Full of XTVT...

wa... ujung minggu yang penuh dengan aktiviti. menjadikan badan yang memang dh penat semakin penat.. tapi okla.. sbb rasa terisi jer ujung minggu kan.. w/pun sebenarnya banyak menda nak kena buat lagi... xpecially preparation utk ayen sekolah kan.. almaklumlah bila dh cuti panjang.. macam2 benda la yang nk kena siapkan semula...

Start with ari jumaat lepas... Kul 4.30pm aku cabut awal dari opis.. sebabnya... nk kena bawak yaya, weng, makpah & cik usop gi tgk baju pengantin ....huda pun ikut sekali... dorang ni bukannya apa.. klu aku x bawakkan.. ntah bila la dorang nk gerak sniri & pegi tgk bnda tu sumer.. aku ni plak x sampai hati nk biarkan dorang gitu jer.. yerla kan.. majlis tinggal baper bulan jer lagi.. so, klu lambat2 takut terkejar sana sini.. haa.. time tu nanti takut aku pun x mampu nk tolong dah kan.. so, berbalik pada cari baju tadi.. alhamdulillah.. selesai la jugak.. dapat la baju yang mereka idamkan.. Sampai umah ari jumaat tu dh dekat 10.30 malam.. serius aku lepak giler la.. dh la pegi balik aku drive, jauhnya kat Sungai Buluh sana tu.. hmm.. alhamdulillah aritu cuaca ok, x ujan, x mendung, so, aku leh bawa keta ngan tenang..

Ari sabtu plak..along msg kata " esok nk gerak kul 8 pg, so ko siapkan Huda ek..." Sbenarnya along ajak gi TAMBUN. saja nk bawak budak2 jalan mandi manda.. tapi aku rasa lepak sangat, pastu klu ikutpun bukan aku leh joint mandi sekali kan.. sebab.. hehehe.. :P.. so decide.. xperlah.. along bawak anak2ku jer.. ayen & huda ikut.. lagipun aku byk jemputan ari sabtu kan.. umah kenduri lagi, umah eela lagi.. jadiknyer.. ari sabtu tu.. cuma aku & B jer tinggal kat umah.. haha.. mcm sunyi pun iya gak.. sbb biasa dh kecoh2, pastu gi kenduri pun cam serba x kena, sbb time makan xder org kacau.. huhu.. lepas kenduri kitorang jalan2 ke kajang, kononnya B nak carikkan kasut sukan. So, pegila kat Al-ikhsan Metro Point, pastu gi plak Alamanda, xder tu gi plak Bangi.. emm... last2 penat mcm tu jer.. kasut yg di cari x jumpa.. Last2 aku kata.. "jom balik la B.. penat la.. lain kali je kita carik" masa tu dh kul 5.. nk carik barang dapur pun x jadi sbb aku dh letih giler dah.. penangan makan ubat sbenarnya... Sampai umah.. aku terus tido.. :D

Malamnya pegi jemputan besday party kat umah eela plak.. wa.. best menu2 yang ada.. spageti yg mama eela wat, sandwic eela wat, cupcakes.. BBQ ayam lagi.. wow!! sumer2 best.. kenyang perut.. hehe yang paling aku suka adalah.... KEK BATIK.. tapikan.. SORI to EELA... sbbnya, akk xleh nk stay lama kat sana.. Sebab family weng dh sampai kan.. almaklumla.. majlis a few month lagi kan.. so, byk menda nk kena setle.. Sori ek..!!! anyway.. lupa nk gitau.. EELA COMEY malam tu.. + seksi ckit.. hehehe..

Ari ahad.. ingt bleh tido2 jer kat umah & nk setlekan sumer benda sblm sekolah mula esoknya.. tapi ada jemputn kawin plak kat kampung.. Sepupu kawin.. so, kitorang pun bersiap2 la & balik kg.. cumanya.. kali nie, xyh bawak keta sniri.. sebab naik ngan ALONG.. hehe.. dorang dh bli keta baru.. TOYOTA INNOVA.. so, ngasa la naik keta baru balik kampung tu.. Mulanya, pegi kenduri jer xyah singgah kg dh.. tapi sebabkan mak & ayah tanya banyak kali x balik kg ker.. so, kitorang singgah la jugak.. rehatkan mata jap, then kul 5.30 gerak balik dr kampung...

Kononnya.. "nie balik kita terus balik umah la ek.." tiba2 otw abang kata nk banje makan.. ermm.. org kata rezeki jgn ditolak.. so ok kan aja.. Abang bawak gi makan kat SUSHI KING.. adoyai.. aku bersyukur ada org belanja, tapi.. tekak aku bukan bole pun ngan makanan jepun nie sangat.. tapi ikutkan ajala.. harapannya.. "harap2 sedap la makanan kat sini.." huhu.. memang sedaaapppp.. aku rasa cm joint AMAZING RACE plak.. serius.. aku sukar utk telan makanan tu sumer.. tp telankan jugak la sebab abang dh belanja kan.. x baik membazir.. & akhirnya.. aku dapat jugak abiskn menda tu sumer.. walau ada jugakla bnda yang aku tolak suh Ija makan.. Sebab ija kata.. 'Bestla.. ko niee...' hahaha.. apa2 la... abis makan ckp ngan abang.. kitorang nk g Al-Ikhsan jap tgk kasut.. sbb rasanya dh tau nk bli yg mana kot... so, gi la ngan B.. Thanks B.. akhirnya dapat gak kasut yang dicari2... heheh SUKA !!!! :D

So, gitulah abisnya trip ujung minggu aku .. balik umah dgn penatnya terus gosok baju sekolah.. tapi x abis gak setlekan.. sbb dh penat sangat kan.. so aku tido jer.. pagi ni yang kalut2 siapkan.. tapi nasib baik dan jugak sampai opis sblm kul 8... hehe.. arini pun bleh tahan bz kat opis.. tapi nk updated gak blog.. K.. jumpa lagi di lain post..

psstt!!!! kalo korang terasa nk makan makanan jepun.. toksahla pegi kat sushi king tu.. OUT siot .. gi la kat Don sushi ke apa2 ke.. hehe

Comments

Anonymous said…
Askum Ita, wah wah dasat la ko skang ni, dulu zaman zaman skolah aku tngk ko ni biasa biasa jer ... tapi sejak dah anak 2 ni kan. fulamakkk meletopp !!!! mabelessss!! jangan marah yer epol .. tu la yang aku dapat cakap, hik hik hik ..... btol la kata org makin matang makin lawooo .. ok ciow "mat kepoh proton"
Eyta Wahab said…
huhu siot arr lu... anyway TQ atas pujian yang melambung2 tu.. ko kena pakai cermin la gamaknya.. tgk bebetul baru leh komen.. dlm gambar standard la kan.. hehe..

"mat kepoh proton" ?? SIapa???
BunBun said…
ehemm ehemm!!!!
ehehehehe..
macehh.. macehhhh... =D

pstt psttt!!!! betul betul!!
kak ita lawaaaaaaaaaaaaaaa......
ramai je 0rg suke..
ahahah!! kidding..kidding..
;pp

Popular posts from this blog

WhY???

Tahniah Eija & Ejan !!!

it's normal..