pada suatu hari yang tak diduga...

04 Mei 2010 : Jam bunyi pukul 4.30 pagi... aku matikan, bunyi lagi pukul 5.00 pagi aku matikan jugak.. last2 bangun pagi hari itu pukul 6.30 pagi.. hmm.. agak kelewatan jugak.. terus bangun, mandi, solat & mengejutkan anak2 & suami yang masih lena diulit intan.. hehe.. bersiap seperti biasa, tapi badan terasa x berapa stabil, hati pun berapa x berapa sedap, fikiran agak terganggu.. tapi xtahu apa & mengapa punca pada perkara itu.. tapi teruskan juga rutin harian itu seperti biasa walau terasa agak keberatan.. dek kerana itu.. aku pun capai jer baju apa yg ada & sarung jer la tudung mana yang ala2 sesuai.. rasanya mcm xsesuai mana pun.. hahaha.. gasakla.. janji sampai kat opis lengkap berpakaian suda.. :P

Nak keluar dari umah, terdengar pulak anak sulung aku batuk2.. mula2 rasa cam biasa jer.. xperlah.. nnt balik kang bawak la gi klinik, tapi lepas tgk dia mcm nk muntah jer.. pastu batuk lagi.. hati rasa x sedap.. terus cancel gi opis & hantar anak gi klinik dulu.. Huda pun kata nk ikut mak.. memandangkan aku akan masuk lewat ke opis, so, xpelah.. baik aku hantar jer si comel nie gi skolah.. lagipun bukan selalu.. sbb pagi2 ayah dia yang hantar.. mood aku x berapa nk baik jugak masa bawak anak2 nie.. tapi cuba gak gagahkan diri tu.. rasa x kena sana & sini, tapi memandangkan org tersayang berada disisiku.. kuatkan hati tabahkan hati, drive & tawakal jer..

Lepas hantar huda, terus bawak ayen gi Az zahrah Bangi. sbb nk tunggu azzahrah bandr tek x bukak lagi.. sampai kat sana.. alamak, ramai lak orang.. sian ayen kena tunggu.. mula2 bole tahan je tunggu tapi lepas tu ayen pun dh mula bosan, x dok diam.. aku abaikan jer & tunggu je la ngan sabar.. tepat kul 9, akhirnya no kami dipanggil jua.. jumpa dr, cerita itu & ini.. alhamdulillah.. ayen xder apa2, cuma mungkin tonsil dia tu yng jadik punca.. as usual.. hmm.. alhamdulillah lega.. aritu ayen dapat mc. so hantar dia gi baby sitter jer.. skip la sek. agama & sek. kebangsaan sekali.. then aku terus gi opis.. dekat 10 lebey gak baru sampai...

Sampai kat opis, perut agak kelaparan & pedih sbb x sarapan dr pagi.. lupa sbb asik pkkan anak yg x berapa sihat nie.. so terus je la masuk pantry dok makan.. x sempat pun nak jamah pape.. kepala dah berputar2 pening.. tapi mungkin sbb angin dh naik kat kepala nie.. so, cepat2 makan & rehat jap.. tapi pening x jugak kurang, so aku mintak kat bos nak lepak kat surau dulu, baring... dekat 2 jam dh baring.. tapi still x kebah2.. jangankan kata bangun, beralih kepala pun dunia ku seakan berputar.. aku merengek sensorang kat surau tu.. nk mintak tolong xder siapa kecuali aku.. so, istigfar je, ingt tuhan... itu je mampu aku buat.. tetiba teringat utk sms B.. mintak tlg B amik & hantar aku balik.. serius x larat dh nie.. dalam hati agak berat nk suh b datang opis tapi sebab dh x larat sangat.. terpaksala.. Sori B.. kebetulan.. masa tu B ada keje kot, xbleh nk hantar aku balik.. so, aku tahan lagi..

dekat kul 1 agaknya, dengar sorang demi sorang masuk surau.. tapi aku x mampu utk bukak mata & tgk siapa yng datang.. kepala aku masih berputar.. dalam ramai2 yg tanya aku cuma ingt su je.. sebab sue naik hantar air & ubat.. aku makan & sambung tido balik.. tapi pelik.. x jugak jalan.. malah makin berputar, aku redha je n berdoa harap2 menjelang petang pening aku akan hilang.. & x lama lepas tu, B call, B cakap B boleh amik.. alhamdulillah.. hatiku berbunga2 , rasa lega kejap walaupun kepala tu x jugak lega.. B amik & papah aku masuk keta.. & otw balik bgtau B utk singgah klinik.. aku takut2 kot kena darah tinggi je.. sbb masa dalam surau dengar ada yg tanya.. "ko darah tinggi ke darah rendah nie.." aku x mampu jawab cuma biarkan jer soklan tu berlalu.. sbb aku sndiri pun xtau kenapa dengan aku..

Sampai kat klinik :
Dr : awak mengandung ke?
Aku : xtau dr.. kepala saya pening sangat.. berputar2..
Dr : selalu mengandung camne?
Aku : x tau, dh lama x mengandung, x ingat.. (jawabku selamba.. mmg x ingt pun)
Dr: Period awak bila?
Aku : lum lagi dr, esok lusa ikutkan.. x lewatpun lagi...
Dr : hmm... (agak bingung)
xpelah.. kita wat urin test ek..
Aku : ok.. terus gi toilet dgn dipapah oleh B.. serius, x larat berjalan dah...

*pas wat urin aku masuk bilik dr.. n nurse datang bawak keputusan sambil mengangungkan kepala kat dr..

Dr : mm.. confirm dah.. awak pregnant..
aku : haa???? (blur, kelu .........)
betul ke dr? confirm?
Dr : a'a, 4 minggu dah.. insyaallah klu ok sumer deliver 12.01....
aku : hanya mampu memandang B sambil menitiskan air mata..
Dr : kena kuat sikit la yer... selalunya kalau early pregnant mcm nie, teruk gak la.. kena kuat ek..
Aku : angguk jer tanda paham.. patutla..... :)

******************************************************
aku x expect pun aku akan mengandung lagi, tapi bila dengar berita nie.. aku cukup bersyukur denganNya.. sesungguhnya ini adalah satu rahmat yang dinanti oleh setiap ibu bapa.. Aku redha & aku bersyukur dengan kurniaanNya.. harapan dengan adanya tambahan zuriat ini, akan mengeratkan lagi keluarga kami.. aku harap juga baby ini akan dapat dilahirkan dengan sihat & sempurna seperti abang & kakaknya.. menepis segala perasaan negatif yang ada dalam kepala nie.. Aku.. melalui saat2 ini dengan ceria & kadangkala aku takut juga..... Doakan kesihatan kandungan ini, doakan kesihatan aku, doakan segalanya akan menjadi lebih baik dari yang terbaik.. Aminn....


Comments

-: Fara_Lan :- said…
Alhamdulillah... seronok fara dengar berita gembira itu..yang penting skrg ITa tabahkan diri untuk menjaga kandungan tu... Tahniah buat Ita & epul

Popular posts from this blog

WhY???

Tahniah Eija & Ejan !!!

it's normal..