Sweet Memory of KUCHING

ingt tak aku kata yang 'kuingin terbang tinggi di awan..' haa.. alhamdulillah.. akhirnya hajat itu kesampaian.. Kira semalam aku cuti tu.. mmg aku terbang la.. Merasa jugak akhirnya nk naik kapal terbang.. Airbus 320 flight AK5202, jam 8.20am.. aku, B, Serol & Zue.. diterbangkan ke Kuching , Sarawak dengan penerbangan AIR Asia.. penerbangan tambah murah.. "NOW EVERYBODY CAN FLY" huhu.. aku suka tagline tu.. mmg aku ptt bg kredit kat AIR ASIA sbb klu dorang xbuat camtu.. 4 sure aku x merasa lagi naik kapal terbang..



Start dgn awal pagi.. kuar umah kul 6.15 am, amik serol & zue, then terus park kat LCCT. ermm.. masa tu tuhan sahaja yg tau perasaan aku.. serius aku kata.. aku gabra giler.. rasa cm 'nk gi interview' haa.. camtu la perasaannya.. Bukan takut tau.. tapi cm ntahla... haha apa da kan.. tapi bila tgk flight sampai, wah.. 'betul ker ni aku nk naik nie?' huhu.. aku pegang kuat tangan B, aku genggam giler babas nyer masa nk terbang.. aku x takut.. tapi aku seram.. haha.. B kata 'aii.. silap2 lebam lagi la lengan aku.." huhu.. tapi alhamdulillah.. pengalaman tu mmg sgt menyeronokkan.. bila dh naik & berada di atas.. aku dah lega & syok sniri dah.. tgk awan, tgk pemandangan bawah.. huhu.. best giler.. ada rezeki aku nk bawak huda & ayen lak naik kan.. sian dorang kena tinggal...



So, kitorang terbang ngn selamat aritu, sampai Kuching tepat jam 10.05 pagi.. Cuaca kat sana pun baik2 jer sumer.. then kitorang pun start la jalan mencari apa yg patut... dari carik handycraf, pastu gi bli kek lapis, pastu carik terubuk masin.. hmm.. sumer benda tu mmg benda wajib klu ke Sarawak kan.. pastu barulah rest.. kat sana.. mcm2 perkara & cabaran yg berlaku sbenarnya.. tapi alhamdulillah.. sumernya kami dpt atasi dgn tenang.. itulah namanya hidupkan..
Owhh.. sblm terlupa aku nk PROMOTE kedai kraf ni sikit.. BORNEO MAGIC.. tokey dia MADAM TAN. Kitorang lebih selesa panggil aunty jer.. huhu cam dh kenal lama jer kan.. klu nk shoping /beli cenderahati ke pape ke.. aku SYORKAN korang ke kedai aunty nie.. bukan sahaja barang2 yg harga baek.. tapi layanan dia mmg SUPERB la.. Ingt!! Borneo Magic, Madam Tan..


* inilah Madam Tan aka Aunty... BORNEO MAGIC

Ha.. Nie plak klu nk gi bli kek lapis, aku cadangkan gi ke seberang sungai tu.. xtau nama kampung dia apa, tp nama kedai dia adalah KEK LAPIS DAYANG SALHAH.. tempat dia agak tersorok sikit sbb kat area kampung2.. tapi ikut kata B, ini tmpt paling baik klu nk bli kek lapis.. B tau sbb B selalu kesini, cuma aku jer yg baru 1st time sampai.. klu korang nk dtg sini.. kena naik sampan & bayar tambar dia 50 sen jer..



Kalo dh lpr x lupa jugak singgah makan kat Dapur MA-LIN-DO. makanan & layanan dia bagus sekali.. Klu korang gi sana, leh la singgah2 di kedai makan tu.. pelayan dia pun comey2 & kemas jer.. hehe x caya.. Gi sniri tengok...










So, itulah pengalaman yg aku leh kongsi utk perjalanan hanya 1 hari tu jer.. Ringkas & padat tmpt2 yg aku pegi.. Klu ada rezeki & ada masa lagi mmg aku nk pi bawak family jalan2.. Insyaallah.. Kira trip kali ni aku mmg rasa puas hati & berbaloi la.. Sbb tujuan asal nk carik cnderahati utk Wedding Ya dh dapat & kitorang pun dapat pengalaman yg cukup baik sekali utk 1st impression.. TQ org Kuching, kalian mmg bagus sekali.. aku cukup gembira & puas hati.. cumanya aku terkilan satu jer.. hmmm... aku x jumpa statue kucing besar tu.. kat mana ek??? hmmm...




Comments

BunBun said…
ku ingin terbang!!! tinggi di awann!!!!

eheheheeeee...
-: Fara_Lan :- said…
Hehehe Tahniah ITA dah bejaya terbang diawan tinggi...
Alamak rindunyeee ngan sarawak. tp mmg best la kalo g sabah & srawak sbb kawasannye yg x kena teroka lagi.
hannie said…
akak..first time nak comment ni...sonoknyer die g sarawak...kte pn da smpai sana...kek lapis n ikan terubuk masin mmg walla...kalo g sn, wajib beli...tabikla akak g 1day je...mesti penat gler..tp xpe, akak sy ni kan steady + maintain sokmo...:)
Eyta Wahab said…
wah.. ramai komen nie.. bagus2.. suka2.. hehe.. apa?? hannie pun ada komen gak.. wau wie... huhu

Popular posts from this blog

WhY???

Tahniah Eija & Ejan !!!

it's normal..