Alhamdulillah... selamat sudah...

16 jun 2011 - Alhamdulillah syukur kehadrat Allah SWT.. pembedahan mata syifa dh berjaya dilakukan tanpa sebarang risiko.. Terima kasih jugak pada semua kawan2 yang sentiasa mendoakan dan sentiasa memberi kata2 semangat utk aku sepanjang masa sampai la pembedahan nie selesai...


Pengalaman dalam bilik bedah x dapat aku ceritakan sbb Dr tak bagi aku masuk.. mungkin jugak takut mengganggu dorang wat keje.. huhu.. w/bagaimanapun, kerisauan aku sepanjang menunggu diluar tu hanya tuhan saja yang tau.. & wajah pertama yang aku lihat lepas syifa kuar dari OT tu.. memang sungguh menyayat hati.. nak aje aku nangis kuat2 kat situ.. tapi hati nie cam beku sekejap & hanya mampu berdoa.. Syifa' bangun sayang !!!


Alhamdulillah.. x lama lepas kuar OT Syifa' sedar.. & perkara pertama yang dia buat adalah menangis sekuat2nya.. dengan mengalir darah dr mata dia.. kesan pembedahan yang baru jer beberapa minit berlalu.. mata syifa pun x boleh bukak lagi.. tu pasal la dia marah kot.. tambahan pulak perut dia lapar.. kena puasa dari pukul 4 am.. dan masa syifa sedar dekar pukul 10 pagi dah... uishhh.. lama tu...

lepas balik ke wad, aku susukan syifa.. & dia mula reda.. tapi still nangis sbb mata xleh bukak.. adalah dekat stengah jam lepas tu baru syifa boleh bukak mata sikit.. tapi darah tetap keluar sikit2 dari mata dia.. aku lap pelan2, takut syifa sakit.. mmg sakit pun rasanya sbb setiap kali aku nk lap tu, mesti dia marah.. bila dh kenyang sikit, syifa lelap semula. maybe penat sangat 7 masih dibawah kawalan ubat... aku biarkan syifa tido dengan lena.. sian anak mak...


lepas bangun dr tido, tgk bengkak mata dia dh semakin surut. syifa pun dh boleh respon bila aku agah dia.. dia dh mula senyum & nk ketawa cam biasa.. Alhamdulillah.. syukur anak mak x apa2..
dan bila menjelang petang, aku tgk mata syifa makin baik. syifa pun dh boleh kuar wad..


Malam tu, umah aku memang penuh ngan family.. sumer datang nk tgk syifa. terima kasih pada semua yang sudi melawat & mendoakan kesihatan syifa'. Atas berkat doa kalian semua.. Syifa dh makin pulih & kembali ceria macam biasa.. mata syifa' dh x bengkak lagi.. cuma tnggal kesan operation & lebam sikit jer lagi.. insyaallah, x lama lagi baik la tu kan...


22 jun nie syifa kena gi folowup dr smula.. maybe dr nk tgk keadaan mata syifa kot.. Hope semuanya baik2 belaka.. Alhamdulillah... Sayangggg Syifa'..

Comments

Popular posts from this blog

WhY???

Tahniah Eija & Ejan !!!

It's 1.1.11