itu ini begitu begini....

Lama aku tinggalkan blog ini bersendirian.. kerana terlalu leka & x menang tangan menguruskan blog biz aku tue.. Alhamdulillah, walau bukan setiap hari ada pelanggan, tapi aku tetap yakin dengan apa yang aku usahakan.. memandang semua perkara sekarang seperti memandang jauh kehadapan.. semua perlu dikejar tanpa satu pun yang patut ditinggalkan..
hidup sekarang perlukan pengorbanan, pengorbanan yang maha dahsyat.. bukan hanya utk diri sendiri tapi pastinya utk suami, anak2 & keluarga ku yang tercinta.. tanpa mereka.. lama dh rasanya aku hanya dok melepak bergoyang kaki, mengharungi hidup tanpa tujuan.. relaxs jer.. huh.. mungkinkah??

hmm.. mungkin juga kerana terlalu memikirkan apa yang aku nk kejar, membuatkan badanku letih lesu.. penat & kadang2 terlelap sebelum waktunya.. nasib baikla ada suami yang paham ngn minat aku.. & kadang kala dia take over jugak keje2 aku kat umah & anak2 bilamana aku mcm dh xleh nak handle semua perkara... yea.. aku memang penat.. sapa tak penat kalau semua benda nk buat kan.. mcm2 jugak la dgr bebelan kengkawan.. tapi.. apa yang aku buat bukan saja2.. itu semua ada tujuan.. & tujuan yang utama pastikan membantu suamiku dalam kewangan keluarga..ya itu tujuan utama.. maksudnya.. aku xyah la mintak kt dia kalau aku nk beli apa2 keperluan aku.. tp aku harap, usaha aku nie tak diambil kesempatan oleh sesetengah orang... ^_^ sbb hidup sekarang.. kalau harapkan makan gaji jer.. hmm.. sediri mau ingt la kan... ada yang pandang ada yang fikir ada yang anggap.. bila kita dh 'berniaga' nie.. kita terus hidup senang... walhal mereka tak tau.. sebab sengsaranya kewangan sekarang niela yang membuatkan aku nekad utk teruskan apa yang aku usahakn.. walaupun kebanyakan ketika, wang saku utk belanja harian tu telah dilaburkan utk biz yang tak tentu lagi keuntungannya.. hmm.. aku kena tetap berusaha.. kemudiannya nanti aku serahkan padaNya yang maha Esa.. tentu dia lebih mengetahui apa yang terbaik..

semoga Allah sentiasa memberi kemudahan pada aku & keluargaku.. semoga segala yang aku usahakn ini menjadi sesuatu yang berguna pada kami sekeluarga.. amin..amin..amin...

Terima kasih kepada Along.. sbb aku rasa dia yang banyak bagi tunjuk ajar pada aku, menjadi pencetus kepada apa yang aku lakukan sekarang... memandang usaha dia tanpa henti.. membuatkan aku juga bersemangat sama... ^_^

Comments

Popular posts from this blog

WhY???

Tahniah Eija & Ejan !!!

it's normal..