Huda pulak demam...

last week ngisahkan ayen yang berpantang sunat.. semalam Huda pulak kena demam panas.. mula2 tu xder la panas sangat.. tapi menjelang malam panas dia makin teruk.. tergerak nk suh dia makan ubat.. hmm.. kalau ikutkan memang susah sangat nk suh dia makan ubat.. sbb sblm nie pun klu bagi dia makan ubat x penah nyer sempat telan.. sumer dia luahkan balik..

tapi malam tadi sbb dh risau sangat ngan panas dia.. aku try gak la pujuk dia makan ubat tu.. mmg dia kata xnak jugak.. tapi pujuk punya pujuk.. dia kata nk makan yang pink jer.. aku pun rasa lega la jugak.. at least dia kata nk makan ubat.. so cuba la suapkan kat dia.. tapi hmm.. hampa jer.. dia tetap xmo makan jugak.. dh puas aku berlembut suh dia makan.. dia xmo jugak.. sampai la dia ludahkan ubat tu.. aku pun jadik naik angin.. x sabar dh aku tgk karenah dia.. sbb masa tu pun aku tgh pening kepala, perut aku pun rsa x selesa.. tekak rasa loya.. tapi pkkan anak yang juga x sihat tu.. xperlah.... aku ketepikan diri sniri.. layankan dia jugak... sampaila dia muntah kat lantai aku betul2 rasa geram.. actually bukan geram kat dia sbenarnya tapi jadik risau.. dh tau sakit macam tu tapi masih degil xmo makan ubat.. aku betul2 tensen.. last2 aku tinggalkan je dia ngan muntah2 tu & aku pi mandi.. tenangkan fikiran & berdoa jer aku hilangkan marah aku sama macam air yang mengalir tu..

Selesai mandi.. aku terus kemaskan muntah huda yang bersepah kat dapur.. tgk dia dh lena kat sofa, maybe x larat kot or penat kena marah.. ntahlah.. yang nyata aku risau tgk dia.. last2 aku bagi je ubat yng masuk ikut punggung tu.. itu jer cara terbaik.. walaupun cara tu jugak dia xnak.. tapi tu jer iktiar terakhir aku.. pastu lekatkan coolfever kat dia & balut dia ngn comfoter.. pastu dia x nagis2 dah.. tido terus.. tapi x lama kot.. dalam kul 4 pagi camtu, dia ketuk pintu bilik.. nk tido ngn mak.... tapi bila aku rasa badan dia.. panas naik balik.. aku peluk dia kuat2.. selimutkan dia tapi makin panas lagi.. last2 ajak huda mandi.. sib baik dia kata OK.. so pagi2 buta tu aku mandikan dia ngan air sejuk.. pastu letak ubat tu lagi & tuamkan towel kat atas kepala dia.. temankan dia tido sampai pagi.. tapi dia x tido pun.. aku jer yang tersengguk2 ngantuk.. huhu..

Alhamdulillah.. pagi tadi panas huda dah kurang.. so aku hantar jer dia kat umah makpah & pesan suh mandikan kerap2 kalau panas lagi.. ubat dia tinggal satu jer.. & klu bley aku xmo selalu guna ubat tu.. sian dia.. tapi xder pilihan dah.. dia pun xnak makan ubat... so nk wat camne... *-*

*******************************
Huda.. mak harap nanti bila huda dh besar, huda pandai pk mana yang baik & mana yang tidak.. masa sakit jangan xmo makan ubat... Hope anak mak cepat sembuh & sihat selalu.. Mak ayah abang sumer risau kalau huda demam... sebab kalau Huda demam, suhu huda mmg sangat tinggi.. pastu Huda susah plak nak makan ubat.. camner nak sembuh?? Apa2pun, semoga anak mak x pape... Mak sayang Huda !!!

Comments

Popular posts from this blog

WhY???

Tahniah Eija & Ejan !!!

it's normal..