Bila tiba saat menilai....


Ya Allah kuatkan semangat aku.. Tetapkan iman aku.. tabahkan hati aku.. Semoga segala keputusan yang dibuat & setiap markah yang aku turunkan adalah diatas kehendakMu Ya Allah... Semoga tiada insan yang teraniaya... & Semoga mereka mendapat markah setimpal dengan apa yang mereka lakukan.. Amin..

hmmm.. Setiap tahun.. perkara ini pasti berulang.. & Setiap tahun jugak membuatkan darahku berkocak2.. mcm ombak laut tgh air pasang... ouhh... Mungkin pada sesetengah org.. Menjadi Panel Penilai adalah menyeronokkan.. tapi bagi aku... Aku x kisah utk dinilai oleh orang lain.. tapi SANGAT TAKUT UNTUK MENILAI ORANG lain... Berat mata memandang, berat telinga mendengar.. berat lagi bahu yang memikul tanggungjawab & bebanan ini..

Terlebih nilai akan disalah tafsir, terkurang nilai juga akan membawa padah.. Jadi.. penilaian itu perlu sangat2 teliti adil & saksama.. Bukan hanya menilai dari kaca mata sendiri, tapi perlu juga mendengar pendapat & keluhan ramai pihak...

Semoga apa yang aku lakukan ini adalah yang terbaik. Ya ALLAH, kau lindungilah aku... Semoga aku tidak tergolong dalam orang2 yang zalim.. AMIN...

Comments

Popular posts from this blog

WhY???

Tahniah Eija & Ejan !!!

it's normal..