Jalan2 sambil berjalan...

hmm.. nampak gayanya MC aku kali nie mmg byk terisi ngan pelbagai agenda.. Lepas adik ipar aku kawin last week.. pastu pegi menghantar ke umah lelaki lak kat Penang.. ntah la nk kata penang ke Kedah ke.. sama jer.. sbb doknya kat sempadan.. hmm.. trip kesana alhamdulillah.. semua berjalan baik.. kitorang pegi 5 keta termasuk pengantin.. Gerak dr sini dlm kul 10 am mcm tu.. pastu sampai kat resort.. dlm kul 2.15 lebih kurang la.. Ngam2 time org abis semayang Jumaat.. Hmm.. terpegun gak masa mula sampai kat ANISANI VILLAGE RESORT tu.. bukannya apa.. letaknya tinggi diatas bukit.. bleh nampak pemandangan kampung..best... difhmkan resort ru baru je dlm 7-8 bulan running. So, byk lagi la benda yg dia kena perbaiki. Masa aku dok kat situ.. yg x best cuma a/cond & air jer.. bukan xbest sgt pun.. kira ok jer la.. sbb org tu kata.. air & elektrik x ckp sampai kat sana.. iyalahkan atas bukit lagi.. Lagipun bak kata weng.. kawsn kpg kat situ mmg ada masalah bekalan elektrik.. so, no wonder la kan.. resort tu mcm tu.. tapi overall aku rasa puas hati la menginap kat situ.. sbb bilik dia pun besar & klu tgk equipment yg dia pasang kat bilik2 tu semua yg bagus2.. bukan cap ayam punya.. Maybe.. lepas nie dia akan improve a lot la bila dh lama buat bisnes kan..

Ptg lepas makan tghari, aku nampak signbord tulis HUTAN REKREASI BATU HAMPAR 600m.. hmm.. maknanya x jauh dr resort kitorang.. so, apa lagi decide ngan sumer pakat jom pegi.. hehe.. ingt x aku ada kata nk pegi tgk air laut ke.. air terjun ke kan.. haa.. ni la peluang aku .. so, sampaila aku kat sana.. hmm not bad la tempat dia.. klu dia jaga kebersihan lagi sikt.. aku rasa tip top dah.. anyway enjoy jer kat sana.. air dia pun sejuk je.. geram je x dpt mandi air terjun tu.. takut licin.. lagipun kaki aku ni lum bleh lasak sepenuhnya.. so, kena take care gak la..



esoknya.. pegi hantar pengantin.. haa.. ni la kali pertama aku merasa dok makan sekali kat meja pengantin.. hehe selalunya jadi tetamu biasa jer kan.. tapi sbb ni menghantar adik sniri, so merasala.. Layanan... jangan kata la.. siap nk suap ke mulut la makcik yg jaga meja tu.. sampai segan lak rasanya.. Makanan.. WOW!! superb!! aku paling suka masakan ikan dia.. xtau la ikan apa.. sbb aku tau makan jer.. hehe & yg best gak udang goreng tepung.. hmm byk gak la aku makan.. rasanya itulah time aku makan paling byk semenjak MC nie.. hehe Alhamdulillah...

Selesai menghantar, kitorang pun gerak ke PENANG.. Asalnya family aku jer yg pegi.. tapi lepas tu.. semua rombongan pun kata nk follow sekali.. so, 4 keta la kitorang gerak gi PENANG.. gi sna aku xder la xcited mana sbb dh penah pegi kan.. & dh tau dh jalan penang yg pening tu camne.. hehe tapi yg lain x penah pegi.. so aku follow jer... cuma kali nie.. merasa la tgk pemandangan penang waktu malam masa kat atas BUKIT BENDERA tu.. best!!!.. kononya lepas tu nak pegi Batu Feringgi.. tapi sbb dh malam & masing2 pun mcm dh penat.. so dorang cancelkan pegi sana.. Aku ingt mulanya klu dorang jd pegi , aku nk bwk dorang jalan2 kat night market dia.. tp itulh.. sbb pegi ni pun terlanjur menghantar pengantin kan.. so, xleh nk kata gak la.. klu mmg niatnya tu pegi berjalan2.. mmg x tinggal la sumer tempat2 tu kan..

hehe.. ramai yg marah aku pose camtu.. hehe.. saja carik pasal...

So, selesai sudah apa yg patut diuruskan.. tenaga pun dah banyak kuar, belanja jangan citer la.. walaupun adik ipar .. tapi aku dh mcm kakak sulung dah.. so, xkan nk wat bodo je kan.. xkisahlah pasal belanja nie kan.. sbb duit boleh dicari.. yang penting, apa yg kita plan berjalan baik & semua org puas hati.. err.. w/pun ada yg x puas hati sana sini.. nk wat camner kan.. adatlah.. yang nyata aku & family in law aku dh wat yg terbaik utk memuaskan hati semua pihak.. so, klu ada kurang tu jugak lagi.. ampun maaf dipinta.. kita hanya merancang, yang tentukan tetap ALLAH juga... kann....

Comments

NAAA said…
Tq juga utk layanan dari family perempuan masa kat Kajang yea.. :-)
ephol said…
alamak... peruttt... perutttttttttt...
Eyta Wahab said…
To : NAA, TQ gak sbb sudi datang & bawak family melaka tu...

To : ephol, ala B.. perut tu la besttt!!! Jadik bantal peluk.. huhu

Popular posts from this blog

WhY???

Tahniah Eija & Ejan !!!

it's normal..