She's my MATE

Dia kawan aku yang sentiasa jadi kegilaan ‘balak2′ masa kat poly dulu… walaupun zahirnya dia ni nampak ala2 perempuan melayu terakhir gitu.. tapi hakikatnya.. Mate aku nie leh tahan lasaknya.. Dia memang selamba.. x kisah pasal apa org nk kata @ apa org nk pk pasal dia.. klu dia rasa dia nk buat.. dia buat.. klu dia kata NO.. means NO!!! .. haha best kawan ngan dia nie.. sekepala la ngan aku.. leh kata kami cam belangkas.. pi mana2 mesti berdua..

Aku jumpa dia ni masa aku masuk Poly PD.. kitorang amik course sama KEJURUTERAAN ELEKTRONIK (PERHUBUNGAN).. kelas SEP 97. Klu sama sama batch ngan aku masa tu.. aku rasa.. ramai yg kenal mate aku nie.. almaklumlah org cantik & pandai.. “hehe aku tumpang sekaki la..” Kitorang tamat pengajian kat PPD tahun 1999.. pastu grad tahun 2000..

Alhamdulillah.. rezeki kami masih ada utk sama2 menyambung pengajian.. Then kitorang dapat sambung Diploma kat Poly Kota Bharu Kelantan.. Mmmm.. merantau dah kami.. Memang saja amik jauh2.. & mmg kami plan amik course yang sama jugak.. KEJURUTERAAN ELEKTRIK (ELEKTRONIK).. kat sana kitorang x dapat dok sebilik.. sbb intergrasi kan.. dia x bagi dok sama.. tapi masa part 6 kami dapat gak dok sebilik.. haha.. best2.. Masa kat sana.. mmg semua tempat kami redah jer… Bila lagi nk merasa jalan2 kat tempat org kan.. Lagipun kami kat situ kejap jer.. setahun..

Tamat kat sana end 2000 & grad 2001.. Then lepas tu kami bawak haluan masing2.. Nak jumpa pun dah susah.. tambahan plak masa tu masing2 dh kawin.. dh ada family sniri.. tapi kami still contact la.. tahun 2002/2003 kot.. baru aku jumpa dia balik.. masa tu dia datang KL ada kursus.. so, lepak umah aku.. huhu.. ingt lagi masa tu dia tgh pregnant anak sulung dia.. itulah last aku jumpa dia.. SEHINGGALAH…

MALAM TADI dia datang raya umah aku… YESLAH!!! lepas rindu kat MATE aku nie.. anak dia pun dah besar.. dah 5 tahun dah.. & dia still maintain macam tu… “malah makin lawa lagi..” huhu.. dari start jumpa sampai la dia nk balik.. macam2 yang kitorang borak.. apa xnya.. dh dekat 5 tahun lebih dh x jumpa.. ikutkan hati mmg sampai pagi kitorang nyer citer.. tapi masa x mengizinkan.. sbb kawan dia ada hal masa tu.. so, xleh nk lepak lama2.. tapi sempatla aku amik gambar dia n anak dia..

Aku sentiasa doakan dia bahagia dalam hidup & sentiasa tabah ngan dugaan dunia nie.. Aku selalu risaukan pasal dia.. sbb walau dia ni dh umur 29 tahun skang .. tapi kadang2 keje gila yang dia suka buat macam umur dia baru 19 tahun.. “huhu mate.. klu awk baca blog nie.. jangan mare haa..”

MATE!! awklah sahabat, teman, kawan yang takkan org lupakan…


Comments

Popular posts from this blog

WhY???

Tahniah Eija & Ejan !!!

it's normal..