18 weeks pregnant...

Ikut perkiraan skang usia kandungan dh masuk 18 minggu 3 hari.. bersamaan dah 4 bulan 1/2 dah aku membawa kandungan ini.. Kejapnya masa berlalu.. sedar tak sedar.. baju pun dh mula sendat, banyak yang dh x bley nk pakai.. kalau pakai pun dh macam nagka dh rupa.. huhu...

Berat badan dh tambah lebih kurang 7kg dr berat normal aku.. yang aku rasa.. hmm.. agak drastik jugak la.. tapi nk kata apa kan.. dh anak no 3 pun.. memang perubahan tu cepat jer berlaku. x kisahlah itu semua.. janji yang si kecik kat dalam nie sihat walafiat & sempurna segala sifat...

Malam tadi pulak badan terasa sangat sakit sana sini sampai x boleh nk lelapkan mata.. terutamanya kat pinggang.. maybe sebab baby dh makin membesar & perubahn tulang tu juga akan sejajar dengan perkembangan dia.. Jadi bersabar jer la.. nak bergerak banyak2 pun rasa mengah jer lepas tu.. tambahan masa bulan puasa nie.. rasa x cukup rehat pun ada.. 4.30 pagi kena dh bangun siapkan sahur, balik keje nak masak lagi.. boleh jer kalau nk beli juadah kat pasar ramadhan.. tapi aku yang x lalu, anak2 pun bukan nk makan sgt kalau kita beli je.. so, kurang2 kena gak masak utk dorang.. jadik yang terbaik.. baik aku masak jer utk semua.. tapi xtau la larat sampai hari ke berapa puasa nk masak selalu.. sbb bila idea dh xder.. mm bosan jugak nk pk..

Ari nie gi keje, aku rasa mcm ting tong sikit.. rasa x kena & rasa nk rehat.. tapi aku xder mc dh.. sbb mc dh abis guna masa aku operate kaki dulu.. so kalau aku terpaksa mc pun.. aku kena gi hospital kerajaan utk dapatkan mc tu.. hmm..

Semoga hari ini lebih baik dr semalam & esok lebih baik dari hari ini.. ^_^

Comments

Popular posts from this blog

WhY???

Tahniah Eija & Ejan !!!

it's normal..