minggu yang...

Minggu minggu macam nie jarang ada dalam kamus harianku.. Minggu dimana segala nya datang bertimpa2... dengan kejenya.. dengan aku yang demam 3 serangkai lagi, dengan berita kematian, dengan anak2 yang x sihat.. dengan poket yang kekeringan & kepala dok pening pk mana nk korek dah belanja harian.. adoiyai... memang mencabar minda betul... Setakat makan utk diri sendiri bolehla diketepikan.. tapi bila anak2 yang mengidam nk makan itu dan ini.. terkilan jugak rasa hati bila x dapat memenuhi permintaan mereka...

Semalam pulak dapat komplen lagi dari pengasuh.. kata pasal attitude ayen yang sukar diramal sekarang & katanya makin menjadi2... & setelah disoal siasat... aku pun x tau nk percaya pada sapa.. pada pengasuh yang dah dekat 10 tahun aku kenal atau anak aku yang memang darah daging aku sendiri... bila2 hal2 melibatkan hati & perasaan nie.. aku memang x sedap hati.. x suka bila org bangkitkan perkara2 macam nie.. & x suka kalau benda2 macam nie berlaku.. tapi nk buat macam mana.. nak tanak kena harungi jugak...

Ikut naluri seorang ibu... anak aku x macam tu.. tapi apakan daya..kadang2 anak2 nie depan kita lain, belakang kita lain pulak... hmmm... ikut hati memang nak je aku benti keje.. uruskan hal keluarga & anak2 ajer.. TAPI.... aku yakin benda nie xkan selesaikan masalah pun.. malah masalah lain pulak yang akan timbul....

So, skang... hanya mampu berserah... moga cahaya tiba nanti.... ehhhh laa.. aku dengar lagu ombak rindu ni plak dah.. huhu... entahlah ek.. apa nk buat??? nak amik maid aku x mampu... ingt nk carik jugaklah transit utk dia... 2 tahun jer lagi... so nnt bila dia dh form 1.. dh bley dok umah sniri jer aku rasa... x perlu lagi dah transit kat mana2.. harap2nyalah...

"Ya Allah Ya Tuhanku.. kau peliharalah akhlak & budi bahasa anak2ku... Semoga mereka membesar sebagai anak2 yang disenangi semua orang & bukannya menjadi bebanan kepada orang lain.. "

Comments

Popular posts from this blog

WhY???

Tahniah Eija & Ejan !!!

it's normal..