"FiSiO"

Salam ceria semua.. hehe ari nie aku nk citer pasal benda yg agak mengembirakan.. huhu.. Pagi tadi aku attend 2nd sesi fisioterapi.. kali nie nyer terapi agak lama.. dekat 2 jam aku kat bilik fisio tu.. masa mula2 datang.. mcm biasa, aku bertongkat. Masuk jer kat bilik fisio.. dia kata.. baring situ mcm biasa.. korang tau apa yg dia buat?? haa.. dia suh aku baring meniarap.. & bengkokkan kaki aku sejauh yg boleh.. Subhanallah.. SAKIT giler.. aku siap menjerit SAKIT!!! lagi.. pastu dia kata "tahan sikit ek.. sikit jer nie.. klu saya tak buat camnie nnt kaki awak x baik.. " pastu dia tekan lagi kaki aku, lagi..lagi & lagi.. huhu.. ntah berapa kali ntah aku terjerit SAKIT.. siap aku tarik hujung katil tu.. air mata siap ngalir lagi.. lepas tu dia kata.. ok rest kejap.. FUHH masa tu aku rasa lega kejap.. kaki dh menggigil nie.. pastu mcm biasa.. dia teruskan ngan excercise2 tekan lutut, angkat kaki dll.. sampaila lepas tu dia suh aku bangun & cuba kayuh basikal.. mula2 mg aku x yakin utk kayuh basikal tu.. tapi lepas lama kelamaan.. kaki aku dh mula rasa longgar dah & boleh kayuh basikal tu.. bukan kejap tau.. ada la dekat 25 minit aku kena kayuh.. lepas abis tu.. kena buat latihan kat dinding plak.. mcm org belajar Taici tu.. kena tahan badan separuh.. gigil gak kaki aku menahan.. tapi xper.. sabar jer sbb itu semua utk kebaikan.. abis semua excercise barulah lepas tu dia bagi rawatan ice & current.. dekat 25 minit jugak otot2 aku digerakkan sniri oleh current tu.. korang tau tak.. aku mmg rasa penat giler.. bayangkan wat benda tu sumer 2 jam tanpa henti.. keputusannya.. hehehe AKU LEH BERJALAN TANPA GUNA TONGKAT.. waa.. w/pn berjalan mcm bdk baru belajar tapi aku rasa BEST GILER!!.. Fisio kata.. cuba biasakan x pakai tongkat .. klu sakit guna semula.. hehe aku berjaya gak la on/off guna tongkat.. w/pun dh bleh berjln ckit2.. tapi tongkat tu still aku kena guna.. cumanya.. mcm dlm umah ker.. aku dh bleh biasakan utk jalan free tanpa tongkat.. so, korang sumer.. doakan aku kuat semangat ek.. x sabar dh nk jalan mcm biasa nie.. huhu.. Sekurang2nya.. ada perkembangan baik yg jadik kan.. hehe

Comments

Anonymous said…
salam...kenapa buat fisio
Eyta Wahab said…
w'salam.. Dah lama dah pun.. btw saya kena fisio sebab wat operation ACL, Ligamen kat lutut putus..

Popular posts from this blog

WhY???

Tahniah Eija & Ejan !!!

it's normal..