Terasa la jugak...

Skang terasa kepenatan sikit.. badan pun x cukup rehat... mana taknya.. hari biasa keje.. balik keje, sambung menjahit mana yang sempat.. sambil2 tu kena gak tgk kain baju yg x basuh, pinggan mangkuk, umah sepah2.. makan minum family.. hmm.. sumer tu kena kira gak...kalau aku biarkan makanya akan terbiar la sampai bebila... huh.. Ujung minggu pun sama jugak.. jadual harian semakin padat & mmg terasa kepenatannya.. Tapi nak tanak kena kuatkan diri & teruskan jugak.. Sebab target utk dapat apa yang aku capai... Skng nie bukannya senang nk dapat apa yang kita nak.. Walaupun aku nie punya keje tetap, tapi still x cukup jugak utk tampung keperluan harian.. Bil bulan2 makin lama makin tinggi.. nak diketepikan.. isk.. x bole macam tue.. kalau tunggak2 lagi.. lagi la susah.. bila tgk yang tertunggak tu bukan ajer sakit hati, sakit mata, sakit jiwa.. sumer jadik sakit... haaa.. masa tue mulala jadik moody.. so, baiknya setlekan jer dulu perkara yang sepatutnya setle setiap bulan.. sebab aku mmg benci bila tgk bil2 tertunggak nie.. biar tak makan x per lagi, asal hutang sumer langsai...

Skang kalau nk sesuatu.. kita kena usaha sendiri.. x bley nak harapkan orang lain.. so, kalau ada yang tgk aku bertungkus lumus sampai terabai masa rehat sendiri.. paham2 jer la.. bukan mudah nk dapat apa yang kita nak.. bukan semua benda bole datang bergolek... Apa2pun.. kita kena usaha & terus berusaha...

Skang kepala aku terus memikirkan, keperluan anak2 nk sekolah, keperluan aku nk bersalin, keperluan si kecik nnt, bil yang masih berbaki... hmm.. mcm mana yer.. Ya Allah.. bagilah aku kekuatan.. bagi aku semangat.. moga2 apa yang diusahan dapat mengurangkan beban yang aku tanggung nie.. Aminn...

Comments

Popular posts from this blog

WhY???

Tahniah Eija & Ejan !!!

it's normal..