1st Day At SCHOOL!!

haha.. I'm back.. setelah lama brcuti.. akhirnya.. aku keje gak la ari nie.. Kira ari nie ari pertama la aku keje utk tahun 2009 nie.. huhu setahun cuti beb..

ermm.. dtg jer cuti ari nie.. terus ada jamuan makan utk meraikan bakal2 cikgu La, Miza & Nori. TAHNIAH buat korang.. dpt gak kejar impian tu kan.. Semoga menjadi cikgu yang baik & disayangi semua.. Aminnnn

Berbalik pd CUTI2 SEMINGGU aku last week..

HARI PERTAMA KE SEKOLAH..

Jumaat (2 Jan 2009),8.00 pg kat SK Taman Jasmin.. Ayen masuk Kump 1/2009. Satu kelas ada dekat 30-35 org camtu.. pstu ada 7 kump.. Skang cikgu kata pgl kump dulu. Sbb x kompom lg masuk kelas mana.. 2 weeks ni la penentu mana yang ayen akan masuk..
huhu.. hope dia akn maintain la kt kelas 1 @ Bakawali tu.. **itu klu ikut sejarah mak ayah dia la kan.. ahaks.. :P

Alhamdulillah.. semua berjalan baik.. ari tu jer,,ayen dh tau dh mana kelas dia, mana cikgu dia, mana tangga dia kena ikut.. so, aku x risau sangat la.. itu pun kejap jer kat sekolah.. dlm 10.30 dh bley balik dh..

ISNIN (5 Jan 2009), 7.45 pagi kat KAFA Intergrasi Taman Jasmin (Sek Agama la..)Ayen aku dftrkan jgk masuk sek agama.. aku dulu x merasa.. so, bg la dia can.. Ayen Kelas 1 Abu Bakar .Mmg kesian la kat dia sbb pagi petang kena skolah.. tp bila pk2 balik.. baik jugak utk dia sbb.. dia x la buang masa dia jer kan pagi.. pastu kurang la sikit ms dia nk gaduh ngn adik dia.. huhu.

Erm.. ms kt skolah agama nie, ayen x berapa nk ok.. bukan x gi skolah or apa.. cuma dia batuk & perut x selesa.. so, dia peluk jer la ku sepanjang dftar tu.. x kisahlah.. org pun paham.. Darjah 1
kan.. tp lepas ayah dia pujuk.. dia ok dah, act cam biasa je.. Alhmdulillah.. Aku rasa bersyukur sangat sbb dia x byk mslah utk 1st day msk skolah

Masa rehat ajar ayen bli makanan.. dia ok, cuma malu2 & x berapa pndai bab2 duit nie.. sbb aku x penah bg dia pgg duit sniri & bli barang sniri.. klu pgg pn sblm nie.. skadar pegang je la.. haha

12.30 TGH, SKTJ, darjah 1-3, kena masuk sekolah ptg. ok la.. dia dh rasa selesa kat sekolah, pandai dh cr kelas dia sniri, cuma masalah dia time rehat je... pun sama..aku & hubby tmnkan la dia utk 1st dy tu.. dia bli air, bg duit pastu terus blah.. haha.. kayo la makcik kantin tu klu hari2 mcm tu.. tp lepas trgkan kat dia.. then dia paham..Ahlamdulillah.. pandai anak mak...

2nd day kami hantar skolah agama mcm biasa, tp x tunggu dh, cuma perati dr jauh jer.. & masa balik kul 11.20 pg tu.. tgu dia n ajar naik van sekolah plak.. haha.. x sempat abis bg pnerangan, dia dh lari terus tuju kat van & lompat masuk van.. erkk.. mcm dh biasa jer dia buat.. xcited kot.. ramai kawan2 dia naik van sama..ok la.. kurang2 aku lega tgk dia pandai idup sniri.. masa pegi skolah keb pun, dia naik van gak.. kami tunggu kat depan sek jer.. tgk dr jauh gak.. tgk dia turun van.. ermm.. ngan sapa tu?? huhu... :) mcm kenal je... xperlah.. asal bahagia.. so, dia jalan terus masuk sekolah.. gi perhimpunan.. ok.. done.. maknanya dia tau mana dia kena pegi.. aku pun saja jer la.. gi kat dia tegur,

"hi ayen, ok ari nie gi skolah? naik van ok?"ayen kata "mcm mana mk bleh ada kt sini? mak buat apa?" huhu.. nk gelak pun ada.. tp betul gak.. dia tanya tu.. aku nk wat apa kat skolah tu kan.. bukan aku skolah lagi.. haha.. whtever..pastu dia kata lagi, " mk tau tak.. td naik van ayen naik ngn sayang.." hehehe.. aku senyum jer la.. kata kat dia.. " oo ye ker.. ok.."

petang abis sekolah.. kami tunggu kat tmpt mak bapak tgu anak2 dia.. aku bley jer klu nk gi jmpt dia kat dlm kelas.. tapi saja malas.. lagipun bukannya apa.. masa nie la kita nk bg dia belajar semua benda baru kan... alhamdulillah.. dia sampai kat tempat yg betul, so aku lega lagi.. maknanya dia dh bleh paham apa yg kami & cikgu2 dia pesan.. harap2 dia akan semakin cepat belajar selok belok kehidupan nie.. Insyaallah

3rd day.. x byk yg kami ajar dia..cuma pesan.. 'kena mcm semalam, tunggu kat tempat semalam' & pastu kami balik & pikup dia masa balik je.. insyaallah.. dr 3 hari pemerhatian tu.. aku rasa dia x der msalah nk ikut arahan & paham arahan.. Cuma kadang2 tu mmg la risau jugak, sbb dia baru Darjah 1 kan.. Semoga semuanya berjalan dengan baik.. & semoga xder perkara2 yang x baik berlaku kat dia.. Aminn...

Comments

Popular posts from this blog

WhY???

Tahniah Eija & Ejan !!!

it's normal..