Apa akan jadik KALAU....

WANITA/ISTERI/IBU... memang sangat dikenali dengan sifat penyabar...
Tak kira la apa jua situasi.. yang nyata, wanita itu selalunya sabar.. Walau dalam hati membara marah macam mana pun.. tapi tetap bertahan jugak.. Demi menjaga hati banyak pihak lain.. menjaga anak2.. memikirkan suami memikirkan keluarga... Memikirkan tanggungjawab ....
Bagusnya menjadi seorang wanita...

Tapi kenapa wanita selalu x dihargai?? kenapa bila kita dh buat yang terbaik.. kenapa kita selalu dapat yang sebaliknya... Sampai bila agaknya kita kena perlu sabar, sabar N sabar.. Sememangnya dugaan itu dr Allah.. & dek kerana itulah aku selalu bertahan dengan ujianNYa..

Tapikan.. apa akan jadik kalau sebaliknya??
Apa akan jadik kalau kita HILANG SABAR??
Apa akan jadik kalau kita PUTUS ASA?
Apa akan jadik kalau kita TINGGALKAN mereka??
Apa akan jadik kalau kita BUAT PILIHAN ???

hohoho.... kita hidup berhak untuk MEMILIH.. & PILIHAN itu disusuli dengan RISIKO & TANGGUNGJAWAB...

PERSOALANnya sekarang...

ANDAI aku memilih Jalan A... sampai bilakah akan aku mampu bertahan??? Bilakah sinar baru itu akan muncul.. Bilakah semuanya akan menjadi seperti yang diimpikan...

& ANDAI aku memilih JALAN B.. mampukah aku menanggung segala risiko yang bakal aku tempuh?? Mampukah aku menjalankan tanggungjawab aku dengan sempurna...

YA ALLAH.. sesungguhnya hanya KAU yang MAHA mengetahui... Tunjukkanlah & Berikanlah aku kekuatan dalam mengharungi cabaranMU YA ALLAH...

Comments

Popular posts from this blog

WhY???

Tahniah Eija & Ejan !!!

it's normal..