Esok Puasa...

Ye.. ye.. esok puasa.. ee.. betul ke esok dh puasa?? huhu.. macam2 tanggapan muncul.. tahun nie macam perjalanan tu terlalu pantas jer.. sedar x sedar dh nak puasa dh rupanya.. klu xder org remind.. aku pun x ingt yag esok dh nk start puasa.. :P

hm.. banyak kebaikan & kelebihan bulan Ramadhan nie.. seperti yg semua sedia maklum.. ia tuntutan agama & byk kebaikan yg dinyatakan dlm bulan ramadhan nie.. sumer org pun tau tu.. & yg aku nk bgtau adalah.. utk mereka2 yang dh lama teringin nk mengurangkan kadar lemak dlm badan... kurangkan berat badan.. kurangkan belanja harian.. kurangkan buat benda2 tak berpaedah.. haa.. mmg bulan nie bulan yang sangat sajak utk lakukan sumer2 tu.. & smpai semalam.. aku x rasa lagi mcm nk puasa.. sampaila tetiba tergerak hati tu kata hari nie.. "wow!! bestnya esok puasa.." hehe..

Banyak benda nk kena atur balik bila dh start bulan puasa nie kan.. timing kena betul nie.. dh le sejak sebulan kebelakangan nie.. aku mmg lewat jer bangun pagi.. huh.. semoga ramadhan ini ramadhan yang terbaik utk aku.. Aku harap.. aku akan jadik lebih baik utk ramadhan nie.. lupakan benda2 yg akan mendatangkan keburukan.. & pk yang baik2 jer..

Untuk Suamiku, semua family, sahabat handai, rakan taulan, waima musuh sekalipun.. ampun maaf dipinta diatas segala kesalahan yang sengaja mahupun x sengaja aku lakukan kat korang semua.. Halalkan makan minum.. Mintak maaf atas segala sesuatu yang aku dh buat korang terasa hati/merajuk/kecewa/kecik ati/makan ati/ whtever lagi la.. Sbb mmg aku nie suka cakap jer apa yg aku pk.. kadang2 x maksud apa2 pun.. just joking.. tapi kita x tau jugak kadang2 benda tu buat org lain terasa kan.. & ada jugak apa yg aku kata mmg aku maksudkan betul2.. hehe i'm just a human.. So, MAAFKAN SAYA wahai kalian semua..

Selamat Berpuasa, Andaikan Ramadhan ini ramadhan yang terakhir utk kita semua.. Pasti kita akan lakukan yang terbaik kan... Insyallah....

_________________________________________________________________________

Do ' a malaikat Jibril menjelang Ramadhan " "Ya Allah tolong abaikan puasa ummat Muhammad, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal yang berikut:
* Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya
* Tidak berma ' afan terlebih dahulu antara suami isteri;
* Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya.

Comments

Popular posts from this blog

WhY???

Tahniah Eija & Ejan !!!

it's normal..