Jalan-jalan survey....... ^_^

Ari nie keje kat opis, ramai member2 xder.. so, agak sunyi jugak la opis.. jalan pun lengang jer.. tapi masuk pantry.. mak aih.. meriah ngan makanan.. macam2 ada.. kira setiap yang datang sumer bawak juadah raya memasing.. walaupun aku cuma bawak nasik goreng.. hehehe

tapi bukan nk citer pasal juadah tue, tapi nk citer pasal aktiviti aku ari nie.. tengahari kuar rehat awal sikit, kuar ngan Sue & Noor.. hajatnya nk gi Bangi nk gi servey kain lagi.. tapi hampa.. xder jugak kain yang aku carik, jadiknya terus melencong pegi tgk mesin jahit... hehehe

Nielah mesin jahit aku skang.. Brand BlueSky.. aku beli nie dulu tahun 2005 baru RM2++ jer kot..sbb bukan nk wat apa pun.. mmg saja hobi.. masa tu tgh amik tempahan jahit langsir, mesin lamaku rosak & aku beli la yang nie.. tahan jugak la sampai sekarang... tapi sejak aku menjahit tiap2 malam nie.. dia dh mula bunyi macam2.. pastu tempat simpan skuci & hold benang pun dh patah.. tapi still bole guna.. cuma sabar sikit & tahan jer la telinga..

Lepas kuar tghari tadi.. makin x sabar plak aku nk beli mesin baru yang dh lama aku teringin nk beli.. Kali nie kalau nk beli aku teringin sangat nk bli yang elok sikit, ada brand.. biarlah harga mahal sikit tapi berbaloi.. mcm2 brand aku survey & mula2 aku teringin nak bli Brother Innov-50, tapi ramai lak yang nasihat jangan beli selain Singer.. sbb bila sekali rosak maka bungkus la jawabnya.. hmmm.. Aku mmg dh survey gak singer Curvy 8770, tapi harganya sangat menelan air liur... RM2695

tapi tadi... sangat seronok pengembaraan kali nie.. wahh.. mcm dh betul2 jumpa jer mesin yang berkenan dihati..& harganya pun boleh tahan la.. & yang penting ada function yang aku nk.. dh tgk katalog, dh tanya harga, dh tanya cara bayaran.. hmm.. apa yang tinggal??? cuma tinggal tunggu masa yang sesuai jer utk dapatkan apa yang dihajati.... :D



Nie la dia.. baru kuar kot model nie nie..Brand Singer 988 tgk kat website pun xder lagi.. harga dia tuh.. yang atas kertas tuh.. nampak?? hehehe kira punya kira.. kalau wat instalment 12 bulan.. dalam rm2++ sebulan.. & kalau aku nk amik gak benda nie.. aku kena mengikat perut lagi, lagi & lagi la jawabnya.. tambahan plak anak dh bertambah next year.. tapi.. teringin jugak nk bli sesuatu utk diri sendiri lepas penatnya bekerja.. asik memikirkan kepentingan org lain je kan.. kurang2 dapat satu yang aku betul2 idamkan.. Alhamdulillah... :D

I WISH... MY WISH WILL COME TRUE!!!!!!!!!!!!

Comments

Popular posts from this blog

WhY???

Tahniah Eija & Ejan !!!

it's normal..