Pengalaman baru...

kalau diikutkan,, ini kali ke-3 aku merasai pengalaman bersalin.. tapi seperti yang biasa aku sebut, setiap pengalaman tu lain2.. x sama ngan setiap kelahiran.. & yang nyata kali nie, aku rasa satu pengalaman baru aku tempuh untuk bersalin.. nak kata sakit tak, menakutkan, sikit la.. bukan takut la.. gerun gak actually.. but kelakar pun cam yer gak... tapi walau apa pun.. nie jugak rasanya pengalaman paling cool sekali, baik aku mahupun B.. bila kenang2 balik.. hehe ketawa sendiri...

Malam 03 Jan 2011, aku rasa sangat2 penat.. jadi decide nak tido awal. Sementara tunggu isyak, aku lipat kain dulu.. pas tu solat & dalam kul 9 aku tido. tetiba kul 10.30 malam aku rasa kain aku basah.. uiks.. kencing ke plak kan.. aku kejut B, alhamdulillah.. senang plak B bangun,

aku : B, awak tgk basah tak?? B : a'a, basah Aku : air jer kan, xder darah kan.. B : a'a, xder.. Aku : rasanya air ketuban pecah nie.. ** sambil tu aku bangun dan tiba2.. hamik kau.. macam kena simbah sebaldi air mengalir...** abis lencun katil & karpet kat bilik.. tapi masih cool lagi...B pun sama... huhu..

kebetulan pulak sumer dh tido, ngan budak2 pun tido awal, jd B cal ayah & mama utk dtg teman budak2.. agak lama gak menanti, dan rasanya air ketuban aku makin banyak keluar tanpa henti.. tapi ajaibnya aku x rasa sakit sikit pun.. tapi kesejukan jer.. hehe last2 ..

Aku : B, rasanya kena kuar dulu la nie.. mcm x sempat jer nk tngu dorang sampai.. B : ok xper.. nnt saya kejut budak..

& kami pun kuar la.. alhamdulillah, terserempak ngan mama N ayah kat lif bawah.. just on time.. so, terus suh budak2 ikut atuk n nenek & kamipun terus ke spital.. Alhamdulillah juga, jalan clear sbb dh malam kan... so, dlam kul 11pm tu sampai az-zahrah, terus ke emergency.. itu ini itu ini.. rupa2nya dah 5 cm, tapi aku still x sakit pun.. tapi kaki dh gigil & nk kejang dh kot.. sebab air ketuban tu buat aku kesejukan... Kul 12 pm, nurse bg ubat buang air besar & suh tukar baju & terus bawak aku gi labour room...


Banyak kali nurse tanya aku betul ke puan x sakit?? aku kata, xder.. sakit biasa2 jer.. dah masuk sni baru rasa sakit sikit2.. sbb bb dh start keras2.. err contraction tue namanya... hehe dh kat lam LB tue, makin kerap aku rasa sakit datang.. suh B kira dah 3 min sekali.. tapi still boleh tahan.. tapi dh dekat2 kul 1.15 pagi camtue.. aku rasa nk kencing sangt2.. so, nurse pun smbg la apa wayar ntah utk kuarkan urin.. & aku mintak terus pain killer, sbb masa tue mcm x tahan dh sakit dia + rasa sejuk yang buat aku kejang2 banyak kali.. bila kena paint killer tue, aku jadik mamai.. nurse kata " xper, kalau xrasa sakit, puan tido la dulu.." walhal ms tu dh 7 cm dh & aku pun x pk apa aku tido jer ngan lena.. hehe bukan aku jer.. Ngan B sekali lena kat LB.. ^_^ cool kan...

Pukul 2.15 pagi.. terasa contraction yg sgt kuat.. rasanya mcm nk teran sgt dh.. aku kejut B.. mm kali nie agak sukar ckit, sbb B un dh lena & tido kt belakang aku, so pyh sikit nk pggl.. tp alhmdulillah sedar gak.. so, cepat2 suh B pgl nurse.. masa tue dah 9 cm rupanya.. mmg bebila masa je leh bersalin nie.. tp sbb x nampak muka dr lagi.. aku pun hold jer la dulu.. cuba utk tidak meneran.. tepat kul 2.30 pagi aku nampak muka Dr. Fazlina datang..*Dr. Noraini msh mc, sbb ada mslh kesihatan.. alhamdulillah.. saat yang dinanti2 kini hampir tiba.. sbb kalau hold lagi aku pun x pasti sampai bila bole tahan.. hehe


x lama utk aku teran, tp banyak kali jugak la.. dalm 3-4 kali push mcm tue, then kul 2.37 pagi.. alhamdulillah.. terdengar tangisan yg cukup menghangatkan keheningan pagi.. Alhamdulillah.. dapat gak aku bersalin normal.. Alhamdulillah.. segalanya dipermudahkan.. Syifa' lahir kedunia dengan sempurna segala sifat.. Kiranya kli ni la yg betul2 rasa bersalin secara normal serba serbi.. >,< thanks B atas sokongan yg berterusan & tanpa berbelah bagi.. i luv u very strong la.. hikhikhik...

Comments

Popular posts from this blog

WhY???

Tahniah Eija & Ejan !!!

it's normal..