Trip to KeLaNtaN...

dah lama rasanya aku tinggalkan negeri kelantan nie.. lama giler dah tak pegi.. abis jer study kat sana.. around 2000, pastu konvo 2001.. then adalah sekali aku gi dalam tahun 2003 kot.. tapi itu pun xgi jalan2 mana.. just lepak kat umah makcik aku kat Tanah Merah.. and last week.. selang beberapa tahun dah aku x jejakkan kaki kesana.. akhirnya aku dapat gak pegi.. dalam hati tu memang happy giler la nk pegi sebab.. yerla.. dulu aku penah dok sana kan.. so, nk tgk la balik.. tempat2 yang aku biasa pegi.. sebab bagi pandangan aku sendiri.. Kelantan.. xpecially KB.. walaupun x segah & semoden mana.. tapi cukup tenang utk jalan2..

TAPI.. pengalaman aku pegi kali ni adalah amat berbeza sekali.. segalanya berubah.. mmg x sama mcm dulu.. yelahkan.. dah berapa tahun dah.. perubahan tetap akan berlaku.. cuma aku x jangka plak sejauh ni perubahan pada KOTA BHARU xpecially.. huhu.. sgt berbeza.. sampai aku dh xtahu kat mana aku penah lepak..penah tunggu bas, penah shoping.. huhu.. nyata.. bukan semua org suka perubahan.. skang gi KB, x ubah macam masuk KL.. dh penuh sesak ngan kenderaan, jem sana sini, bangunan tinggi2, shoping mall besar.. ermm.. aku kureng sikit la bila dah crowded cenggitu.. nyata jiwa aku mmg jiwa kampung la.. haha.. whtever... paling mengejutkan.. suasana di Pantai Sri Tujuh.. aduss.. memang sangat mengecewakan.. dulu aku sikit punya suka gi sana.. cantik & tenang.. tapi skang.. x ubah macam tempat pembuangan sampah.. gila arr.. sedey aku tgk tempat tu.. elok2 nak lepak lama kat situ.. x sampai 10 minit.. terus blah..


apa2pun.. aku rasa trip kali nie.. alhamdulillah berjalan baik.. sebenarnya tujuan asal kesana sebab mghantar jiran rapat kira cam sedara la.. kawin.. lagipun dia dh siapkan penginapan sumer.. x sedap la klu x pegi kan.. Terima Kasih atas jemputan & penginapan & sumer2 la.. n I wish..
SELAMAT PENGANTIN BARU AYEN & IRA..


Semoga berkekalan hingga ke akhir hayat.. Aminnn...


aku & family (kecuali mama) attend wedding ayen 12 Disember 2008 di Tumpat, Kelantan

Comments

Popular posts from this blog

WhY???

Tahniah Eija & Ejan !!!

it's normal..