.. alhamdulillah.. hatiku berbunga2 , rasa lega kejap walaupun kepala tu x jugak lega.. B amik & papah aku masuk keta.. & otw balik bgtau B utk singgah klinik.. aku takut2 kot kena darah tinggi je.. sbb masa dalam surau dengar ada yg tanya.. "ko darah tinggi ke darah rendah nie.." aku x mampu jawab cuma biarkan jer soklan tu berlalu.. sbb aku sndiri pun xtau kenapa dengan aku..

Sampai kat klinik :
Dr : awak mengandung ke?
Aku : xtau dr.. kepala saya pening sangat.. berputar2..
Dr : selalu mengandung camne?
Aku : x tau, dh lama x mengandung, x ingat.. (jawabku selamba.. mmg x ingt pun)
Dr: Period awak bila?
Aku : lum lagi dr, esok lusa ikutkan.. x lewatpun lagi...
Dr : hmm... (agak bingung)
xpelah.. kita wat urin test ek..
Aku : ok.. terus gi toilet dgn dipapah oleh B.. serius, x larat berjalan dah...

*pas wat urin aku masuk bilik dr.. n nurse datang bawak keputusan sambil mengangungkan kepala kat dr..

Dr : mm.. confirm dah.. awak pregnant..
aku : haa???? (blur, kelu .........)
betul ke dr? confirm?
Dr : a'a, 4 minggu dah.. insyaallah klu ok sumer deliver 12.01....
aku : hanya mampu memandang B sambil menitiskan air mata..
Dr : kena kuat sikit la yer... selalunya kalau early pregnant mcm nie, teruk gak la.. kena kuat ek..
Aku : angguk jer tanda paham.. patutla..... :)

******************************************************
aku x expect pun aku akan mengandung lagi, tapi bila dengar berita nie.. aku cukup bersyukur denganNya.. sesungguhnya ini adalah satu rahmat yang dinanti oleh setiap ibu bapa.. Aku redha & aku bersyukur dengan kurniaanNya.. harapan dengan adanya tambahan zuriat ini, akan mengeratkan lagi keluarga kami.. aku harap juga baby ini akan dapat dilahirkan dengan sihat & sempurna seperti abang & kakaknya.. menepis segala perasaan negatif yang ada dalam kepala nie.. Aku.. melalui saat2 ini dengan ceria & kadangkala aku takut juga..... Doakan kesihatan kandungan ini, doakan kesihatan aku, doakan segalanya akan menjadi lebih baik dari yang terbaik.. Aminn....


Wednesday, May 5, 2010

patutlah begitu..

1 comments
lately suka shoping,
suka makan,
suka jalan2,
suka makan masin,
suka wat benda ikut suka,
suka marah jugak,
suka mcm2,
suka pada perkara yg tak penah suka...
haha wat ever.. yang penting.. hatiku agak suka skang.. :D

1 kegembiraan 1000 kerisauan...

0 comments
Alhamdulillah.. dipanjatkan syukur kpd allah swt.. tika & saat ini, aku masih mampu diberi nafas utk terus hidup dibumi allah ini..

04 mei 2010..anugerah yang paling tidak ternilai kuterima ketika usia mencecah 31 tahun.. Ya allah.. x dapat nk kuucap kegembiraan yang terpapar bila terima berita nie.. hanya air mata yg dapat merungkap rasa hati ini.. Ingatkan dh xder harapan dh utk merasai pengalaman nie lagi.. tapi alhamdulillah.. Allah itu maha berkuasa.. Dia berhak utk memberi apa sahaja & kepada siapa sahaja yng Dia mahukan... & aku antara org yang bertuah menerima pemberian dariNya.. Syukur alhamdulillah...

hmm.. sekarang aku mula risau.. mampukah aku memikul tanggungjawab ini lagi??? macam mana ngn aku, anak2ku, suamiku.. dapatkh bertahan dan bersabar dengan keadaan yang aku sendiri xtahu hujung pangkalnya.. dapatkah aku lalui hari2 ini dengan penuh tenang, tabah, gembira & aku x mahu menyusahkan sesiapa kalau aku lemah utk melalui saat ini.. Dalam usia yang semakin meningkat.. aku bukan muda lagi macam dulu.. hmm.. how?? how?? aku nak sangt lalui pengalaman kali ini sebagai pengalaman yang terindah dalam hidup.. dimanja & dibelai selayaknya aku dengan keadaan itu.. tapi... kita hanya merancang.. yang menentukan hanya Dia.. aku redha & aku akan terima segala ujian ini dengan hati yang terbuka.. hidup penuh cabaran & aku akan hadapi itu dengan tenang.. Insyaallah.. harapan aku .. semoga org disekelilingku akan sentiasa berada disisiku waktu susah dan senang.. amin..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...