8 weeks pregnant...

kenapa ntah aku tergerak utk citer pasal pengalaman aku mengandung kali nie.. mungkin juga sbb kali nie agak lain & agak seronok mengandung... hahaha kenapa?? hmm.. nanti aku citerkan..
pertama dalam segalanya.. mmg pregnant kali nie bukan yang dirancangpun.. tapi aku tetap menerima dengan penuh kesyukuran.. tambahan lagi, pengalaman kali nie.. aku dapat rasa dimanjakan seperti org mengandung.. apa jer tergerak nk.. mesti ada yang cuba dapatkan.. terutamanya suamiku.. kalau dulu.. maybe dia x berapa paham sangat peel org membawa nie kan.. tapi skang.. nampak dia begitu ambil berat pasal aku.. sumer dia akan pastikan ada & selesa utk aku.. hehe seronoknya..

tapi bukan semua pengalaman itu manis, ada jugak yang kadang2 x berapa best.. yerla.. skang nie tenaga x sekuat dulu.. aku mmg cepat penat, berdiri lama x boleh, buat keje lelama pun x boleh.. kejap2 mesti nak rehat.. pastu makan sikit2.. tapi nk selalu makan.. so kekadang tu letih ulang alik ke pantry jer.. bila time mood baik.. ok la.. bila mood x ok.. rasa nak marah sumer org.. tgk benda x siap marah.. tgk umah besepah.. marah.. tgk benda yg x selesa kat mata tu.. mula la moody jer.. ini x kena itu x kena.. mana yang aku bleh kawal tu.. aku try gak la kawal.. tapi kekadang bila badan dh letih.. x dpt dh nk tahan dh.. terlepas jugak.. hmm.. harap2nya angin yg x baik tu x lama la kan..

pasal makan.. aku x cerewet.. tapi dulu klu mengandung yg 1st & 2nd suka sangat ngan mcD.. boleh kata seminggu 3x kompom aku makan mcD.. tapi yng 3rd nie lain macam sikit.. langsung aku xleh nk makan mcD tu.. bau pun aku rasa loya dah.. adoi.. haha.. selera more on kampung & makanan yg dimasak sendri oleh org2 yng rapat ngan aku.. huhu.. sian mereka.. tapi nk wat camner.. bukan dibuat2.. dh terasa begitu..

& pasal bentuk badan.. kompom kali nie adalah yg paling drastik kot.. Klu dulu.. stakat baru 2 bulan nie.. leh selamba panjat tangga lagi.. pakai jeans.. kulu kilir xder org tau pun aku ngandung.. tapi la nie.. perut dh besar cam org 4 bulan dah.. haha.. kembar agaknya.. huhu...

x sabar nk tunggu 1st checkup.. nk tgk apa keadaannya si kecil kat dalam nie.. tunggu...

Comments

Popular posts from this blog

WhY???

Tahniah Eija & Ejan !!!

it's normal..