Fraser Hill Ride.. 1st time...

Al kisah perjalananku ke Bukit Fraser mengikut group2 rider yg selama nie hanya mampu kupandang & berkata dalam hati.. fuyoo... bestnya naik moto besar ramai2 g jalan2.. huhu...
teringat masa aku kat kampung.. zaman2 comot dulu.. memang suka naik moto.. memang biasa gak la kena kejar ngn abang2 polisi.. tapi aku larik la masuk kebun... ekeke... la nie... entah macam mana ntah.. aku pun dah tersekali dalam golongan moto2 nie semua.. Bukan disengajakan pun... & bukan pi joint secara sah pun.. bak kata one of bikers tu... "unregisted" folower.. haha

Citernya bermula bila kawan B ajak gi ride.. suka2.. dah banyak kali dia ajak.. tapi asik B x nk ikut jer.. sebab B kata.. kalau nk ikut.. nk ajak aku sekali.. huhu (dalam hati ada taman nie.. bila dia masih teringat utk membawaku berjalan2 sekali naik motonya tu.. ekeke) & kebetulan pulak MIL ku tipon ari khamis malam.. kata nk bawak anak2 pi bercuti kat Pangkor... ermm.. memang berat hati nk lepaskan anak2 pegi tanpa kami disisi.. tapi bila kenangkan.. memang dh lama kot atuk n neneknya x spend time ngan cucu2nya.. so dengan risau n berat hati aku lepaskanlah jugak.. baik si abang.. kakak mahupun si kecik itu.... So sunyilah rumahku tanpa mereka selama 3 hari 3 malam.. huhu

Kebetulan pulak.. ari ahad tanpa anak2 tu la yang Fizi *kawan B ajak pi Bukit Fraser tu.. so.. anak2 xder kat umah jadik aku pun bg green light la kat B.. so.. bergeraklah kami pagi ahad tu follow Fizi... Ingatkan stakat 2 moto jer.. paling2 ramai pun aku ingat 5 bijik jer lah masuk kami.. sekali.. rupa2nya ramai dah... dekat 10 biji ada kot... sumer moto besau2.. huhu seram...

Dipendekkan citer... perasaan folow group bikers nie 50-50 la... nk kata seronok sangat tu tak.. nk kata x seronok pun tak.. tapi yang nyata, satu pengalaman baru utk aku n B.. & yang penting bukan masa bersama bikers2 tu sumer.. tapi masa yang dapat kami spend time together.. hehe

rehat jap kat pintu masuk 1st sebelum naik bukit...

Jom layan gambar yg sempat aku snap jer la ek.. cakap banyak pun x guna.. letih nk baca hehe...

meluruskan kaki tangan badan leher segalalah.. hehe 

inilahFizi dalam ini cerita
Me with Love ..
Dah sampai kat kaki bukit.. lega jap.. kepala dh mengong dh rasa.. huhu...



Inijerlah gambar yang sempat aku snap masa kat atas bukit tu.. pastu hujan dah.. memasing dh rushing turun...

Inilah tujuan utama mereka sanggup mendaki bukit berliku2 itu..
MAKAN n turun... huhu... yang penting sedap..... :)




 Next Trip.. Next time??? maybe yes.. or maybe no... hehe.. Just wait n see.. ^_^




Comments

Popular posts from this blog

WhY???

Tahniah Eija & Ejan !!!

it's normal..