kenapa "SUNYI??"

rasanya macam dh lama sangat aku x lawat blog nie.. bukan blog aku jer.. blog dorang pun jarang dh aku bukak & baca.. bukan x sudi.. tapi mcm timing aku pack giler skang nie.. W/pun ramai yg kata, bulan pose nie, bulan utk kita kurangkan aktiviti & boleh rest ckit.. tapi cam terbalik lak bagi aku.. rasanya bulan pose nie la.. aku cam xleh nak rest sangat.. Banyak benda yang aku kena buat & pkkan.. Ikut hati mmg x larat .. tapi istilah aku senang jer.. "NEVER SAY NO".. sbb once kita kata 'NO'.. maknanya selamanya la kita akan sentiasa kata tidak.. kan..kan..kan.. So, kawan2.. time to change.. thnk +ve, yakinlah yang walau sebesar mana pun masalah/keje yang korang kena selesaikan.. YAKINLAH BAHAWA KALIAN BOLEH.. Sbb Allh x suka hambanya yang mudah menyerah sebelum berjuang... huhu...

Banyak benda yang aku dh termiss utk share kat blog nie.. & banyak benda yang aku rasa aku nk luahkan tapi.... terbiar begitu saja.. sebab.. aku ada semangat baru dalam JIWA aku lepas aku gi course 2 hari aritu... Mula2 dapat surat gi kursus, aku mmg mcm " isk dorang nie.. xder ke krss lain yg dorang nk suh aku pegi..." tapi lepas aku attend kursus tu.. aku rasa, satu semangat baru dh muncul.. banyak aku berdiam & muhasabah diri.. Subhannallah.. betapa lalainya hidup aku selama nie.. tapi Alhamdulillah.. Allah masih bagi aku ruang untuk berubah.. & mencari, apa tujuan hidup aku sebenarnya.. Insyaallah.. aku akan terus mencari.. & semoga aku x terpesong dr jalan itu... Aminn...

"Kalau x dapat apa yang kita suka, cuba suka apa yang kita dapat.."

yerp.. ayat ini, adalah salah satu antara beberapa ungkapan yang aku dengar dr penceramah tu.. & aku rasa ayat nie la yang buat aku banyak berfikir.. Kalau sebelum nie.. aku kadang kala mengeluh/ sedih/kecewa/marah & mcm2 lagi la yg aku rasa bila x dapat apa yg aku impikan.. tapi.. bila aku dengar & amati ayat nie, aku rasa.. aku patut berubah... hmm.. ada yg dh terasa ngan perubahan tu... & aku rasa serba salah gak.. tapi nk wat camner... aku xnk pk dh benda2 yg buat hati aku nie rasa sakit.. x tertanggung dh asik nk bersabar & diamkan.. abaikan... hmm.. jadi penyelesaiannya.. camnie la.. kan...

Sbenarnyakan.. ada satu benda yg aku nk luahkan.. tapi, mcm x terungkai... biarlah.. Insyallah.. lama2 redalah perasaan tu nnt kan...

Sebelum terlambat & sementara masih berkesempatan nie.. aku nk Mohon Ampun & Maaf kepada kalian yang membaca blog aku nie.. Maafkan salah silap , terlanjur kata, terlebih bicara.. Andai kita saling mengenali.. Ampunkan segala tingkah laku yang terbuat korang semua rasa x selesa ngan aku.. Halalkan segala makan minum & andai ada salah silap korang kat aku yg sedar mahupun tidak.. AKU MAAFKAN sepenuh hati.. Semoga sifat saling maaf memaafi ini akan menjadikan jiwa kita lebih tenang lagi utk mengharungi hari2 yang mendatang.. So, aku ucapkan.. SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI.. Berhati2 berhari raya... Beringat & berpada2lah dalam berbelanja.. K..

___________________________________________________________________________

**
KENAPA kita terlupa untuk MENGHARGAI bila orang tu ada di depan kita?? dan KENAPA perlu MENCARI bila dia mula menjauhkan diri ?? KENAPA bila dia DEKAT dengan kita kita LUPA & HANYA PENTINGKAN DIRI & bila dia dah TAKDE .. tau pulak kita rasa SUNYI...**

______________________________________________________________________

Comments

Popular posts from this blog

WhY???

Tahniah Eija & Ejan !!!

it's normal..