Hujung minggu..

Ari nie ari Ahad, selepas semalam penat berjalan2, bershoping sakan ngan B kat KL.. akhirnya hari nie dok umah jer.. tapi bosan gak kalau duduk saja kan.. Pas sahur pagi tadi.. aku sambung tido ^_^, dekat kul 11 baru bangun smula.. pastu mandi manda terus tergerak nk buat kuih lagi.. hehe sbb semalam dh amik oven kat mama.. pinjam jap.. x tahan aku asik hangus jer bakar kuih guna oven toaster..

Misi hari nie pun bermula ngan Cornflakes Madu.. ramai yang kata kuih nie senang. tapi sbb aku x penah cuba buat, jadik agak takut juga kalau x jadi.. tapi nekad jugak.. buat jer.. ikut resepi & ikut jer gerak hati tue kan.. hehe akhirnya.. walaupun ada gak yang hangus.. "memang la aku nie.." tapi kurang2 x la macam biskut2 yang lain.. baru masuk hangus terus.. huhu jadik misi pertama berjaya...


Huda kata sedapnya mak.. yum..yum.. nak makan jugak.."sbb huda x puasa.. "_"

Tgk jam baru 2.30 pm.. kemas2 bahan tadi, solat zuhur & lepak jap.. Pk punya pk... smpat lagi kalau buat satu biskut lagi nie.. termenung jap pk apa biskut nk dibuat.. & yeaa... aku suka semperit.. jadik nak wat semperit.. bukak netbook & search, tgk resepi.. ok bahan cukup & teruskan misi kedua... ^_^

Alhamdulillah.. menjadik jugak.. cuma masa adunan yang 1st, maybe dia lembik sikit jadik dia lambat masak & basah ckit.. tanpa pk panjang aku pun adjust jer adunan.. tambah tepung sikit & tadaaa.. jadik pun.. hehehe Tapi bentuk dia x panjag2 mcm semperit selalu mama buat tue, sbb aku xder acuan dia, yang ada acuan bunga dahlia.. hmm.. lebih kurang sama la tue.. asalkan rasa dia sama.. hope so la kan.. sbb belum rasa pun lagi... x sabar nk tunggu buka nie..

So, abisla aku rasa agenda ujung minggu nie.. Jap gi nak pi buka kat umah along.. nak bawak sekali kuih2 yang aku dh buat.. dengarnya2 along pun dh tersampuk wat kuih raya.. Yeaa.... Seronoknya hujung minggu nie... :D

Comments

Popular posts from this blog

WhY???

Tahniah Eija & Ejan !!!

it's normal..