Inilah TAKDIR namanya...

hi semua.. dah lebih seminggu lamanya aku x post kat blog nie kan.. rasa rindu plak tetiba.. mesti korang pun tertanya2 kemana aku pergi sejak last post aku on 15 may tu kan.. hehe.. wt pgthuan korang.. aku x kemana pun.. masih disini.. cuma.. aku x seperti dulu2 lagi dah.. xbleh nk aktif mcm dulu, xbleh nk joint sukan mcm dulu, xleh nk wat keje2 lasak mcm dulu, xleh nk suka2 hati pegi mana2 mcm dulu, xleh nk wat keje2 berat cm dulu, xleh dh nak panjt tinggi2 dan nyatanya xlh nk tolong korang bila korang rasa xder sapa leh tolong watkan keje tu utk korang.. huhu agak sedey kat situ.. TAPI aku xpenah rasa menyesal or kecewa ngan apa yg berlaku..

Mcm penah aku kata sblm nie... satu masa kita rasa heppy sangat & satu masa kita xkn dpt jangka apa yg akan berlaku.. Sama mcm yang aku rasa skarang.. huhu sbenarnya aku pun x jangka benda nie akan jadik pada aku.. seminggu terlantar di hospital tanpa bleh buat apa2 pun.. pastu MERASA pengalaman masuk BILIK BEDAH, tgk signboard kat pintu tu pun perut aku dh kecut.. inikan nk lalui pgalamn berada dlm tu.. huhu BUT I MADE IT!!

15 MAY 2009, itu tarikh yg aku xkan lupa!! petang tu aku dh rasa smcm, aku bgtau pada mmber2 yg brkenaan psl feling aku aritu, aku bgtu jugak pd B, aku bgtau pd kawan2 yg aku rasa x berapa sdp hati utk attend training tu.. walupun hakikatnya, mmg itu yg aku nnt2kan sangat selama aku brkhdmat di UPM. yup!! aku suka SUKAN.. sangat suka!! Minat aku pd sukan mmg dlm sejak dr dulu lagi.. tp x sangka, TUAH aku dgn dunia sukan ni xlama.. dh DITAKDIRKAN aku terJATUH masa training & lutut kiri aku terseliuh. At 1st aku ingt ia benda biasa, sbb aku dh biasa sgt trseliuh masa sukan.. itu perkara biasa.. TAPI BUKAN UTK HARI ITU!! nasib baik, aku cpt rasa perubahan & kesakitan tu.. aku smpt call B & suh dia hantar aku g klinik.. & x sangka.. dr perkara yg 'sesetengah' org tu anggap 'biasa' akhirnya mnjadikan aku sperti skarang nie.. YA.. mungkin hanya kecederaan kecil yg biasa dialami oleh 'org2 sukan'.. so, itulah yang aku dapat.. LIGAMEN tisu koyak.. (actually, hmpir putus semua dah.. tgl ckt je lagi.. hehe jadikla...) Allah dh tentukan TAKDIR setiap org x sama kan.. So, inilah yg dh ditakdirkan utk aku.. aku REDHA

W/apapun yg aku alami skang, aku cukup BERTUAH sbb SUAMI, KELUARGA, ANAK2 & RAKAN2 sentiasa dsamping aku mmberikan smgt.. aku x anggap apa yg aku alami skang nie sebagai satu yg -ve, tapi aku menerimanya dengan +ve. Actually, byk benda baik berlaku slepas insiden yg jadik pada aku nie.. hehe..mana xnya skang aku ada byk masa utk manja ngan B, sbb dia yg jaga makan minum aku, siapkan anak2, kemas umah, basuh baju.. senang citer, sumer benda dia buatkan.. sampai sian aku tgk dia.. kepenatan.. tapi apa yg mampu aku buat.. hmm.. SAYANG B sangat2!! Syukur pada Allah, sbb kurniakan aku seorang SUAMI yg sangat2 memahami & ambil berat pasal aku.. Mungkin inilah masanya Allah nk tunjuk pada aku segala persoalan yg bermain di fikiran aku selama nie.. utk kikis perasaan -ve dlm diri aku, supaya aku lebih yakin diri & +ve dlm apa yg aku lakukan..masa nie jugak kita dpt lihat "siapa kawan & siapa lawan" Lagipun, Allah turunkan ujian setara dgn kemampuan kita menerimanya.. Insyaallah.. aku kuat utk lalui semua nie.. Cuma aku x sampai hati utk lihat orang2 disekeliling aku terbeban oleh diri aku sniri..

harap, luka & kaki ni cepat sembuh, supaya aku boleh berjalan seperti biasa. Walau yg pasti lps ni aku kena terhadkan pergerakan & tindakan.. hmm.. kesianlah 'korang' ek.. Xbleh la nk bergantung sangat pada aku pasnie.. pandai2 la 'korang' bawak diri & buat sendiri ek.. :D.. Doakan aku cepat sembuh... Aminn!!

Comments

ain tomei said…
kak ita,,,jage diri leklok ye.ain doakan akak cepat sembuh.rindu ngan akak.sori sebab ain gak yang suh akak pegi sukan tu.ain doakan yang terbaik utk akak ye.aminnnn.sayang akak taw!
-: Fara_Lan :- said…
Tabahkan hatimu wahai sahabatku...
Ku doakan agar dirimu lekas sembuh.
Eyta Wahab said…
TO AIN: TQ ain.. xper.. jgn salahkan diri sniri.. dh takdir namanya.. kita kena terima jer.. ingt apa akk selalu kata "Think +ve" kan..

TO FARA : TQ fara.. wah.. ayat bunga2 nie.. terus sembuh klu dgr nie.. hehe

Popular posts from this blog

WhY???

Tahniah Eija & Ejan !!!

It's 1.1.11