hari yang....

Macam2 insiden yang jadik sepanjang semalam.. ada suka ada duka.. hmm.. mcm2 ada.. Semalam pegi Chckp 5 bulan.. perasaan itu gembira.. tetiba tersenyum sendiri & keriangan.. Huda pun happy jer... hehe patutlah.. dalam hati itu berkata...

Balik dari sana, pegi smula kedai bakery yang aku beli barang utk buat kuih tu.. ada masalah sikit pasal payment hari masa membeli tu.. transaksi yang cancel tetap dikira & walaupun amountnya bukanla banyak mana, tapi terasa banyak utk hari itu sebab aku dh bujet utk membeli sesuatu dengan duit tu.. tapi semuanya tertangguh gara2 kesilapan yang bukan dr pihak aku.. so, aku pun pegi la report kat Maybank.. & ternyata.. berurusan ngan service counter maybank kajang prima dengan officer yang bernama Pn. Linda tu amat mengecewakan.. apa yang aku harapkan sebagai pengadu menjadi satu beban plak.. bila apa yang aku report dia suh aku sniri deal ngan kedai, call sniri mintak sendiri semua apa yang diperlukan oleh bank.. dia ingat aku tau apa yang dia cakap pasal akaun tu semua & dia pk semua org pham pasal akaun.. ko orang bank.. ko tulis la apa yang ko nak aku mintak kat kedai tu.. xperla.. aku call kedai & mintak apa yang dia nak.. bila kedai dh fax & benda yag dia nak tu bukan seperti yang dia nak.. dia bebel lagi.. itu & ini ibaratkan mcm aku plak yang bersalah .. huh.. masih bersabar & bertahan dengan karenah si pompuan nie.. sbb aku puasa, aku pegnent, aku bawak huda & aku penat... tapi lepas dia cakap itu & ini, aku kata
" boleh tak puan tolong call kedai nie & bgtau apa yang bank perlukan.. jadik dia lebih jelas & saya pun xtau nk bgtau kedai apa yang bank perlu"

dengan sombong & selambanya dia berkata.. "saya x boleh nk call, awak call jer la ckp bla..bla..bla.. again... "
argghh.. aku dh mula hilang sabar.. apakah keje dia sebagai customer service kat situ & apa gunanya aku mengadu kat bank kalau semua dokumen akaun kedai tu aku kena mintak sendiri & deal terus dengan kedai tu utk hantar ke bank.. itu jer yang dia asik cakap berulang sampai aku naik givup & fedup dengan layanan bank yang macam hampeh tu... aku pun x harap utk dia refund balik duit aku on the dot tapi sekurang2nya.. ko amik la borang complain aku nie.. ko cakap la.. " kita akan siasat perkara ni & apa2 hal kami akan hubungi puan.." cukup sekadar itu & aku x perlu nk hilangkan mood aku aritu..

dengan rasa yang amat kecewa ngan perkhidmatan maybank kajang prima tu, aku pun blah dengan muka yang macam kuih raya hangus dah.. huhu.. pegi balik ke kedai bakery kat kajang tu.. BAGUS BAKERY nama dia.. & patut diberi pujian & memang bagus pun kedai nie.. walau x dapat nk selesaikan masalah tu , tapi sekurang2nya.. layanan dia lebih profesional dari bank yang kononnya antarabangsa itu.. andai ditakdirkan duit aku tu lesap macam tu jer.. aku redha jer la.. x kuasa aku nk pegi mengadap Pn. Linda Maybank tu sekali lagi.. Skang harapan aku hanya tunggu akauntan HQ Bagus Bakery tu jer yang akan deal ngan HQ Maybank.. aku penat nak ulang alik sana sini utk mintak balik duit aku dipulangkan.. walaupun hanya sekadar RM66.60
Kuar dr kedai kek tgk jam dah kul 5, kena bergerak utk amik ayen kat sekolah.. serius mmg penat giler & hati pun rasa sangat terbakar.. tapi nasib baik la BAGUS tu membuatkan aku sejuk kembali.. & biarlah.. balik rumah aku terus masak nasik goreng permintaan ayen utk berbuka.. ikut hati rasa x larat.. tapi sian dia pun puasa.. so, masak jer.. B pun xder so aku berbuka ngan anak2 jer... lepas buka ingt nk rest jer, tapi Ayen & huda dh ready ngan kerusi & meja memasing "mak, bila nk start buat kuih nie? apa yang kitorang bley tolong ari nie??" huhu.. anak2 ini .. hari ini mcm x mampu nk kata "mak penat.. esok la.. " walaupun hakikatnya memang sangat penat, semuanya gara2 Maybank itu.. jadi aku pun kemas2kan meja & terus siap2kan bahan utk buat kuih.. xper mak penat asal anak2 mak happy.. ^_^

Malam tu buat Choc Chip.. tapi perasaannya.. kecewa gak.. sebab.. ntah la ek.. adunan maybe kurang tepung pastu oven lak asik nk hanguskan kuih2 aku jer.. baru masak 5 minit pun dh hangus.. aduss.. tensennya rasa.. & paling aku kecewa bila tetiba regulator meletup & berasap.. terus matikan.. & direct jer pasang oven ke plug dinding.. pun ntah kenapa malam tue.. semua serba x kena.. oven lak berasap & hanguskan lagi kuih2 aku.. uwaaa... rasa nak nangis.. tapi teruskan jugak.. sebab walaupun begitu, aku tgk ayen sedap jer makan sampai 2 tray kuih2 yang hangus & pecah2 tu.. huhu.. & dekat kul 11 pm akhirnya siap la jugak.. anak2 pun dh tertido.. penat agaknya.. kesian dorang..

Pagi nie aku bangun siapkan sahur.. lapar sangat rasa, sib baik nasik goreng ada banyk lagi.. jadik aku panaskan & makan kuih raya yang buat malam tadi.. rasanya sedap & boleh la dimakan.. tapi rupanya yang hangus buat hatiku sedikit kecewa.. huhu sedeynya.. rasa nak kuar gi beli oven baru jer.. khas utk bakar kuih.. tapi.. isk.. maybank nie punya pasal.. sumer aku rasa x kena.. huhu.. ntahlah.. ari nie aku nekad nk sambung jugak buat kuih raya.. kalau hangus gak lagi.. hmm.. makan kuih raya hangus la tahun nie nampak gayanya.. huhu

Yang nyata.. mood2 yang x baik semalam itu, terbawa2 sampai ke hari ini.. bila teringat aku mesti rasa isk.. ntah.. nie nak carik benda yang bleh buat aku lupa & yang nyata blog ini mmg tempat aku meluah rasa.. so, harap2nya bleh lega la pas nie.. ^_^

Comments

Popular posts from this blog

WhY???

Tahniah Eija & Ejan !!!

it's normal..