Wednesday, August 29, 2012

Baju lama vs memori lama..

0 comments
Assalamualaikum & selamat pagi rabu...
dalam x sedar dah penghujung bulan ogos dah... dan dah 3 hari masuk keje selepas cuti raya aritu.. dan sepanjang 3 hari jugaklah aku pakai baju kurung pegi keje... WAH?!!... haha.. mcm dah lama jer tak berbaju kurung kan... disebabkan aku takder baju raya untuk tahun nie...*tetiba sedih laks...  jadi aku bongkarlah balik semua kotak2 bajuku yang lama... alhamdulillah... masih muat & elok lagi untuk dipakai.. ada antara baju aku yang dah lebih 10 tahun usia dia... & kebanyakannya memang over 15 years... huhu... pandai tak aku jaga baju2 tu semua?? hhehe * kes sayang buang baju la nie...

Bila pakai balik baju2 lama.. secara tak sengaja .. kekadang teringat balik memori2 lama bila pakai baju2 nie... bayangkanlah.. antara baju2 yang aku pakai sumer zaman2 sekolah lagi... zaman2 comotlah org kata kan.. zaman2 cinta monyet.. zaman2 kepala batu.. panas baran.. sumer ada la... hehehe syiok jugak jadik aku masa dulu kan... sukati jer nak buat apa.. haha... tetiba rasa rindu masa lalu... zaman yang x perlu nak fikir2 sangat... just do it!! bestkan... manalah kawan2 lama aku semua... rindu lak kat korang... hope korang berbahagia semuanya... :)

* miss my past :(

Tuesday, August 28, 2012

-takder tajuk-

0 comments
hi blog.. lama x jumpa kan.. lama x sembang2... hehe... sori... banyak kali dah aku bukak tutup jer ngko nie... tapi aku x tinggalkan memo pun.... aku taip.. aku padam.. aku taip aku padam... naper ntah... kadang rasa nk sangat tiggalkan memo utk ko .. tapi kadang tu aku rasa.. mcm xpayah la...huhu... mengong gak aku nie skang... hati kering dah nie... x tau la apa perasaan yang tinggal dalam hati nie... huhu

ari nie... suka2 ati aku jer... aku taip gak kat sini... tak tau nk kata apa... tapi yang nyata.. ada sesuatu yang buat aku menjalankan jugk jari jemari nie kat sini... haa... yer... tadi aku baca post2 kengkawan kat fb.. banyak gak post yang best2.. buat aku senyum sensorang... haha

meh kita copy paste balik apa2 yang aku baca tadi...
  
"Mereka yg tetap dihati kita akan kekal dalam ingatan walaupun telah terhapus dalam kehidupan harian..."
" Indahnya kehidupan ini bukan kerana seberapa banyak orang yang mengenali kita.. NAMUN seberapa banyak orang yang bahagia kerana mengenali kita"
"Bercinta memang mudah, Untuk dicintai juga memang mudah.. TAPI untuk dicintai oleh orang yang kita cintai itulah yang sukar diperolehi.."  

antara ayat2 yang aku baca jap tadi la nie.. hehe korang rasa nk senyum gak ke?? senyumlah... asal tak mengganggu orang keliling udah... orite blog... cukup memo ni aku tinggalkan utk ko arini... lain hari aku rajin aku singgah... till then...

** I miss someting !!**

Thursday, August 16, 2012

Nak Raya Dah???!!!

0 comments
** jangan persoal kereta itu.. entah sapa punya x tau.. tumpang posing jer..

tak sampai beberapa hari jer lagi raya bakal menjelma?? apa persiapan kali nie?? hmm.... KOSONG...

baik segi mental & fizikalnya.. semuanya seakan tak bergerak.. tak mampu nk gerakkan.. kadang2 keinginan tu datang.. tapi padam tiba2 bila memikirkan banyak lagi perkara yang perlu didahulukan... Dengan kesihatan yang kurang stabil sejak kebelakangan nie.. jadinya.. raya tahun nie.. biasa2 saja la agaknya....

Mode beraya sakan tu memang xder.. tapi mode nk berkumpul beramai2 sesama adik beradik tu sentiasa ditahap 100%... kerana merekalah pengubat dikala suka dan duka.. apa pun keadaannyanya.. mereka la yang sentiasa ada disisi kita... Tanpa mereka semua.. sunyilah hidup kami sekeluarga... :)

Salam sayang utk semua.. Selamat hari raya. & ampun maaf dipinta..

Saturday, August 4, 2012

ini tidak adil...

0 comments
arini dah genap 2 minggu kita sambut puasa.. seronok sambut puasa mcm biasa... tapi xder keseronokan utk sambut raya.. entah.. xder prepare apa2 pun.. biarlah begitu jer.. ada rezeki nnt adalah..
sebenarnya dah penat kot.. tiap2 tahun bertungkus lumus cuba mencukupkan keperluan utk raya.. tapi bila dh makan taun mcm nie.. alahai.. lotih dah makcik...

yang aku nk cerita bukan pasal sambut raya .. tapi pasal arini aku tak bangun sahur... huhuhuu... perkara yang paling aku tak ingini berlaku apabila tibanya ramadhan.. setelelah berhari2 cuba mengekalkan 'kebangunan' di awal pagi.. akhirnya.. arini tewas juga.. mungkin terlalu kepenatan dengan rutin harian.
apa yang aku kesalkan.. as usual, seperti tahun2 yang lalu... apabila aku x terbangun sahur.. maka terciptalah satu perang dingin... perang yang menyalahkan hanya aku seorang sebab utk tidak bangun dan mngejutkan yang lain... its unfair kan... walhal.. aku pun x makan jugak.. aku pun puasa jugak.. aku pun kena gak keje.. aku pun buat jugak rutin harian... walhal.. apa yang aku buat rasanya lebih lagi kot tenaga yang aku perlukan utk berpuasa tanpa sahur... TAPI.. xderlah aku meroyan sensorang, muncung sana sini.. marah x tentu hala.. 
setiap sesuatu dah diditetapkan.. well terimalah dengan redha.. berpuasa hanya bukan bangun sahur n berbuka.. tapi sabar itu perlu dipupuk dengan lebih baik...

Doaku utk ramadhan ini dan akan datang akan lebih baik utk aku & insan2 sekelilingku... amin..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...