Silent Is Better ...

Assalamualaikum wahai blog ku yang disayangi...
terlalu lama menyepikan diri dari kamu... bukan marah.. bukan benci... malah rindu lagi.. huhuhu
apakan daya.. terlalu sibuk menguruskan diri & keluarga.. tak pernah ada ruang kosong utk aku terus menulis meluahkan rasa.. banyak sangat benda.. banyak sangat perkara yang terpendam dan terperuk kat dalam jiwa nie.. tapi satu pun x mampu utk diluahkan.. baik suka mahupun duka...

seakan fobia ada jugak.. bila kata2 mengundang dukalara.. lain yang kita cuba utk sampaikan.. lain pulak penerimaan dan pemahaman mereka.. sudah terbiasa utk meluahkan bukan melalui kata2 tapi hanya mampu menulis.. tapi bila tulisan juga mendapat kritikan sinis.. maka.. aku pilih utk berdiam diri sahaja.. walaupun hati sangat meronta2 utk mencari teman berkongsi suka duka.. tapi apakan daya.. Biarlah pahit itu aku telan ajer.. macam telan ubat2 yang memang dh biasa kena telan... hehehe

Apa2 pun yang terlintas .. apa2 pun yang terjadi... aku berdoa.. segalanya adalah yang terbaik.. Ujian Allah Itu Pasti.. cuma aku tak pasti sejauh mana aku mampu bertahan seorang diri.. Apa2pun.. terima kasih Allah.. terasa semakin dekat diri ini denganMu.. semakin tenang rasanya jiwa ini.. Biarlah orang terus berkata & berteka teki.. Biarlah fitnah itu ditaburi.. Biarlah mereka seronok melarikan diri.. Biarlah mereka dengan dunia mereka sendiri.. Yang pasti.. Segala yang terjadi pasti ada hikmahnya.. Nyaris utk bersuara.. tapi aku kembali memilih utk terus berdiam diri.. Biarlah waktu yang menetukan.. Segala2nya aku serah kepadaMu yang Esa... sesungguhnya diam itu adalah lebih baik dari berkata-kata..

** Niesa Sayang ' 95 **

Comments

Popular posts from this blog

WhY???

Tahniah Eija & Ejan !!!

it's normal..