Barut & Bedung Baby...

Riangnya hati bila hajat nak jahit sniri barut & baby blanket dh berhasil... ^_^ seronok sangat... & alhamdulillah.. dari kiraan aku.. dengan menjahit sniri kurang2 aku dh jimatkan dekat rm60++ (mengikut harga pasaran online skang) & mungkin lebih dr itu.. & tentu sekali.. mengikut citarasa sendiri.. Walaupun badan agak kepenatan... tapi yang penting hati gumbira & itu adalah terapi yang baik bagi ibu2 mengandung cam aku nie.. hehehe

Kain Cotton Flannel

Corak = RM4.80/meter (42”), Plain = RM4.20/meter (39”)

so, utk kain aku belanjakan = RM22.80


B kata yang 3 nie cantik utk wat blanket.. aku dh siapkan & hias tepi kain ngan lis
( 1 blanket guna 2 keping lis) = RM0.70/pcs, so utk lis aku cuma belanjakan RM 4.20


Barut Baby : baru dapat siapkan yang Zap On je.. 1 meter = 6 keping barut zap on, & maybe bley buat 3 keping yang bertali (tapi x buat lagi) yang nie aku buat 2 lapik.. depan & belakang sama2 ada corak.. so, nampak lagi kemas & sweet...
Ada 2 size jugak aku wat.. (17.5 x 6.5) & (20 x 6.5), kalau ikut pasaran maybe saiz M & L kot.. lebih kurang la..

yang utk nie.. cuma belanjakan utk beli Pita Velcro jer.. 1 meter kain aku guna 1.5 meter Velcro = RM2/meter = RM3.20


So, skang yang tinggal nk wat Barut Tali ( balance dr kain Barut Zap On nie), tali cuma RM1.30/roll. guna cuma 1 roll je.. pastu kain merah cartoon tu nk wat barut gantung.. hmm yang nie x penah buat lagi.. so agak blur jugak.. hope dapat buat yang terbaik.. ^_^

Disebabkan benang sumer dh ada.. so aku dh jimat lagi kat situ.. & hanya belanjakan RM 22.80 (kain) + RM 4.20 (lis) + RM 3.20 ( Velcro) + RM 1.30 (tali) = RM 31.50, & hasil yang aku dah dapat 3 helai blanket, 6 barut zap on (size M/L) & insyaallah akan dapat Barut Tali 3-5 helai & barut gantung 5-6 helai.. hehe x sabar nk siapkan sumernya.. nnt leh siapkan projek baru lak.. >_<..

Comments

Popular posts from this blog

WhY???

Tahniah Eija & Ejan !!!

it's normal..