lamanya sunyi..

wah.. dah seminggu lebih rupanya x update blog nie.. hmm.. ntah naper skang rasa malas je nk bukak blog, nk bukak fb, nk bukak email.. huh semua malas.. lagipun skang agak bizi sikit kat opis.. ada banyak benda nak kena wat preparation... nak tanak.. aku jugak kena gerakan.. kalau tak.. aku gak kene nnt last2 minit pun.. huhu & itu pastinya aku paling x suka bila kena wat keje last minit.. so, sblm aku tensen kejekan last minit.. baik aku mulakan awal2.. lantak la apa org nk kata pun.. mulut mereka mmg xkan dapat ditutup... janji aku tau.. apa yang aku buat akan memudahkan ramai org.. kan...

So, bila ujung minggu cuti.. pun rasa x dapat nak rest gak.. rutin mingguan dh tentu la xleh nk elak.. basuh baju, basuh pinggan, kemas umah, mop lantai, lipat baju, gosok baju sekolah, isk.. macam2 lagi la.. sampai kadang2 tu dh x terlarat nk membawa badan & sendi pun sakit sana sini.. tapi itula kan.. dh rutin ibu bekerjaya.. bila masa nak berehatnya???tambahan plak ujung minggu skang penuh ngan jemputan umah terbuka.. x pegi kang x sedap plak.. org dh jemput kan.. kekadang tue terasa gak nak amik pembantu umah.. tapi bila pk2 banyak sangat kes2 yang x sanggup kita dengar.. jadik aku xmo la tanggung risiko yang sama.. biarlah aku uruskan sendiri semuanya selagi kudrat nie masih ada..

Diam x diam gak.. tinggal 3 bulan lebih je lagi nk terima kehadiran org baru nie.. & skang pun kepala aku dh ligat berpk mcm mana aku nk susunatur semula umah nie supaya nnt masa baby baru ada.. semuanya dh sedia .. nak buat sorang2 mmg x larat la sangat..tapi dek kerana semangat tu kuat.. so, paksakan jer diri tu.. kalau x nnt, kalau x buat nnt, kalau tangguh2 lagi nnt.. hmm.. mmg xkan berjalan la semuanya.. aku pun x tau apa benda yang banyak sangat kat umah nie.. smpai rasa nak buang jer sumer.. huhu senangnya keje kan.. ^_^

Hopefully semua yang aku plan dalam kepala nie dapat direalisasikan.. huhuhu.. x sabar la nk mengemas umah.. ^_^ bila nk start nie.. bila nie...

Comments

Popular posts from this blog

WhY???

Tahniah Eija & Ejan !!!

it's normal..