Kalau aku "GADJET"

Kalau aku SEBUAH GADJET..

Aku akan dibawa kemana saja...
Aku diberi layanan istimewa..
Aku aku dibelai sentiasa...
Dibersihkan bila kotor..
Dicaj bila kehabisan tenaga..
Diberi topup setiap bulan..
Menjadi peneman dikala kesunyian..
Menjadi pendamping x kira siang mahupun malam..
Diberi pakaian baru bila baju lama dh x cantik...
Diupdate bila ada apps baru ..
Akan ditatap selalu xpecially sebelum tido & bangun tido...


Tapi bilamana aku seorang manusia...
Segalanya terbalik.. pandai2 la aku jaga diri sendiri...

hmm... kadang kala.. aku benci pada kemodenan... Buat ramai orang lupa pada tanggungjawab... lupa pada sesuatu yang lebih penting daripada GADJET tu semua...

well... dunia dah maju.. tanggungjawab jer yang makin mundur... ~_~

Comments

Popular posts from this blog

WhY???

Tahniah Eija & Ejan !!!

it's normal..