hanya 30 saat...

Seharian aku bekerja..

kul 5.30 dh kena bangun siap2kan apa yang patut...
kul 7 am dh kuar umah.. hantar anak2 sekolah...
pastu 8-5 keje.. kadang2 terlajak juga 5.30 - 6 pm..
balik umah amik anak2 sekolah.. sampai umah dalam 7 pm..
x dan nk rehat.. mandi solat & siapkan makan kalau sempat..
hidang aje atas meja.. pandai2 la mereka makan sendiri..
pukul 9 start dh kemas2 beg sekolah, gosok baju, basuh baju.. kemas umah sikit..
tidokan bb.. smpailah kadang2 kul 12-12.30..
then tido... esoknya bangun dan sambung rutin harian.... mcm biasa..
xder masa nk berbual2 ngan anak2 bila ari keje + ari sekolah.. Semua sibuk hal masing2...

& tiba pada suatu hari.. ayen balik n bagitau :
"MAk AYen dapat jadi Pengawas SPBT..."
aku cuba kata iya?? ok... & aku terus sambung wat keje & balasan dari ayen..
"Mak x xcited pun..." muka mencuka sekejap.. owh.. tersentuh hati aku kejap.. sian dia.. & terus aku tukar intonasi & dengan nada ceria..
" oh yer ke?? bagusnya... TAHNIAH Ayen!! " x sampai 10 saat pun.. itu dah menjadikan dia happy & ceria .. & dia terus sambung baca buku.. tanpa kacau aku keje dah.. ^_^

** Moral of the story... Luangkanlah masa walau hanya 30 saat utk anak2 kita pada hari keje.. Bukan perlukan modal yang banyak.. cuma Senyum, beri perhatian & tunjukkan yang kita hargai dia.. Thats it...


Ya Allah Ya Tuhanku... Moga aku tidak menjadi seorang ibu yang gagal & lalai dalam memberikan tumpuan & kasih sayang kepada anak2ku ... Amin..

Comments

Popular posts from this blog

WhY???

Tahniah Eija & Ejan !!!

it's normal..