Monday, June 20, 2011

celaru....

0 comments
entah napa.. perasaanku bercelaru sangat.. suka, duka, tertekan sumer perkara ada.. 2-3 hari nie.. aku rasa tahap stress aku meningkat balik.. xpayah guna tools canggih utk kesan tahap stress... cukuplah kalau air mata dh bergenang setiap kali aku memikirkan masalah yang datang.. itu stress bagi aku.. sbb aku bukannya jenis yang suka bazirkan air mata nie.. haishh.. rugi jer..

camner ek nk ku kabarkan pada yang empunya diri.. yang aku makin tertekan dengan sikap sambil lewanya dalam menguruskan hal2 yang penting.. mendahulukan kehendak melebihi keperluan... hmm... stressnya aku sampai sukar nk mengukir senyuman, sampai sukar utk berkata2.. sikit-sikit, hari demi hari.. kesabaran aku makin tipis, kepercayaan & keyakinan aku makin goyah.. ketabahan aku makin tercabar... Ya ALLAH... tolong hambamu ini Ya ALLAH!!!

Aku xnak hasutan syaitan & bisikan2 jahat nie trus menghantui aku.. membisik kata2 yang bakal menghancurkan hidup aku.. bakal menjahanamkan segala yang terbina.. TIDAK!! aku x boleh kalah pada pemikiran -ve tu..

Wahai kamu.. bantulah aku... x mampu utk aku harungi segalanya sendiri.. berubahlah... berusahalah agar apa yang kita usahakan & apa yang kita bina selama nie akan menjadi semakin kukuh & teguh. Bantulah aku meringankan beban ini sebagaimana aku membantu meringankan segala beban kamu.. Janganlah ambil kesempatan atas bantuan yang aku hulurkan.. tapi bersyukurlah & kasihanilah diri ini...

Pasrah Segalanya...

Pernah hati ini terguris
Dengan fitnah dan tohmahan menghiris
Sehingga terasa diri ini hina
Kerana tiada siapa yang sudi membela
Kutabahkan hatiku harungi hidup
Biarpun tiada siapa yang menemani
Keseorangan aku di lautan sepi
Ditinggalkan mereka yang aku percayai

Namun ku tahu ada hikmahnya
Setiap segala yang menimpa diri
Kuserahkan segala padaMu Tuhan
Yang berkuasa jua mencipta
Kerana engkau MAha Mengetahui
SEgala apa yang terbuku di hati

C/O:Ya Allah tidakku terdaya lagi
Menahan dugaan yang mencabar ini
Terasa bagai noktah telah kutemui
Mengakhiri segala yang telah aku mulai
Ya Allah engkau lindungilah aku
Bekalkanlah daku dengan limpahan iman
Agar tabahku menghadapi dugaan
Agar tidakku berhenti di pertengahan

Kini di sini aku berdiri
Bersama harapan yang tulus suci
Agar terbitlah kembali menteri pagi
Setelah malamku berkalut benci

Saturday, June 18, 2011

Alhamdulillah... selamat sudah...

0 comments
16 jun 2011 - Alhamdulillah syukur kehadrat Allah SWT.. pembedahan mata syifa dh berjaya dilakukan tanpa sebarang risiko.. Terima kasih jugak pada semua kawan2 yang sentiasa mendoakan dan sentiasa memberi kata2 semangat utk aku sepanjang masa sampai la pembedahan nie selesai...


Pengalaman dalam bilik bedah x dapat aku ceritakan sbb Dr tak bagi aku masuk.. mungkin jugak takut mengganggu dorang wat keje.. huhu.. w/bagaimanapun, kerisauan aku sepanjang menunggu diluar tu hanya tuhan saja yang tau.. & wajah pertama yang aku lihat lepas syifa kuar dari OT tu.. memang sungguh menyayat hati.. nak aje aku nangis kuat2 kat situ.. tapi hati nie cam beku sekejap & hanya mampu berdoa.. Syifa' bangun sayang !!!


Alhamdulillah.. x lama lepas kuar OT Syifa' sedar.. & perkara pertama yang dia buat adalah menangis sekuat2nya.. dengan mengalir darah dr mata dia.. kesan pembedahan yang baru jer beberapa minit berlalu.. mata syifa pun x boleh bukak lagi.. tu pasal la dia marah kot.. tambahan pulak perut dia lapar.. kena puasa dari pukul 4 am.. dan masa syifa sedar dekar pukul 10 pagi dah... uishhh.. lama tu...

lepas balik ke wad, aku susukan syifa.. & dia mula reda.. tapi still nangis sbb mata xleh bukak.. adalah dekat stengah jam lepas tu baru syifa boleh bukak mata sikit.. tapi darah tetap keluar sikit2 dari mata dia.. aku lap pelan2, takut syifa sakit.. mmg sakit pun rasanya sbb setiap kali aku nk lap tu, mesti dia marah.. bila dh kenyang sikit, syifa lelap semula. maybe penat sangat 7 masih dibawah kawalan ubat... aku biarkan syifa tido dengan lena.. sian anak mak...


lepas bangun dr tido, tgk bengkak mata dia dh semakin surut. syifa pun dh boleh respon bila aku agah dia.. dia dh mula senyum & nk ketawa cam biasa.. Alhamdulillah.. syukur anak mak x apa2..
dan bila menjelang petang, aku tgk mata syifa makin baik. syifa pun dh boleh kuar wad..


Malam tu, umah aku memang penuh ngan family.. sumer datang nk tgk syifa. terima kasih pada semua yang sudi melawat & mendoakan kesihatan syifa'. Atas berkat doa kalian semua.. Syifa dh makin pulih & kembali ceria macam biasa.. mata syifa' dh x bengkak lagi.. cuma tnggal kesan operation & lebam sikit jer lagi.. insyaallah, x lama lagi baik la tu kan...


22 jun nie syifa kena gi folowup dr smula.. maybe dr nk tgk keadaan mata syifa kot.. Hope semuanya baik2 belaka.. Alhamdulillah... Sayangggg Syifa'..

Wednesday, June 15, 2011

Sebak dadaku..

0 comments

tiba-tiba rasa sebak & tiba-tiba rasa air mata nie dh bergenang.. hampir mengalir tapi aku cepat tepis.. supaya kelam dihati x membawa mendung kepada rutinku hari nie..
teringtkan sikecil yang akan admit malam nie.. start puasa menjelang tengah malam nnt menanti utk operation matanya yang x baik2 esok pagi.. aduhhh.. hati ibu mata yang tak tersentuh...


ya allah.. kuatkan hati aku.. kuatkan imanku.. semoga anak kecilku ini selamat menjalani pembedahan matanya dengan selamt & sempurna.. semoga pembedahan ini adalah yang jalan yang terbaik utknya.. Amin...

Tuesday, June 14, 2011

AKU dah mula BOSAN !!!

6 comments
aku dh mula bosan dengan kamu
aku dh bosan dengan janji kamu
aku dah naik angin ngan kamu
aku dh malas nk amik kisah pasal kamu
serba serbi pasal kamu..
buat aku jadik sakit hati
sakit jiwa .. sakit..sakit..sakit

aku cuba bersabar..
tapi hari demi hari, minggu demi minggu
malah kini tahun dh berganti tahun...
janji itu hanya tinggal janji
kamu boleh bersuka ria & bersenang hati
sebaliknya aku yang terpaksa menanggung segala keperitan
yang disebabkan oleh kamu...

tak tahu mcm mana lagi
cara yang terbaik utk aku bgtahu kamu..
yang kamu sudah jauh terpesong
dari wajah & diri kamu yang pernah aku kenal
satu tika dulu...

mungkin...
status kamu yang dulu single, berdua & kini dh bertiga...
membantu segala kelalutan dalam diri kamu itu..
menambah juga kekalutan dalam diri aku, dia & semua disekeliling kamu..
tapi kamu tak sedar..
kamu hanyut dengan dunia kamu sendiri..
dengan harapan org sekeliling akan paham masalah kamu..

Jangan menyesal andai suatu hari..
apabila kamu dh terlalu jauh dari aku, dari dia atau dari kami semua...
tiada ruang utk kamu kembali..
kerana.. banyak hati sudah terguris dengan segala tingkah laku kamu....
sedarlah....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...