It's My Bithday...


Alhamdulillah.. diberi keiziinanNya untuk aku terus bernafas dibumi Allah ini.. Menikmati keindahan alam, menikmati kebahagian bekeluarga, menjadi isteri, menjadi ibu, menjadi kawan, teman, sahabat.. menjadi sepertimana adanya aku sekarang. Bersyukur ke hadratNya..

Untuk pertama kali dalam sejarah hidup aku.. ulangtahun kali nie aku sambut dengan keadaan diriku yang demam teruk.. huhu sejak dari semalam, mula2 aku ok jer rasa.. setakat bersin2, tapi xleh jadi.. makin lama makin teruk.. kawan2 dh byk kali suh aku pi klinik, tp pkkan yang mc aku utk tahun nie dh abis, so aku cuba bertahan.. tapi rupa2nya.. dalam keadaan berbadan 2 nie.. bukan mudah nak harungi seperti apa yang aku fikir.. jadi nak tanak aku pegi gak PK.. mmg nak melangkah pun aku rasa longlai.. & selepas jumpa Dr.. aku diberikan 2 hari mc.. Dr suh aku rehat betul.. Balik umah semalam.. mmg aku terus tido.. tapi asik terjaga badan aku mula makin teruk, suhu badan aku rasa naik mendadak.. xtau la berapa suhunya tu.. tapi aku dapat rasanya bahang tu.. sampai ke petang.. Ya Allah.. tuhan saja yang tahu betapa sukarnya harungi hari semalam.. Satu badan aku rasa sangat sakit.. buat apa pun x kena.. sampai tiba2 aku menangis sendiri menahan kesakitan.. Tapi alhamdulillah.. aku masih mampu berpuasa sbb kalau aku buka puasa pun xguna jugak.. bukan aku boleh makan.. nk berjalan pun x larat inikan nak menyuap. tekak aku pun perit & sangat sakit.. bernafas pun x boleh..

Lepas buka.. aku terus minum air panas.. aku lalu nk makan buah je.. tapi sumer yang aku telan rasa sangat pahit.. jadi aku terus makan ubat & rehat lagi.. masa tu baru rasa kurang sikit, & barulah aku sambung berbuka tadi.. itupun selepas berkali2 dipaksa oleh B.. tapi badan aku masih lemah.. hinggalah ke hari ini.. tapi alhamdulillah.. hari ini lebih baik dr semalam.. x berapa panas dari semalam..& aku dh boleh mengadap blog nie... ^_^ Harap2 semoga aku cepat sembuh.. sebab kalau aku sakit, kesian suami & anak2.. umah pun bersepah... Aku kena kuat & perlu sentiasa sihat utk mereka... Ya Allah.. Semoga Kau makbulkan doaku ini Ya Allah.. Berilah kesihatan yang baik padaku supaya aku boleh menunaikan tanggungjawabku padaMu & pada ahli keluargaku ya Allah.. Amin..amiin ya rabbalalamin...

Comments

-: Fara_Lan :- said…
E'Pi B'Day Ita.. maaf lambat bona uacapnye.. tu le nak bukak blog bulan2 posa nie cam x sempat plak..
Apapun semoga ita bertambah gembira dengan org2 tersayang & dgn baby yg bakal dilahirkan

Popular posts from this blog

WhY???

Tahniah Eija & Ejan !!!

it's normal..