Takdir Allah...

Otak serabut.. jiwa kacau.. hati tak tenteram.. kepala aku migrain.. badan sangat penat... semuanya serba tak kena..
satu..satu..satu.. jatuh bertimpa2.. makin lama makin tenggelam aku ditimpa2 dengan beban2 yang entah mana datangnya tuh...

Sabar..sabar.. dugaan Allah semua nie.. Ujian Allah semua nie..
Allah sayang aku.. tu pasal dia bagi ujian ni...
Allah uji aku.. supaya aku jadik lebih kuat.. kuat & kuat lagi...
Allah bagi lagi ujian nie.. sebab dia tau kekuatan aku dimana..
semua nie ketentuan DIA.. kita tak boleh menolak.. cuma perlu BERSEDIA MENERIMA, REDHA & CARIK JALAN PENYELESAIAN...

Marah itu hasutan SYaiTAN.... utk apa ikut apa Syaitan Kata...
Sedangkan ALLAH kata.. SABAR.. itu ujian...

Jadi.. daripada aku dengar hasutan SYAITAn itu.. baik aku dengar apa ALLAH kata..
Baik aku terima segala ketentuanNya..
Mungkin aku lalai mengingatiNya.. tu psal Dia bagi warning kat aku..
Baru lampu kuning je dia bagi nie.. belum lampu merah lagi...
Marah dengan kejadian yang menimpa ibarat memarahi ketentuanNya.. siapa kita utk mengadili semua tu... Kalau Allah dah kata KUN FAYAKUN..

Sabarlah Wahai Hati..
Teguhlah Wahai Iman...
Tenanglah Wahai Diri...
Kuatlah Wahai Semangat...

Sesungguhnya Setiap Yang terjadi, walau setitis airmata ... Semua Itu ketentuanNya..
Kita harus bersyukur.. Masih hidup dengan Ujian.. dari MATi dalam kekufuran...

Comments

BunBun said…
Al Baqarah: 155- Demi sesungguhnya! Kami akan menguji kamu dengan sedikit perasaan takut (kepada musuh) dan (dengan merasai) kelaparan dan (dengan berlakunya) kekurangan dari harta benda dan jiwa serta hasil tanaman dan berilah khabar gembira kepada orang-orang yang sabar.

love you! <3

Popular posts from this blog

WhY???

Tahniah Eija & Ejan !!!

it's normal..