Ari Ni MC..

BAngun pagi nie.. badan rasa x berapa nk ok.. sebab malam tadi x leh nk tido lena.. rasa sesak nafas & sakit dada.. mcm kena himpit ngn benda berat..kepala plak migrain dr malam dinner aritu.. x kebah2 lagi.. pastu asik tebersin plak.. hurmm.. berkait2.. dr satu ke satu benda.. semalam dh mkn ubat demam, dh makan ubat migrain, dh makan vitamin.. tp pagi nie.. tetap rasa x sedap badan...tapi gagahkn jugak bangun gi keje..

Call B, kejutkan bangun sbb B kata B nak siap2 awal,supaya leh siapkan keje cepat2 kat Kelantan.. Klu keje B cepat siap B leh cepat balik.. dlm waktu2 cmni, mmg aku perlu sgt B ada kt sisi.. sbb x larat nk layan karenah berdua tu bila badan x berapa baik, mood pun jadi kacau.. x pasal2 budak2 tu nnt kena herdik.. hermm... Mis U la B!!

pagi ni mandi guna air panas, x tahan dh sejuk sangat, pastu siap2kan ayen, siapkan huda.. gi umah along.. SBb mintak tlng along hantar & jemput ayen kat sekolah ari ni.. Aku bwk moto, so xdpt nk bwk barang byk2.. TQ along. Eija aku suh naik ngan Eela, TQ Eela..

Smpi opis kul 7.58, Eija & Eela mcm x sampai lagi, sbb x nampak keta pun.. Aku punch n masuk opis, dok depan pc.. temenung jap.. dada masih sakit n kepala asik memikirkan nasib org sekeliling.. hurrmm.. isk.. xmo pk dh, xsggp nk pk, jgn cmpur.. benda2 tu semua buat aku sedey & makin tambah sakit .. huhu.. dugaan...

Eija ajak sarapan.. actually perut x lapar, tp kena isi perut gak.. sbb takut badan makin lemah. AKu cuma minum air, mkn kuih ija beli & pow nasi goreng kak om.. selalunya, sarapan aku akan amik heavy sbb skip lunch.. tp pg ni, xlalu nk makan byk.. dlm kepala still pk,pk & terus berpk.. last2.. aku fikir baik aku gi PK (Pusat Kesihatan) je.. huhu..

start moto gi PKU jer, senang & dekat.. aku req nk dr bilik no.4.. DR.SUHYNA. ntah naper aku suka tgk dr ni.. dia baik & lembut.. jumpa dr cerita masalah.. kebiasaanya aku jmpa Dr, mesti aku ckp mcm2, tp kali ni.. aku cm lain ckit.. xlarat sbenarnya... ntahlah..
lepas chechk sana sini, Dr kata.. DR tanya nk suntik atau nk makan ubat jer.. aku kata "x kisah, mana2 y dr suh".. ermm.. redha jer.. pastu Dr kata,, nnt saya bg suntikan pastu wat ECG ek.. chck JANTUNG.. uikss.. cm ngeri jer bunyi.. tp ikut jer la Dr tu kata apa.. aku angguk jer..

pegi bilik 37, wat ECG.. lama betul setup, nurse tu lekatkan tape putih bulat kat kaki kanan, kaki kiri, tangan kanan, tangan kiri, keliling dada sebelah kiri & 1 kat kanan,pastu nurse tu psg wayar yg sambung kat mesin ECG tu.. aku diamkan jer... xpk apa2.. 3-4x nurse tu wat tp x dpt bacaan yg betul..dia cm ngeluh pastu kuar kejap pgl dr.. dr kata wat lagi.. aku dh mula pk benda bukan2, tp saat tu aku redha jer klu ada pape berlaku.. tiba2 nurse tanya.. "adik ada masalah jantung ke sebelum nie?" uikss... "xder" .. then dia kata ok.. mybe mesin ni yg problem.. 2-3x buat lagi x bley gak, nurse lain dtg pun sama.. last2 dia kata.. adik rest dulu la.. nnt kita panggil masuk balik..aku ok jer.. ada la dlm 15 min aku rehat kat sofa luar, nurse pggl semula, buat benda yg sama tp guna wayar yg lain..(mybe yg tadi tu rosak kot).. ermm.. x smpai pun 5 min.. nurse tu dh dpt pun bacaan yg dia nak.. so, aku pun lega.. pastu gi balik kat bilik no 4. jumpa Dr SUhYNA semula. Dia baca diagram ECG tu, yg kompom aku x paham pun.. then dia kata.. ok.. xder masalah.. Lega.. Dr kata, mybe sbb awak terlalu sejuk nie.. (mmg pun 2-3 menjak ni, bdn aku mmg sejuk je).. so, Dr kata,

"JGN MINUM AIS" : don't wory Dr, sy mmg kurang minum ais

"JGN MKN KANGKUNG" : ok! x makan dh skng sejak dgr citer2 yg kurang best pasal kangkung..

"JGN MKN TEMBIKAI" : alaa.. best tu tembikai.. ermm Ok!

"JGN MANDI MALAM"
: haha.. mmg aku suka mandi tgh2 malam lately.. ok!

"JGN TIDO BWH KIPAS" : uiks.. Dr ni cm tau2 jer.. dh sbulan aku tido bawah kipas, nk jimat elektrik punya pasal.. huhu OK!

"KLU BOLEH, PKAI SWEATER BILA SEJUK! & JGN LUPA SAPU UBAT YG SAYA BGI SBLM TIDO, SAPU DEPAN & BELAKANG!" : Yes DR!! no prob.. I Will !!

pas kuar dr blk dr, gi farmasi amik ubat, pastu gi pos ofis renew lesen moto,( sempat lagi, sebab ari ni last :P) pastu balik. Sampai umah, mkn ubat, tukar uniform silent HP, pastu tido.. Celik mata bc msg, tgk miss call pastu update blog.. haha...

thats all 4 2dy, aku rasa aku nk sambung rehat lagi.. terima kasih wat semua yg prihatin..

~ Niesa'95 ~

Comments

Eija said…
oit...byk nyer pntg larang Dr bg kat ko..serius ke?
Anonymous said…
serius maut.. hahaha

Popular posts from this blog

WhY???

Tahniah Eija & Ejan !!!

it's normal..