sampai bila harus bertahan???

sehari, bertahan, 2 hari bertahan, 3 hari masih bertahan, seminggu.. tetap bertahan, 2 minggu, tetap sedaya upaya utk bertahan.. skang dh hampir sebulan.. pendirianku dh mula goyah... ibaratkan hari2 curah air kat atas batu.. lama2 lekuk juga batu tu kan..

masuk telinga kanan kuar telinga kiri.. antara dengar dengan teliti @ dengar separuh hati.. aku pun x tau nk kata apa lagi.. fikiran yang terbeban.. bertambah2 lagi bebanan yang terpaksa ditanggung... Itulah nasib seorang ibu bekerjaya.. hmm...

Hajat dihati, nk ajer aku hantar resign letter.. dok umah jadik suri rumah sepenuh masa. Jaga anak2 & suami dengan riang gembira.. tapi... itu juga bebanan yang aku terpaksa pikul... membantu kewangan keluarga.. kalau tidak.. maka apa pun x jadik... kesiannya ibu bekerjaya..

hari demi hari.. aku gagahkan jugak diri.. pekakkan telinga.. tapi sampai bila?? aku juga manusia biasa.. aku juga ada kelemahan a
ku.. aku juga ada hati & perasaan. tau erti penat, tau erti sabar...
Ya Allah.. ampunkan aku.. lindungilah aku... hindarilah aku dari berprasangka buruk pada mereka2 yang telah banyak berkorban untuk aku.. Amin...

I love my family....

Comments

Popular posts from this blog

WhY???

Tahniah Eija & Ejan !!!

it's normal..