Semuanya bermula dari rumah..

ari ni aku gi satu lagi majlis ilmu.. Haa.. kali ni tajuk dia MEMPERKASA BUDAYA KERJA CEMERLANG penceramah dia sumer org kenal.. Dato' Dr. Hj. Mohd Fadzilah Kamsah.. Mmm.. klu dh sebut nama tu, mesti korang pun dpt tangkap cara penyampaian dia kan.. Memang best & bersahaja.. tapi penuh makna.. Setiap lawak yang dia buat, x pernah tinggal ngan tips2, petua2 atau ilmu2 yg bleh kita praktikkan dlm kehidupan.. ada satu ayat yg dia sebut tu aku rasa sumer org patut tahu..

"barangsiapa yang tak tahu berterima kasih sesama manusia, orang itu tidak bersyukur dengan nikmat Allah SWT" H.R Tarmidzi

haa.. so, ringan2kanlah mulut tu utk ucap terima kasih kat sesiapa jer.. x rugi pun.. dapat pahala lagi ada.. kat sini gak.. cam biasa, aku nk share a few things yg aku rasa berguna utk aku sampaikan..

SYURGA ISTERI bila :
1. Jaga Solat
2. Jaga Puasa/Ramadhan
3. Mendapat Redha Suami

** Isteri, jangan lupa mintak maaf pada suami bila2 pun.. & Suami jangan lupa ampunkan isteri anda setiap kali sebelum tidur**

Untuk mengelakkan Dassim(syaitan dimuka pintu rumah) membuat kacau bilau dalam rumahtangga; suami isteri masam muka, gaduh, anak2 x dgr kata bacalah

1. Bismillahirahmanirrahim 3X
2. Masuk rumah : langkah dengan kaki kanan

Insyaallah, aman rumahtangga..

Ha.. banyak lagi sebenarnya tips2 yg dia bagi.. tapi korang kenalah pegi dengar sniri kan.. huhu.. sebelum terlupa.. selalu pepatah melayu kata 'langkah kanan' kan.. tapi, kita sebagai orang islam.. ada baiknya, melangkah keluar rumah dengan kaki kiri ( kerana rumah ibarat syurga), pasang niat setiap kali keluar rumah utk bekerja supaya rezeki yg kita dpt berkat & niat yg kita pasang tu pun dapat pahala.. Insyaallah..

itu jer aku dapat kongsikan utk ari nie.. huhu dah cam ceramah motivasi plak.. Aku cuma kongsikan mana2 yg berguna jer kan.. sbb bak kata FK, SEMUANYA BERMULA DARI RUMAH.. Insyaallah.. kalau kita jaga umah kita, kita cemerlang kat umah kita, insyaallah kat tempat kerja pun kita akan cemerlang. lagi satu.. sentiasalah berfikiran +ve & ringankan hati utk Maafkan org keliling kita..


-Love Niesa'95-

Comments

Popular posts from this blog

WhY???

Tahniah Eija & Ejan !!!

it's normal..