Penilaian Prestasi...

huhu.. topik nie agak mencabar kali nie..bukan mencabar bagi sesapa.. tapi hanya bagi AKU jer.. mana2 staf gomen.. korang mybe leh rasa @ alami sendiri.. kerana bukan mudah bila diberi tggjawab sebagai PPP (Pegawai Penilai Pertama) utk SKT nie.. isk..

setiap tahun.. aku mmg berdebar2 bila nk bagi markah kat org.. tambahan plk PYD aku usianya lebih kurang sama ngan mak aku plak.. huhu adoyai..nak bagi rendah kesian kat dorang, nk bagi tinggi sangat kang.. takut kena pertikai ngn org atas plak.. ermm.. camno?? dekat seminggu dh aku simpan borang dorang.. akhirnya pagi nie.. aku tenangkan diri & isi ikut gerak hati.. trcongak2 gak la 2-3X .. mula2 bagi.. isk.. cm rendah plak.. pastu adjust.. uiks.. tinggi sgt plak.. then akhirnya.. aku rasa aku dpt figure yg paling sesuai.. ermm.. klu terlebih pun.. anggap jer la mood aku baik ari ni.. & REZEKI dorang la tu...

Motivasi aku hari ni seblum isi.. 'bg la dorang happy.. x baik sekat rezeki dorang' & aku rasa happy utk hari nie.. harap2 PYD aku puas hati ngan markah dorang..

tapikan.. tadikan.. masa aku pggl mkck sorang tu.. reaksinya sedikit mengecewakan aku..

aku : ni cik, tgklah..
PYD : baca2, tgk2, 9,10,9,10...bolehla...
aku : uiks..(dlm hati) tau tgk markah tak?
PYD : ntah.. yg mana? boleh la kot..
aku : ni ha.. markah acik 9+.++. Cemerlang dh tu..
PYD : apesal x genap 100% terus..
aku : erk
..(dlm hati.. mengeluh.. x reti brsyukur betul) klu gitu nnt acik isi sendiri jer la markah tu.. saya sign..
PYD : xpolah.. boleh la tu.. jgn rendah sgt cukup..mekasih la yo!!
aku : sama2..

ermm.. korang dpt bayangkan situasi aku?? fuh... mencabar oo..blm tgk muka dia lagi.. itu baru sorang .. lagi sorang cuti.. ermm.. tp aku rasa yg sorang lagi xder masalah.. dia sign jer..

itulah kan.. manusia.. xkan pernah puas dengan apa yg dia dapat.. xperlah.. janji aku dh cuba laksanakan tugas aku dgn sebaik mungkin & aku dh cuba menolong makcik ini sebaik mungkin.. so, terpulangla pada PPK plk lepas ni nak naikn or nk turunkn figure yg aku dh buat tu..

turn aku?? ermm.. bila nie...hummm

Comments

Popular posts from this blog

WhY???

Tahniah Eija & Ejan !!!

it's normal..