My Last MC..

hehe ... patutnya aku keje dh kan arinie.. tapi rupa2nya masih MC lagi.. huhu.. Tgk keadaan mcm Dr tu nk bagi aku sbg MC lama lagi.. tapi aku kata.. ckplah utk arinie jer.. ISNIN saya nk masuk keje la..

"betul ker awak nak masuk keje nie??"
"Insyaallah.. MC esok jer ckplah DR.."
"bleh ke nie?? betul??"
"yup BETUL"
"hmm.. klu gitu okla.."

** pesanan dr DR :
1. Jalan wat benda lasak2
2. Jangan bawak benda berat2
3. Banyakkan Xcercise
4. Kena kuatkan otot kaki nie lagi..
5. Nanti lepas raya jumpa saya semula.. 2nd Operation.. huhu

hmm.. tang no.5 tu yang aku x sanggup tu..

'err.. xbleh ke klu x buat DR??'
'boleh.. klu umur awak 50an mmg x payah buatla.. tapi sbb ni muda lagi.. so, DIGALAKKAN buat balik la.. sambung ECL yg koyak tu.. klu x buat nnt.. awak akan mudah terkehel, mudah jatuh pastu nnt bahagian lain plak cedera..'
'hmmm....'
'xper.. sikit je.. nanti dah buat.. baikla. lps tu nanti boleh jalan elok.. apa2pun awak kena kuatkan otot kaki ni dulu.. lps tu nnt kita tgklah tarikh yg sesuai utk wat operation tu..YA!'

Dr nie punya ayat punya la baik.. cara dia cakap pun COOL jer.. mmbuatkan kita susah nk kata NO.. aku masih berfikir2 lagi.. hmm.. takut mmg takut gak.. mcm x sanggup plak nk lalui balik pengalaman masuk bilik bedah, dok wad lama2, jalan guna wheelchair, walking frame, tongkat.. huhu mcm2 benda dh guna nie.. kena belajar jalan balik.. anak2 mcm mana, suamiku lg.. kesian nnt dia huru hara uruskan umah & anak2.. keje lagi.. hmm.. tambah plak tahun depan adik2 ku ramai lak nak kawin.. along pun dh nk bersalin nnt.. pastu umah kg pun x abis siap.. nk selesaikan jugak tu.. hmm.. camner ek.. *&%%^&**((**() -----bingung---- tapikan.. betul jugak kata DR tu.. klu aku x wat nanti.. kesan akan datang kita x tau kan.. aku jugak kena tanggung sniri nnt.. hmm.. tgklah mana2 nnt.. apa2 pun aku kena banyak xcercise utk kaki nie lagi.. bak kata DR.. "menggigil lagi nie.. otot kamu x kuat lagi.. bykkan xcercise.. " hehe.. baik tuan doktor!!

Mcm biasa, lepas jumpa DR kena pegi FISIO.. kali nie treatment x byk.. cuma 2 jer.. Ultrasound & Shortwave.. tapi ntah kenapa.. yang x byk nie la yg buat aku letih bagai nak gila.. nak berjalan lepas tu pun lalok je.. longlai semacam.. sampai hampir nk pitam masa tgh beli makanan kat pasar malam.. nasib baik B ada dekat.. so, smpt la aku berpaut kat dia..
Ikutkan malam tadi nk joint IS wat tahlil arwah suami dia, tapi aku sniri pun mcm x larat nk bawak diri.. takut klu pegi nnt pun, susahkan org kat sana plak.. huhu.. so, terpaksa la cancelkan niattu.. SOri Is.. & harinie... badan masih terasa penat lagi penangan FISIO semalam.. so, aku decide utk rest jer ari nie.. So, Insyallah.. kawan2 yang menanti kehadiranku kat OPIS tu.. kita jumpa ari ISNIN ek.. Insyaallah...

FISIO plak kata..
1. Bykkan wat xcercise --- cm Dr kata gak
2. Kena kuatkan otot nie.. prepare utk operation tu..-- DR pun kata gitu
3. Jalan slow2 dulu, dh ok laju sikit, dh terasa yakin baru bleh joging..skang lum lagi..-- huhu ingtkan dh bleh berjoging dah.. berangan dah nk jog kat taman bawah tu..
4. X boleh wat keje berat2 lagi.. elakkan.. --- Nie la part yg paling susah..
5. Naik tangga hati2.. berpaut dulu
6. X bleh bwk basikal lagi.. nnt pegi Gym, guna basikal xcersice tu xper.. -- ooo.... ingtkan dh bleh bawak basikal biasa.. hehe baru jer berangan naik keje nak round opis ngan basikal..
7. Jumpa lagi 2 minggu.. -- huhu.. FISIO lagi...

apa2la kan.. untuk kebaikan jugak.. Insyaallah...

Comments

Popular posts from this blog

WhY???

Tahniah Eija & Ejan !!!

it's normal..