KAKI Semakin BaiK, HATI semakin SakiT

Alhamdulillah.. cedera kat kaki aku semakin beransur pulih.. Cuma lately rasa mcm x cukup REST sbb nak PREPARE utk WEDDING adik Ipar aku this weekend. Nak citer penat tu memang penat giler.. walaupun aku MC skang nie.. x keje.. tapi still kena 'keje' gak kat umah.. Siang aku kat umah siapkan hantaran, bunga2an, siapkan langsir bilik pengantin.. hah macam2 la kena siapkan.. Pendek citer sumer benda aku kena pastikan BERES sebelum waktunya.. IKUTkan HATI.. mmg aku X LARAT dh nak wat sumer nie.. yelahkan.. keadaan aku nie pun bukannya sihat sangat.. Walaupun yg injured adalah kaki.. tapi bila dh kaki xleh nk wat apa.. dia akan effect seluruh badan.. akk aku selalu pesan.. 'berpada2la buat tu.." hmm.. mmg aku nk sangat ikut ckp tu.. TAPI... hmmm... berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul... aku xnak jadik SELFISH!!

"KO tak rasa.. tu pasal la KO x tau..yang KO tau hanya KO punya PENAT, KO punya XSIHAT, Ko punya MASALAH.. Abiss.. Ko x pikir KITORANG punya PENAT, punya XSIHAT, punya MASALAH.. wey.. wakeup la.. DON't BE SELFISH ok!! apa yg org buat sumer utk KO ni.. Xkira dah penat ke apa ker.. sumer TOLAK tepi. untuk pastikan KO HEPPY & RAIKAN hari tu nanti dengan gembira.. Kalau KAMI bley lupakan segala masalah, leh lupakan penat & kesakitan ni utk KO.. apesal KO xbleh buat gitu kat KAMI?? padahal.. MASING2 pun keje jugak.. PENAT jugak.. huh.. sampai bila la KO nak brubah jadik DEWASA ek.. ckp2lah wat PERANGAI HANGIN ko tu.. Xkemana nnt.. Takut bila ORG SUME dh bosan.. MAKAN DIRI KO jawabnya.."

Aku xpaham betul la.. kenapa la kan manusia nie.. terlalu pentingkan diri & ASIK PK DIRI SENDIRI JE.. bila org tegur.. mula la kata kita x paham la.. kita x keje penat cam dia la.. kita itu la ini la.. Wht the hell.. Aku sian tgk Parents In LAw aku.. tu pasal la aku sabar & buat jer la sumer benda nie utk dorang.. Sbb dh macam mak bapak aku sniri dah.. X sampai ati aku tgk dorang susah payah berdua.. Isk..isk..isk...

Ntahlah ek.. Aku TERLALU EMO ke?? takk... aku rasa aku dah abis COOL dah nie.. Actually.. aku rasa cam 'merajuk' ckit.. hmm merajuk ke?? bukan kot.. perasaan nie macam 'terluka' & kecewa ckit la ngan apa yg berlaku skang nie.. huhu Ntahla susah nk kata perasaan nie.. Gasakla kan.. SAPA KISAH?? Aku sakit ke.. aku penat ke.. aku ada masalah ke.. xper.. aku leh hidden kan tu sumer.. Sbb aku xnk mixkan benda2 tu ngan family.. Cuma patutnya.. HARGAILAH apa yg org dh buat utk dia kan.. huhu.. akan terasa hati ke ngan aku pasnie?? hmm biarlah.. asik aku nk kena jaga hati.. org lain x kisah pun.. pandai2 la KO nk tafsir apa yg aku luahkan nie.. AKU pun ada PERASAAN, AKU pun tau PENAT, AKU pun ada HAD SABAR gak.. Diam2 lama2 leh MELETUP gakkan.. Apa2la..

SEMOGA KO BERUBAH & PANDAI PK PERASAAN ORG LAIN.. org lain sumer wat diam2 jer.. sbb MALAS nk bagi ko KECIK HATI.. see.. semua org tu still nk jaga lagi perasaan ko.. walau ntah macam2 benda ko wat mereka nie TERASA.. hmm.. DUNIA..DUNIA.. Semoga mereka2 ini sedar SEBELUM TERLAMBAT!!!

AMin...

Comments

BunBun said…
i kn0w.. i kn0w..

Popular posts from this blog

WhY???

Tahniah Eija & Ejan !!!

it's normal..